Ga naar inhoud

Geluid fans in voeding, het hardst?


Aanbevolen berichten

Wat meer info: Behuizing (inc voeding): [url=http://www.antec-inc.com/us/pro_details_enclosure.php?ProdID=91082]Antec 1080AMG Plus[/url] CPU Cooler: [url=http://www.spire-coolers.com/fcc.asp?ProdID=105]WhisperRock[/url] Case Fans: 3 van antec (zaten bij de kast) Als ik de CPU en case fans uitgooi, draaien de voeding fans flink door, en die maken ook het meeste geluid dus.... Mijn vraag, is dit normaal? en/of is er wat aan te doen? (zonder andere voeding te kopen..)
Link naar reactie
[quote:d90194c6de="k_koen_k"]Wat meer info: Behuizing (inc voeding): [url=http://www.antec-inc.com/us/pro_details_enclosure.php?ProdID=91082]Antec 1080AMG Plus[/url] CPU Cooler: [url=http://www.spire-coolers.com/fcc.asp?ProdID=105]WhisperRock[/url] Case Fans: 3 van antec (zaten bij de kast) Als ik de CPU en case fans uitgooi, draaien de voeding fans flink door, en die maken ook het meeste geluid dus.... Mijn vraag, is dit normaal? en/of is er wat aan te doen? (zonder andere voeding te kopen..)[/quote:d90194c6de] Misschien is openmaken en het stof eruithalen. Helpt dat niet, dacht ik dat je de fan wel kon vervangen, want Antec maakt hele goede voedingen, beetje zonde om die weg te gooien.
Link naar reactie
[quote:2ee89356da="k_koen_k"]Veel stof zit er nog niet, alles is nog maar een paar weken oud... Het geluid is niet ondraagbaar... maar het zou fijn zijn als het iets stiller kon :) Die fans zijn dus waarschijnlijk wel te vervangen? Door wat voor fans kan ik ze dan het beste vervangen...? Hoeveel rpm moeten ze minimaal zijn...?[/quote:2ee89356da] Het is niet het RPM wat de airflow maakt hoor, ook de bouw van de fans bepalen het voor een groot deel. Papst zouden natuurlijk mooi zijn, maar ik weet niet of er genoeg airflow uit komt. Maak ook nog zeker dat het uit de voeding komt en niet uit je HD ofzo, dus hou die fan ook even stil.
Link naar reactie
[quote:d85ac98bdc="k_koen_k"]Er zit geen HD fan in... kan je trouwens de voeding kabels (5V) van de fans halen als de pc aanstaat?[/quote:d85ac98bdc] Maar wel een HD, die maken ook geluid... Je kan beter in het midden van de fan drukken. trouwens, van die 12 volt lijnen trek ik wel zonder probleem eruit.
Link naar reactie
[quote:947fdcce63="k_koen_k"]Uit m'n HD hoor ik niks komen... (IBM Deskstar 120 GB) en als ik m'n oor bij de voeding hou, hoor ik het toch heel duidelijk Er is geen manier op die bv zachter te laten draaien ofzo (zonder dat de boel te heet wordt :P)[/quote:947fdcce63] MIsschien wat loopolie ertussen spuiten.
Link naar reactie
[quote="Interficior"][quote:1caf1ecda1="k_koen_k"]kan je trouwens de voeding kabels (5V) van de fans halen als de pc aanstaat?[/quote:1caf1ecda1] [quote:1caf1ecda1="Interficior"]trouwens, van die 12 volt lijnen trek ik wel zonder probleem eruit.[/quote:1caf1ecda1] :roll: tuurlijk, als je de kans wilt lopen de boel op te blazen of slopen zou ik dat vooral gaan doen.. dat het nu een paar keer bij je is goed gegaan wil niet zeggen dat het altijd kan, wil eerder zeggen dat je mazzel hebt gehad, want ben genoeg verhalen tegengekomen van mensen die ''even'' met de draden zaten te kloten en zo de voeding en mobo opbliezen, omdat ergens net iets contact maakte.. daarnaast, is het nu zo moeilijk om even de PC uit te schakelen, en DAN de draden aan te sluiten :-? heb zelf de ''8412NGML'' van papst in mn voeding gedrukt. deze maakt haast geen geluid (19Dba) en heeft een flow van 26,5 CFM.. deze kan mn voeding perfect koel houden en heeft daar geheel geen geluid bij nodig..
