Ga naar inhoud

Operton of Athlon 64?


Aanbevolen berichten

Heej, ik ben net naar de pc winkel geweest van een kennis van mij en die vertelde dat: ik beter een dual Operton systeem met Linux aan kan schaffen dan een Athlon 64 met WinXP 64-bit, omdat ik dan met Linux 1 processor kan toewijzen aan games en de andere processor voor de rest. Hij zegt dat dit vele malen sneller is dan de A64 met WinXP64. Is dat zo? (het maakt voor mij niet uit dat de dual operton 2x zo duur is)
Link naar reactie
Weet je dat zeker? Als je hier even kijkt: http://www.tweakers.net/pricewatch/73591 dan heb je 2,2 GHz, anders heb je bijvoorbeeld 1,4 en dat is dan 220 euro. Dus het gaat dan zo: de 240 - 2 way 1,4GHz 242 - 2 way 1,6 244 - 2 way 1,8 246 - 2 way 2,0 248 - 2 way 2,2 Een 140 bijvoorbeeld is maar 1 way, dus dan kan je maar een processor gebruiken. de snelste Opteron is een 848, 2,2 8 way. Bij tweakers staat alleen maar tot 844. Maarja, zo'n Processor kost al 2355 euro's dat × 8= 18840. En dat zijn dus alleen maar de procs. Mobo koste ook heel veel. Je moet het er maar voor over hebben. XP kan trouwens maar 4 processors aan dus je hebt daar weinig aan acht ofzo.
Link naar reactie
Mwah, ik ben het niet echt met die kennis eens. Linux is zowizo niet geschikt als platform voor gaming. Voor linux zijn er nou eenmaal erg weinig games beschikbaar. Dus voor een game systeem heb je simpelweg gewoon windows nodig. Ik ben, moet ik erbij zeggen niet zo'n linux kenner, maar volgens mij is het een fabeltje dat je bij linux een processor puur voor gaming kan toewijzen, maar wat ik al zij, dat kan ik mis hebben. Ook in windows is het lekker werken met een dual cpu systeem, daar heb je echt geen linux voor nodig. Ook met een normale Xp 32bit werkt dat bijzonder lekker. Toch vind ik het, zeker als de pc een game pc is, het niet nuttig om te kiezen voor een dual operton systeem. Dit komt mede doordat veel games niet multi-threathed zijn en dus toch maar van een cpu gebruik kunnen maken. Voor een game pc, als budget toch geen rol speelt kiezen voor een pc met bijvoorbeeld: Amd Athlon 64 3200+ / 3400+ Bijpassend via Kt800 moederbord 1024mb ddr 400 geheugen Ati Radeon 9800 Xt. Dit is bij game toepassingen haast net zo snel als een dual operton systeem. Eenvoudigweg omdat een dual cpu systeem bij gaming nouwelijks prestatie verhogend is. Neem dus voor nu gewoon lekker een 32bits windows Xp versie, en zodra win Xp 64bits uit is daar op overstappen. Scenic20
Link naar reactie
[quote:5129ee60a4="Bockempiep"]2 opterons is wel overdreven ja, het wordt toch een A64. Maar dat verhaal van "windows beste voor games" duurt echt niet lang meer. Zeker nu de Windows source code is uitgelekt en Microsoft zelf ook bezig is met een Linux versie... De laatste dagen van Windows zijn geteld...[/quote:5129ee60a4] Muhaa :-P Sommige mensen geloven echt in sprookjes. Ik draai zelf al een jaar of twee GNU/Linux, ben een fel voorstander van opensource en heb al in tijden geen Windows meer gezien, maar ik weet wel wat de realiteit is. Windows source code uitlekken hoor je altijd wel weer eens overwaaien: HOAX. Microsoft een GNU/Linux build maken is al helemaal een HOAX (ze hebben wel ooit een eigen UNIX versie gehad). Natuurlijk is GNU/Linux bezig aan een opmars en je zult idd een grote verschuiving gaan zien, maar Microsoft is wel het rijkste bedrijf ter wereld en de laatse dagen van dat bedrijf ga jij echt niet mee maken ;-)
Link naar reactie
[quote:94e0ccfa7d="egslim"]Deze discussie hoort eigenlijk niet meer in dit forum... ;) Microsoft heeft ongeveer 40 miljard dollar in kas, als ik me niet vergis. Ze hebben zelfs Intel onder de zweep. Linux is bezig met een opmars, maar ze hebben nog een enorme weg te gaan.[/quote:94e0ccfa7d] en anders trekt ome bill zn knip eens om de zaak te redden [quote:94e0ccfa7d="Vandread"] tis trouwer OPTERON geen OPER-TON :P:lol: [/quote:94e0ccfa7d] OPPER-TON, de beste kerel van de planeet :P
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...