Ga naar inhoud

Toch ma vraag: nieuw geheugen?


Aanbevolen berichten

Ik ben nu weer aardig toe aan nieuw geheugen. Moet wel zeggen dat ik uitermate tevreden ben geweest over het geheugen dat ik nu heb en hoop weer een jaar vooruit te kunnen met het geheugen dat ik nu ga kopen :) Ik wil tussen de 130~160 euro uitgeven. Persoonlijk moet ik met dit geheugen aan de 200fsb moeten komen (hoger is altijd leuk :D ) en als het kan ook @ cas2 draaien. (Dit maakt volgens mij niet zoveel uit tov cas2.5 ofwel :roll: ) Persoonlijk dacht ik aan twinmos, aangezien hiervan 1 gigabyte PC3200 geheugen rond de 130 gaat kosten. Heeft iemand betere ideen (een klasgenoot is mij over aan het halen om duurder te halen, ocz, corsair etc, ma ik vind et niet echt nodig voor het beetje extra wat je der voor krijgt) Geef jullie mening / advies :wink: bvd
Link naar reactie
ik pleit liever voor iets beter geheugen dan iets minder geheugen, heel vaak lees je over twinmos dat ze net of net niet hun eigen snelheid halen (twister uitgesloten). daarnaast is het geheugen van ocz/geil/mushkin/corsair sneller dan twinmos scheelt soms wel 300mb !!!!!, dit uit eigen ervaring. twinmos heeft ook niet de levenslange garantie die bovenstaande merken wel hebben. daarnaast ook geen heatspreaders, en cas 2.5. ! het verschil tussen cas 2.5 en 2.0 merkte ik door sandra te draaien en erachter te komen dat ik van 6238 mb naar 4899mb was gegaan, daarbij komen ook nog de timings om de hoek kijken, ik heb twinmos nog nooit op cas 2 2-2-5 gekregen met geen mogelijk heid mijn ocz doet dit wel en mijn mushkin (R.I.P.) deed dit ook, geil zou dit ook doen en corsair weet ik niet (geen corsair fan). dus op een rijtje. goed twinmos is redelijk goedkoop. Je kan het overal verkrijgen. twinmos twister gaat wel hard!. eerste bh-5 chip gebruikers. niet goed prestaties (twister uitgesloten) (uiterlijk) timings cas 2.5 niet goed overclock baar conclusie spaar die 70 euro bij elkaar en koop beter geheugen aangezien je zelf zei dat je met je oog op de toekomst pc3200 zou nemen. en twinmos mtec of zo is geen toekomst voor een overclocker :(
Link naar reactie
BH5 chipjes kun je wel op je buik schrijven iig.. die worden al niet meer gemaakt.. CH5 zit op veel Twinmosjes tegenwoordig, en die zijn niet bijster bijzonder.. enige die nog wat BH5 chipjes heeft liggen is mushkin... L2 reepjes van hun zijn ook wel goed, kost wel wat, maar dan heb je ook wat :wink: maat van mij had eens Pc3700 twinmos, die wilden ook voor geen meter op een Hoge FSB met strakke timings draaien (komt ook omdat het PC3700 was natuurlijk) heb zelf 2x Corsair PC3500 Cas 2 (met die zilveren HS) en die doen zonder problemen 11,2,2,2 op 220 FSB, maar ja, is ook BH-5, en ik heb begrepen dat corsair deze chips ook niet meer op hun reepjes plakken... EDIT; Twinmos PC3200, in principe moet nog wel Cas2 aankunnen.. anders wat meer V erop....
Link naar reactie
Ik hoef ook niet perse een fsb van 220 ofzo te halen. Rond de 200 moet kunnen (ook volgens de specs). Als dat stabiel draait op Cas2 (met nodige voltage verhogingen natuurlijk :wink: ) wat volges mij wel moet lukken, kan ik nog altijd kijken hoever ze komen. Ik heb laatst een pc geleverd met twinmos geheugen die ook zo op 200mhz kon zetten, maar ik kan mij niet meer herinneren of ik die cas latency op 2 heb gezatten..... :roll: Ik kan wel naar die dure merken gaan kijken jah en doorsparen, maar dit is mijn vraag ook: Is het het waard? Ik wil op het moment beste prijs / kwaliteit geheugen (waar ik ook nog wat mee kan kl*ten), en ik dacht dat ik met twinmos al best in de goede richting zat. EDIT heb eens op got zitten kijken en ben het volgende tegen gekomen: http://www.tones.be/shop/prijslijst.php Hier staat onderin de geheugen sectie het volgende: TWINMOS TWINX Matched DDR 2 x 512MB 400Mhz PC3200 € 159,90 Iemand commentaar? :)