Link naar reactie
[quote:fd5e37fccb]daarnaast, is het nu zo moeilijk om even de PC uit te schakelen, en DAN de draden aan te sluiten [/quote:fd5e37fccb] Nee, maar ik ff horen hoe groot het verschil was met de fans op 5V en de fans op 12V (case fans) En er zit een 3e fan in het deurtje van m'n kast, dus elke keer dat ik hem open wil maken, moet ik dus eigelijk de computer uitzetten... (nogal irritant als je aan het downloaden bent :D) Maar als het fout kan gaan, gooi ik um toch liever uit :) ---- Als ik er 2 van die papst ingooi, zou ik dus waarschijnlijk klaar zijn?
Link naar reactie
[quote:0fa89e3220="k_koen_k"][quote:0fa89e3220]daarnaast, is het nu zo moeilijk om even de PC uit te schakelen, en DAN de draden aan te sluiten [/quote:0fa89e3220] Nee, maar ik ff horen hoe groot het verschil was met de fans op 5V en de fans op 12V (case fans)[/quote:0fa89e3220] :o zit je een beetje te kloten met die losse molexdraadjes als de PC gewoon aanstaat? hmm, jouw feestje, maar als je een beetje voorzichtig bent op je hardware zou ik daar wel iets voorzichtiger mee zijn. [quote:0fa89e3220]Als ik er 2 van die papst ingooi, zou ik dus waarschijnlijk klaar zijn?[/quote:0fa89e3220] moet in eerste instantie voldoende zijn.. ik heb zelf 1 van 19Dba in mn voeding zitten, 2 van 12Dba (die hoor je echt niet!) achter in mn PC, een grote 120mm fan op 7V voorin op de radiator, en 2x coolermaster blue led fans in zijwindow (20Dba) en ik hoor haast helemaal niks, alleen die 2 coolermasters ruizen iets, papfst is echt superstil..
Link naar reactie
[quote:aa6cc78d1d] :o zit je een beetje te kloten met die losse molexdraadjes als de PC gewoon aanstaat? hmm, jouw feestje, maar als je een beetje voorzichtig bent op je hardware zou ik daar wel iets voorzichtiger mee zijn.[/quote:aa6cc78d1d] Ik trek [url=http://www.antec-inc.com/images/fanonly.jpg]dit[/url] ding eraf, en sluit zo'n zelfde stekker (alleen dan 12v) erop aan...
Link naar reactie
[quote:ed13931c99="Captain_Kansloos"]Even ter aanvulling: als je je voeding open maakt om er een andere fan in te zetten, vervalt wel de garantie op dat ding. M.a.w.: zou je dat wel doen bij je nieuwe en prijzige Antec voeding? (Ik waarschijnlijk weer wel, maar goed :-) )[/quote:ed13931c99] Ja daar zit zeker wat in! Hmm, ik kijk het toch nog maar even aan... Bedankt!
Link naar reactie
ontploft is ontploft dus DOE DAT NOU NIET als je het sloopt kost dat behoorlijk wat geld en dat kun je wel beter besteden aan bijv. upgrades ofzo. of geef je vriendin / vrouw een mooi kado voor valentijn :P :wink: en als hij het niet begrijpt dat hij die stekkers er niet zomaar uit moet gooien, dan hou maar op is verspilde moeite volgens mij, komt hij wel achter als hij de zooi een keer opblaast :wink: :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...