Ga naar inhoud

weer een nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Voor een AthlonXP zijn de nVidia chipsets inderdaad veel beter dan die van via, maar we praten hier over een Athlon 64 systeem en dan heeft de VIA chipset zelfs betere features dan de nVidia concurrent. Omdat je gaat videobewerken raad ik toch een nVidia chipset aan, omdat die in ieder geval een solide PCI-bus implementatie heeft. Met VIA chipsets ben ik daar niet helemaal zeker van. Overigens komt de nForce3 Pro 250 er ook aan, als je die neemt is het ideaal. De huidige nVidia chipset is de 150.
Link naar reactie
[quote:1fcb04cf4b="egslim"]Voor een AthlonXP zijn de nVidia chipsets inderdaad veel beter dan die van via, maar we praten hier over een Athlon 64 systeem en dan heeft de VIA chipset zelfs betere features dan de nVidia concurrent. Omdat je gaat videobewerken raad ik toch een nVidia chipset aan, omdat die in ieder geval een solide PCI-bus implementatie heeft. Met VIA chipsets ben ik daar niet helemaal zeker van. Overigens komt de nForce3 Pro 250 er ook aan, als je die neemt is het ideaal. De huidige nVidia chipset is de 150.[/quote:1fcb04cf4b] Aan de nieuwe chipset zal ook wel een best prijzje zitten. Maar is nForce het zelfdje als nVidia?
Link naar reactie
[quote:32dc670395="MichelG"][quote:32dc670395="egslim"]Voor een AthlonXP zijn de nVidia chipsets inderdaad veel beter dan die van via, maar we praten hier over een Athlon 64 systeem en dan heeft de VIA chipset zelfs betere features dan de nVidia concurrent. Omdat je gaat videobewerken raad ik toch een nVidia chipset aan, omdat die in ieder geval een solide PCI-bus implementatie heeft. Met VIA chipsets ben ik daar niet helemaal zeker van. Overigens komt de nForce3 Pro 250 er ook aan, als je die neemt is het ideaal. De huidige nVidia chipset is de 150.[/quote:32dc670395] Aan de nieuwe chipset zal ook wel een best prijzje zitten. Maar is nForce het zelfdje als nVidia?[/quote:32dc670395] nForce IS van nVidia. Een soort segment van het bedrijf, dat dan chipsets maakt.
Link naar reactie
Zoals ik al eerder gezegt heb: [list:e6c3f7d136]1 x GigaByte K8N nForce3 EUR 109,00 1 x AMD Athlon 64 3000+ (2.0 GHz) EUR 269,00 2 x Kingston DIMM 256 MB EUR 42,00[/list:u:e6c3f7d136] Dit is gewoon lijkt mij wel een redelijk, en blijft onder de 500 euro´s :D misschien kan het ram geheugen veranderd worden voor 1 x 512 MB ram, maar voor de rest zou ik niet verder weten wat er veranderd kan worden :wink:
Link naar reactie
Je moet een ATX voeding hebben. Maarja je moet ook een ATX kast hebben. En meestal zit hier een ATX voeding in. Je hebt voor een AMD minimaal een 300 Watt voeding nodig. Maar voor de zekerheid zou ik voor een 350 Watt gaa.. Een voeding is overigens niet zo duur (20 a 25 euro) Voor een pentium 4 heb je ook een ATX kast nodig, dus mocht je nog een oudere (dus andere type) kast hebben, dan zul je deze waarschijnlijk niet meer kunnen gebruiken, omdat de kast anders is ingedeeld. Koop dus gewoon een mooie kast met een 350 Watt voeding en het past altijd :wink:
Link naar reactie
Waarschijnlijk zal deze kast net iets te klein zijn. Had ik een half jaar geleden ook toen ik m'n pentium 3 ging updaten naar een AMD athlon xp. (dus ook kast van 3 á 4 jaar oud) Ik denk maten zijn het zelfde van de kasten die ze nu verkopen. Misschien 2 of 3 cm kleiner. Maar het paste mooi niet. Net aan niet. Moederbord ging er wel in. Maar dan kon de cd-rom er niet meer in. En de voeding ook niet. Vorige kast hing voeding verticaal tegenwoordig horizontaal. Dus het word denk ik toch een nieuwe kast kopen. En een kast met voeding kost toch ook geen vermogen :wink: Voor 60 euro heb je wel een mooie kast met voeding. overigens is een kast en voeding voor amd en p4 precies hetzelfde.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...