Ga naar inhoud

werkgeheugen werkt niet


Aanbevolen berichten

hallo ik heb een probleem met mijn geheugen. ik heb in mijn pc 196 mb sdram geheugen een van 128 mb en een van 64 mb om de boel wat sneller te maken heb ik er een van 256 mb bij gekocht als vervanger voor die van 64 mb maar nu ziet (herkend) mijn pc maar 128 mb. dus ik alles er uit gehaald en alleen 256 mb er in pc start niet op de oude 196 mb er weer in terug alles weer oke. bel ik de winkel op komen ze met een wazig verhaal dat als er maar aan een kant chips zitten mijn oude pc dat niet herkend en er dus ook niet mee kan moet ik volgens de winkel een geheugendimm hebben die aan beide zijde chips heeft. mijn pc is drie jaar oud en heeft op de moederboord twee slots voor sd geheugen processor van 701mhz een oltimer dus maar het zou toch moeten werken tevens heeft die 64 mb geheugen dimm ook maar aan een kant chips zitten. wordt ik nou voor de gek gehouden of klopt dit. groetjes max.
Link naar reactie
Ik denk dat die verkoper helemaal gelijk heeft. Om te beginnen heb je single-sided(enkelzijdige modules) en double-sided(dubbelzijdig) geheugen. Jou moederbord ziet per kant van een module maximaal 128 mb, dus als jij een module van 256 mb neemt moet die dubbelzijdig zijn en aan allebei de kanten 8 chippies hebben, die samen 128 mb zijn per kant. Aangezien jij 2 sloten hebt en dus 2 modules kunt plaatsen kun jij in je moederbord dus maximaal 512 mb(2 modules van elk 2*128mb) kwijt. Het is dus logisch dat als die 128 mb en die 64mb module die je nu hebt gewoon werken. Maar je moet idd dus een dubbelzijdige module nemen van 256 mb zoals die verkoper zei en die zal wel werken. Dan nog iets wat ik niet helemaal zeker weet, maar ik dacht dat Kingston dubbelzijdige modules nog het beste werkten op oudere moederborden, maar dat kan ook gewoon een fabeltje zijn hoor. groeten, Johan
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...