Ga naar inhoud

ecs k7vza & xp 2000+


Aanbevolen berichten

ik heb nog een bordje liggen van ecs en om er weer wat leven in te blazen was ik op zoek naar een nieuwe processor ervoor om hem te kunnen gebruiken met lan-party's. het bord is van elitegroup en het type is k7vza rev. 3.0 heb eens op hun website gekeken en ik zag dat als je biosversie 3.7 hebt dat hij dan tot 2000+ aan zou moeten kunnen. nu had ik vorig weekend een xp 2000+ gekocht en erin gezet, maar na 3 seconden aan staan slaat hij al weer af. ik ben terug gegaan en in de winkel zeiden ze dat dat komt doordat ik een t.bred heb gekregen en mijn bord zou alleen palomino ondersteunen en dat komt omdat de t.bred te veel spanning vraagt tov de palomino en dat hij daarom afslaat. nou heb ik vanavond in een tabel gelezen waarin staat dat de palomino meer spanning vraagt dan de t.bred dus dat lijkt me al onmogelijk. stond zelfs dat de palomino net zoveel spanning vraagt als een athlon 1400(beide 1,75V) Nou is mijn vraag: kan het zijn dat mijn moederbord alleen een palomino ondersteund of is het onzin wat de verkoper zegt en moet een t.bred gewoon werken, want op de website staat er niks over.
Link naar reactie
Het spanningsverhaal is zoals je zelf al hebt uitgevonden gewoon onzin. Er zijn echter bij mijn weten idd wel chipsets die niet met een Tbred of Barton willen werken. Waar dat aan ligt weet ik niet. Bij de P3 bijvoorbeeld had je verschillende busprotocollen waardoor Tualatins niet werkten op moederborden die enkel het oudere busprotocol voor de Coppermine kenden. Bij de Athlon XP is er bij mijn weten echter geen sprake van een veranderd busprotocol.
Link naar reactie
AMD XP2000+ in to my K7VZA rev 3. I have the latest bios installed (ver37) > and my machine now freezes after a few minutes of normal use, which it never > did before. Gaming is now out of the question, it freezes seconds into the > game. I also tried the ver36a bios, with the same results. Can I go back to > my tried and true ver34 bios with the new chip? > > thanks all > > RS > > You could revert to your old setup, but it might be more constructive to consider why your upgrade does not work. Check two things...... Memory - do you have PC133 memory? If not, this may be your problem, PC100 memory may not run at 133mhz. And you changed the FSB jumper to 133mhz?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...