Ga naar inhoud

solderen epox voor hogere fsb


Aanbevolen berichten

eejz al, Ik had laats een link gekregen over solderen op een epox 8rda+ voor een hogere FSB zie link [url]http://www.motherboardfaqs.com/article.php?32.255[/url] Nou wil ik dat wel gaan doen, laat het door een goed persoon doen die prima kan solderen, maar heeft het veel nut ? Goed je kunt de FSB hogere instellen dan 200. Trouwens reacties dat de memory niet aan kan weet ik , dan komt er ook een PC3200 - 512 MB - DDR - Corsair Platinum C2 stick erin met een antec voeding. Uiteraard komt er dan ook een WC setje of een goede koeling. Het is een gok, zijn er mensen met ervaring, het is toch gewoon een een kwestie van transistor verbinden met een goede ohm ??? Het kan goed gaan maar als de voltage toren hoog wordt of laag dan heb je wel een probleem :-? Greez PacificAMD
Link naar reactie
ipv van weerstand typte ik transistor hehehe, :-? alleen ik snap die formule niet; aantal ohm + huidige vdd ( is bij mijn 1.5) = resultaat voltage (vdd)en die wil ik juist op 1,8 hebben ( wordt aangeraden) hoeveel ohm weerstand heb ik eigenlijk nodig ? iemand ??? Of wordt dit te diep nu :o Dit lijk me toch een leuk idee om te doen omdat ik nu steeds de mp omhoog zet ipv de FSB ( trouwens nu kan hij ook nog geen 200 fsb hebben geheugen is de bottleneck. Met het plaatsen van die weerstand kan ik het opvoeren naar 15 tot 30 fsb meer :lol: ( tsja is toch iets ) Greez PacificAMD
Link naar reactie
[quote:9563dfb346="PacificAMD"]Of wordt dit te diep nu :o [/quote:9563dfb346] Voor mij wordt dit niet te diep hoor.. [quote:9563dfb346="PacificAMD"]alleen ik snap die formule niet[/quote:9563dfb346] Maar wellicht voor jezelf wel :wink: Ten eerste mis ik in jouw post het eerste gedeelte van de formule. De originele formule is: [i:9563dfb346](176 / ohms resistance) + current vdd voltage = resulting vdd voltage[/i:9563dfb346] Wat hier staat is dat de som van 176 gedeeld door de weerstandswaarde + je huidige vdd voltage resulteert in je gewenste vdd voltage. Nu is het gewoon simpel invullen van de formule en de onbekende isoleren 176 / ?? +1.5 = 1.8 Als ik goed gerekent heb komt er dit uit (zo niet... verbeter me maar, isoleren is niet mijn sterkste kant :-? ): ?? = 176 * (1.5 + 1.8) -> ?? = 176*3.3 Omdat isoleren niet mijn sterkste punt is, reken ik ook gewoon door met verschillende waarden totdat ik uit kom om en nabij de 1.8). Weerstand van 1000 Ohm: 176/1000 +1.5 = 1.676 Weerstand van 680 Ohm: 176/680 +1.5 = 1.758 Weerstand van 600 Ohm: 176/600 +1.5 = 1.793 Weerstand van 585 Ohm: 176/585 +1.5 = 1.800
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...