Ga naar inhoud

waterkoeling: is deze set wat?


Aanbevolen berichten

Ik was al een tijd van plan om watercooling te nemen. en nu gaathet er toch echt van komen 8). Ik begin eerst zonder chipset en vga cooling maar dat komt wel als ik weer geld heb :lol: . Ik heb net zelf een setje samen gesteld en nu is mijn vraag: is deze set wat? dus ik wil ook weten of het koelblok enzo goed zijn. bij de waterpomp zet ik ook mijn vraagtekens want hij is niet van eheim alleen een stuk goedkoper. Black Ice Pro radiator 69.00 EUR Dangerden RBX Socket A, 1/2inch (13mm) connector 68.00 EUR Hydor L20 waterpomp 700l/u 27.00 EUR Dangerden Reservoir rond, 9,5mm hose connectors 32.00 EUR Silicon Tubbing 10mm x 14mm (1 meter) 5.00 EUR Zerex Supercoolant 4oz 9.00 EUR (watertoevoeging) Total: 215.00 EUR
Link naar reactie
[quote:20d2042862="royzwiers"]Ik was al een tijd van plan om watercooling te nemen. en nu gaathet er toch echt van komen 8). Ik begin eerst zonder chipset en vga cooling maar dat komt wel als ik weer geld heb :lol: . Ik heb net zelf een setje samen gesteld en nu is mijn vraag: is deze set wat? dus ik wil ook weten of het koelblok enzo goed zijn. bij de waterpomp zet ik ook mijn vraagtekens want hij is niet van eheim alleen een stuk goedkoper. Black Ice Pro radiator 69.00 EUR Dangerden RBX Socket A, 1/2inch (13mm) connector 68.00 EUR Hydor L20 waterpomp 700l/u 27.00 EUR Dangerden Reservoir rond, 9,5mm hose connectors 32.00 EUR Silicon Tubbing 10mm x 14mm (1 meter) 5.00 EUR Zerex Supercoolant 4oz 9.00 EUR (watertoevoeging) Total: 215.00 EUR[/quote:20d2042862] ja hoor.. goeie set. 1 ding alleen. die DangerDen RBX blokjes vereisen nog redelijk veel waterdruk. door het speciale inlaatsysteem op dit blokje (en ook bijv. de whitewater) is het haast wel vereist een pomp te nemen die rond de 1000/1200 liter per uur kan verpompen. de L20 is daarvoor te licht dus. een eventueel alternatief is de; Eheim 1250 of de Hydor L30 deze pompen doen rond de 1200 L/uur.. voor de rest, als je dit besteld (bij tweakstore zie ik) vergeet dan niet even de aansluiting bij het reservoir op 13mm te zetten (staat nu nog op 9,5 mm) en dat gaat dus anders niet passen he :wink: 1 dingetje nog. als je evt eens van plan bent uv reactive in je wc setje te doen, verander dan ook even de slangen (Silicon Tubbing 10mm x 14mm (1 meter ) even naar ( Tygon tubing 1/2inch) aangezien siliconen slangen op de een of andere manier de gekke eigenschap hebben Uv licht te filteren, heeft de toevoeging dan geen enkel nut (en geloof me maar, want ik spreek helaas uit eigen ervaring :cry: ) voor de rest een mooie en goeie set. doeleinden zijn lekker overclocken neem ik aan? als je echt voor pure silence gaat, zou je idd zoals net ook gesuggereerd werd ook kijken naar een leuke complete set voor je CPU, NB en VGA (Asetek waterchiller bijvoorbeeld) die zit in dezelfde prijsklasse, kwaliteit t.o.v de RBX blokjes is wel iets minder, maar je hebt direct wel alles watergecooled..
Link naar reactie
  • 4 weken later...
om mijn topic van een maand weer even omhoog te schoppen (anders moest ik weer een nieuw topic beginnen over hetzelfde onderwerp) waar kan je demi water kopen? of kan ik het koelwater voor coolance waterkoeling systemen in elke waterkoeling setup gebruiken? http://www.koolance.com/products/product.html?code=COM-M33
Link naar reactie
[quote:63393b4c19="royzwiers"]om mijn topic van een maand weer even omhoog te schoppen (anders moest ik weer een nieuw topic beginnen over hetzelfde onderwerp) waar kan je demi water kopen? of kan ik het koelwater voor coolance waterkoeling systemen in elke waterkoeling setup gebruiken? http://www.koolance.com/products/product.html?code=COM-M33[/quote:63393b4c19] Dat koolance water is super duur, en ik weet niet of er al waterwetter bij zit. Je kan demiwater gewoon kopen bij een tankstation, of de Gamma, of Praxis, per literfles ofzo.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...