Ga naar inhoud

klopt dit wel?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik weet niet zoveel op het gebied van pc's. In ieder geval, ik heb een nieuwe pc samengesteld, met 120 GB harde schijf. Nu heb ik even gecontroleerd of alles wel klopt en nu blijkt dat er maar 114 GB op zit. Is dat een normale afwijking of probeert men de boel te bedonderen? Ook zou het intern geheugensnelheid 400 Mhz zijn.ik zie dat er twee maal 167 Mhz inzit en das 334. Afwijkinkje van 5% ?? Is dit standaard? Ik heb wel de FAQ's hier doorgespit maar kon vooral die geheugen GB vraag niet terugvinden. Alvast bedankt voor jullie aandacht, en neem me niet kwalijk voor mijn onkunde! :oops:
Link naar reactie
[quote:e944f0a076="kwenie"]met 120 GB harde schijf. Nu heb ik even gecontroleerd of alles wel klopt en nu blijkt dat er maar 114 GB op zit. Is dat een normale afwijking of probeert men de boel te bedonderen?[/quote:e944f0a076] Ja, 5% is normaal (1,024 x 1,024 = 1,0486...) => bijna 5%. Dat van dat geheugen is een heel ander verhaal. Welk type moederbord gebruik je? Werk soort geheugen zit er in? Staat de boel goed ingesteld?
Link naar reactie
Dat van die schijf klopt wel want fabrikanten gebruiken graag 1000 bytes voor een kilobyte en 1000 kilobytes voor een megabyte en . . . Normaal is het 1024 bytes voor een kilobyte en 1024 kilobytes voor een megabyte en . . . Hiermee kom je makkelijk op 5% verschil. Jouw geheugen is 400 Mhz maar jouw systeembus draait klaarblijkelijk op 333 Mhz. Daarom zal je geheugen ook op 333 Mhz draaien, ook al kan het sneller. De bussnelheid is afhankelijk van je processor. Je geheugen zal dus ook nooit sneller draaien dan je processor.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...