Ga naar inhoud

Corsair geheugen, welke?


Aanbevolen berichten

Ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen met dit moederboard GA-7N400 Pro [url]http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_Spec_GA-7N400%20Pro.htm[/url] en een AMD Barton 2500+ nu moet ik er ook nog geheugen bij hebben, en aangezien ik ook wil overclocken moet ik dus ook goed geheugen hebben. Ik zat te denken aan corsair geheugen. Maar nu ik hier zat te kijken -> [url]http://www.tweakstore.nl/shop/main.php?sess=38ba8f51635bf5706b50c5e2784a25a4&abt=3&itemgr=7[/url] snap ik er dus geen hol meer van :-? ik kom termen tegen zoals Cas en Low Latency waar ik geen verstand van heb :s het moederboard kan dual channel geheugen aan dus 2x 512MB geheugen lijkt me wel leuk. wie helpt me even? :)
Link naar reactie
[quote:a3c47e1495="plextor"]man koop een xp2500+box met twee latjes 256mb pc 3200 -400 mhz.. zet dan je fsb op 11x200 dan gaat hij als een speer.xp3200+ makkelijk verdiend[/quote:a3c47e1495] oh, typfoutje :s het moet idd een 2500 zijn, zal het ff veranderen. dus dan is dit de goede keuze? Corsair TWINX 512-3200LL Price: 158,00 EUR grote :2 x 256mb DDR speed: 400mhz Cas : 2-2-2 oh well, tnx ^_^ ik heb nu weer een beetje overzicht
Link naar reactie
[quote:b761c01bc0="Kakashi"]snap ik er dus geen hol meer van :-? ik kom termen tegen zoals Cas en Low Latency waar ik geen verstand van heb :s het moederboard kan dual channel geheugen aan dus 2x 512MB geheugen lijkt me wel leuk.[/quote:b761c01bc0] Low latency wordt vaak vermeld bij hogere mem ratings (pc3500 3700 etc) deze kunnen wel meer mhz aan, maar vaak geen lage timings. nu zijn er dus reepjes die dit dus allebeide kunnen) Cas wordt al uitgelegd, dus daar ga ik niet meer op in :wink: waarom in godsnaam een gigabyte mobo kopen als je wilt overclocken? de Abit NF7-s doet het 10x beter als dit mobo, dus ik zou me daar eerst ook nog wel even op orienteren voordat je wat koopt... heb zelf Pc3500 van corsair (platinum heatspreader) en die doen met gemak 11-2-2-2 op een hoge FSB. probleem is dat de nieuwe reepjes van corsair dit misschien ook wel doen, echter zitten daar andere chipjes op (CH5 waarschijnlijk) en die willen alleen goed doen als je ze eerst goed ''inbrand'' (dus op hoogste voltage @ hoge MHZ speed laten draaien) als je wilt overclocken is corsair wel een aanrader. evt andere goeie merken; - OCZ - Mushkin Level 2 - Infineon USA - Geil
Link naar reactie
ah bedankt :) de computer die ik ga bouwen word een systeem met een hoop opslag... er gaan dus zo'n 5 a 6 harde schijven in, verder is het een erg complete mobo en scoort ook goed als ik de reviews mag geloven. Ik ben ook niet van plan om als een pro alles er uit te krijgen wat er in zit. dus een beetje winst is voor mij wel goed, als de pc maar stabiel loopt. en over dat inbranden...hoe gaat dat te werk en is het riskant om te doen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...