Ga naar inhoud

Waar mijn geld aan besteden bij een upgrade?


Aanbevolen berichten

Huidig systeem: AMD 2400+ Twinmos 512 Mb Cas 2.5 ATI 9800 pro 128MB Asusu A7N8X de luxe Waar kan ik mijn geld het beste aan besteden? 1) 2x512MB Corsair XMS CAS 2 (dual channel) 400 Mhz/433Mhz(?) 2) AMD 3200+ Kan nog niet beide veroorloven dus moet een eerste keuze maken, welke van de twee. Ik zat zelf te denken aan corsair geheugen maar aan de andere kant is een 3200+ met 200 Mhz fsb misschien wel verstandiger! Iemand?
Link naar reactie
Ik weet niet welke snelheid je huidige geheugen is maar een XP 3200+ heeft en fsb van 400 Mhz. Het geheugen moet dus ook 400 Mhz lopen, volgens mij kan je het ook op 333 Mhz laten lopen maar dat weet ik niet zeker. Ik zou in ieder geval beginnen met het geheugen en dan volgende maand de processors, aangezien de processors deze maand in prijs gaan dalen.
Link naar reactie
[quote:0483936478="The_Dude"]Inderdaad onzin om nu al weer te gaan upgraden. Als je perse je geld kwijt wilt koop je bijvoorbeeld een watercooling set en clock je je cpu over naar 3200+, en je 9800 pro naar uhh.. hoger.[/quote:0483936478]hmmm, dit is misschien wel het beste voorstel. Had ik nog niet aan gedacht. Watercooling, spannend nog nooit mee gewerkt. Wat kost een goede waterkoeling set voor cpu en grafische kaart ongeveer. Ik heb begrepen dat er nogal wat verschil in prijs en kwaliteit zit!
Link naar reactie
[quote:9d090d2b5b="Vandread"]asetek is een goede complete set voor een goede prijs hier bijvoorbeeld te koop http://atro.nl//product_info.php?cPath=379_470&products_id=3148[/quote:9d090d2b5b] puur onzin om nu te upgraden je haalt hooguit 10 frames meer. en als al je spellen goed draaien. why fix it, why it ain't broken
Link naar reactie
Watercooling is natuurlijk niet alleen voor de toename in prestaties, maar ook een leuke manier van prutsen aan je pc. Bovendien kan het nog zeker wel een groot verschil in prestatie mogelijk maken. Zeker weet je dat van tevoren echter niet. Het setje van Vandread is een goede, het pompje lijkt me echter iets minder. Is volgens mij de Hydor. Een eheim 1048 is beter, en kan zeker weten je cpu, gpu en northbridge koelen. Ik heb zelf een custom setje met eheim 1048, cuplex blokje en een 2x120mm radiator. Voordeel van custom is dat je alle onderdelen bij elkaar kunt zoeken waarvan je goede reviews hebt gevonden.
Link naar reactie
[quote:dc3e047900="taco78"]puur onzin om nu te upgraden je haalt hooguit 10 frames meer.en als al je spellen goed draaien. why fix it, why it ain't broken[/quote:dc3e047900] met die instelling werkte we nu nog met dos :P nadeel van custom is dat het vaak duurder is dan dit setje dat toch ernstig compleet en mooi afgewerkt is ;) die pomp is trouwes best goed :)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...