Ga naar inhoud

Koelpasta & waterkoeling [waarschijnlijk stomme vraag :)


Aanbevolen berichten

je moet een miniscuul drupje op je core doen en dan met een flexibel materiaal versprijden (bijv een oude bankpas) dit moet natuurlijk wel vetloos gebeuren! Je moet eigelijk de koelpasta niet zien het moet gewoon doorszichtig zijn.. het moet alleen maar een miniscule ruimte opvangen je moet de core blijven zien! dan is het goed!
Link naar reactie
Doorzichtige koelpasta? Dat is een trend die ik dan gemist hebt. Het is waar dat je een heel dun laagje moet aanbrengen (drupje ter grote van een rijstkorrel gelijkmatig met e.g. een bankbas over de core verspreiden), maar je zult de koelpasta wel gewoon op de core zien natuurlijk en de core zelf is verscholen onder het dunne laagje pasta.
Link naar reactie
Luister, het leven is een uitdaging en voor alles is een eerste keer. We leren alleen door vallen en opstaan, dus ik ga die WC proberen :):) Ik heb al vaker mijn eigen compu gebouwd en pas nog een nieuw mobo geinstalleerd (asus A7N8X de luxe, sata raid raptor 8) ), dus ik weet wel hoe het in elkaar zit en heb vaker met die koelpasta gewerkt. btw: dat doorzichtige is door het zo dun aanbrengen van de koelpasta dat het bijna doorzichtig wordt dus geen doorzichtige koelpasta maar gewoon erg dun erop gesmeerd. Ik heb echter nog nooit zo'n WC koelblok gezien dus wist niet of er misschien een nieuwe techniek met WC koelblokken was die geen pasta nodig heeft (had gekunt toch?).
Link naar reactie
[quote:2332a7220f="janjansen"]Ik heb echter nog nooit zo'n WC koelblok gezien dus wist niet of er misschien een nieuwe techniek met WC koelblokken was die geen pasta nodig heeft (had gekunt toch?).[/quote:2332a7220f] De wondere wereld van internet geeft bergen informatie.... een beetje WC blok is van koper, een goed (swiftech ofzo) is ook van koper en de onderkant is netzo glad, desalnietemin moet je zelfs bij het best gelapte (glad gemaakte) lucht of watergekoelde blok koelpasta gebruiken... Bij Phase change is het weer wat anders :P dat is pas een uitdaging :P
Link naar reactie
Nog iets, ik zoek een beetje op de sites van winkels waar ik meestal mijn spullen koop, echter bij winkels als computerland, my com, paradigit, fun price, etc, staat de WC set niet op enig prijslijst. Ik heb een beetje een hekel aan het betsellen via internet en ga dus liever naar de winkel om zoiets te kopen. Wie weet er in Arnhem en omstreken een winkel waar ze dit verkopen?
Link naar reactie
[quote:ae45c33a52="Vandread"][quote:ae45c33a52="barttange"]zo weet je zeker dat het er overal komt.(dat je geen stukjes overslaat dus)[/quote:ae45c33a52] inderdaad.... methode van noepzor is beetje twijfelachtig, als je het blok er scheef opdrukt dan gaat alles naar 1 kant en heb je kans dat hoekjes oid onbedekt blijven.[/quote:ae45c33a52] ach ja, niet iedereen is scheel :P en zow what, hij koelt goed genoeg, cooler +heatsink kan toch niet meer aan, daarom idle 45 / stressed 55 :S
Link naar reactie
[quote:0768240ab7="Marcel de Reus"]De methode van NoepZoR wordt idd ook veel gebruikt, maar is imho minder nauwkeurig. Als je namelijk net iets te weinig pasta erop doet en je gaat het spreiden met een bankpas zie je dat. Als je echter de heatsink erover zet en er is te weinig pasta om naar de zijkanten te drukken merk je dat niet.[/quote:0768240ab7] Bij mij als ik de heatsink er af haal zit er rondom de core pasta, dus ik neem aan dat ie overal komt, anders zat er aan sommige stukken niets. Het ligt er ook niet aan dat ik er teveel op doe, nog geneens de grootte van een gemiddelde rijstkorrel. Maja hoeft niet zoveel van op he :)
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ik krijg bij m'n WC meteen 'Thermal Compound' meegeleverd. Ok dat is dus koelpasta, maar wat ik me dus afvraag is of het dan nog nut heeft om AS5 erbij te kopen (beter gezegd: of die 'Thermal Compound' die ik meekrijg slechter is dan die AS5). Ow en ik heb t hier over de [url=http://www.asetek.com/main/page.asp?sideid=418#CPU/VGA/Chip%20set%20Power%20Kit%20-%20KT12-L30]Asetek K12 L-30[/url] die ik [url=http://www.eynstein.nl/a/3501.html]hier[/url] besteld heb.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...