Ga naar inhoud

Wat betekenen de thermen "kloksnelheid" en "o


Aanbevolen berichten

[quote:6d3aa0c302="Mario7"]Hallo allemaal, Waarschijnlijk voor velen een domme vraag, maar toch stel ik 'm: Wat betekenen nu feitelijk de thermen "kloksnelheid" en "overklokken" ? M.vr.gr., Mario[/quote:6d3aa0c302] Kloksnelheid is het aantal MHz of GHz je processor heeft. Overklokken is het "opvoeren" van je processor. Hopelijk heb ik je nu genoeg geinformeerd :) P.S. Je hoeft je niet te schamen, niet iedereen weet alles :wink:
Link naar reactie
er is een FAQ, lees dat eens even door, gaat een wereld voor je open 8) http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=94481 daar vinden we; [quote:65789d4cd0]Overklokken Overklokken wil zeggen dat je een of meer van de computeronderdelen sneller laat werken dan volgens de officiële specificaties van de fabrikant mag. Nadelen zijn mogelijke onstabiliteit en eventueel snellere slijtage van de onderdelen en het vervallen van de garantie. Het voordeel is dat de prestaties stijgen[/quote:65789d4cd0] lees dit ook even dan; (duidelijke FAQ) http://slashhead.homestead.com/files/BA_OC/OCguide1.htm kloksnelheid is de rekensom van bussnelheid X multiplier... dus je FSB staat op 133 mhz en de MP staat op 10, dan is de kloksnelheid van je processor 1333 mhz.
Link naar reactie
[quote:b0ce9de64d="Interficior"][quote:b0ce9de64d="turbulence"]dus je FSB staat op 133 mhz en de MP staat op 10, dan is de kloksnelheid van je processor 1333 mhz.[/quote:b0ce9de64d] Ja, hoe zit dat nou, want 133 × 10 is toch echt 1330 MHz, of neemt ie toch die 133,33333enz, ik dacht dat ie die niet meenam, die 3'tjes.[/quote:b0ce9de64d] maakt het uit? die 3 mhz.. :roll: ik heb soms ook wel dat als ik in windows de speed uitlees in CPU-z bijvoorbeeld dat de FSb 1 mhz lager is bijvoorbeeld. dus precies is de uitlezing niet altijd volgens mij. en daarnaast is idd 10x133= 1330, dus typo van mijn kant... :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...