Link naar reactie
[quote:b5a0935f86="De Geest Van Oirlo"]Ik kan wel naar die dure merken gaan kijken jah en doorsparen, maar dit is mijn vraag ook: Is het het waard? Ik wil op het moment beste prijs / kwaliteit geheugen (waar ik ook nog wat mee kan kl*ten), en ik dacht dat ik met twinmos al best in de goede richting zat.[/quote:b5a0935f86] of dit het waard is? ja, das altijd de vraag he... als het je meer gaat om gewoon iig 200FSB te draaien, en CAS 2 daarbij, dan zullen die twinmosjes het ook wel doen.. let er iig ook even op dat je ze goed ''inbrand'' dat is vaak ook al een garantie dat ze het beter willen doen (hogere MHZ snelheid, en strakkere timings) dit is vaak wel een must bij de nieuwere geheugenchipjes...
Link naar reactie
[quote:1935cf5660="zjarl"]cas2? :o anders wel een hele mooie prijs. maar met die twinmoss reepjes moet het ook wel lukken hoor op cas2, als je toch niet hoger als 200 mhz wilt :wink:[/quote:1935cf5660] Willen wel, maar dat het nou zo perse MOET is wat anders. Andere kennis van me zat (met die twinmos) op 195mhz zonder 1 enkele voltage verhoging. Stel ik zet de 2.8 op, dan zouden ze toch een heel eind moeten komen, of zit ik nu weer fout?
Link naar reactie
[quote:2d8385f428="zjarl"]daar moet je ook maar weer net geluk mee hebben, sommige doen het met hogere voltages stukken beter en bij andere is het verschil nihil. ik kwam met mijn corsais op 2.9 ook niet extreem veel verder[/quote:2d8385f428] nee, maar dat lag aan je mobo.. ik kom met mn mem ook niet verder als 220 FSb. hoger moet er gewoon meer V op, en dan doen de meeste corsairs het subliem...
Link naar reactie
[quote:490d7ed930="De Geest Van Oirlo"]En nu kom ik in een ander topic dit weer tegen: http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=41401&productType=1&sectionID=142[/quote:490d7ed930] Iemand nog meer info over de corsair?? Dit lijkt mij vrij goedkoop voor dat merk geheugen of heb ik dat maar??
Link naar reactie
[quote:ca5a542cb8="zjarl"]cas 2.5 zie ik op veel andere sites :-? maar nog niemand gezien met dat geheugen op cas2, zou dan voor die twinmoss reepjes gaan[/quote:ca5a542cb8] Dan zijn er dus verschillende soorten, lekker strange. Uiteraard weet MyCom weer van niks, en zet er niks bij, lekker handig. :(. In ieder geval kan je toch wel een CL2,5 gewoon naar de 2 zetten?
Link naar reactie
Meeste mem draait wel op cas 2. Btw dat valueselect mem van corsair kun je vergelijken met twinmos. Winbond kom je bijna niet meer tegen, btw CH5 wil ook wel hard maar heeft alleen iets meer voltage nodig. En we praten hier natuurlijk niet over 240MHz FSB dus of hij nou BH5 of CH5 enzo neemt maakt nix uit. Ik zou gewoon twinmos ofzo nemen, hoogst mogelijk voltage erop gooien ne naar de 11-2-2-2 toewerken.
Link naar reactie
ik heb onlangs mijn corsair twinx omgeruild voor 1024 ocz el PC3500 gold. nu kan ik op FSB 235/ 2-2-2-11 draaien. ik merk de snelheids winst in hoe snel alles reageert en in games vooral. voorheen had ik geen mark geheugen en dat was absoluut niet stabiel laat staan overklokbaar. als ik jou was zou ik gaan voor merk geheugen, vooral als je wilt overklokken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...