Ga naar inhoud

nieuw moederbord problemen


Aanbevolen berichten

Ik beschik sinds een 2-tal weken over een nieuwe pc. Maar ik heb hier toch een aantal problemen en ik vermoed dat die met het moederbord te maken hebben. Wanneer ik soms software probeer te installeren, krijg ik plots nog voordat de installatie afgelopen is een blauw scherm te zien waarbij er een memory dump gemaakt wordt, een bestand van zo'n 1GB groot. Het probleem treed zelfs op als ik de intel chipset drivers wil installeren, zelfs bij de drivers van de grafische kaart liep het mis (sapphire radeon 9600xt), toen kreeg ik zelfs windows niet opnieuw opgestaart waardoor ik opnieuw kon beginnen. Het betreft hier een abit IC7 G-max2 MB met een PIV 3Ghz en een maxtor 160GB SATA HD, een plextor dvd-lezer en een plexor DVD-schrijver. Het laatste programma waarbij het mis liep was de installatie van alcohol 120%. Het vreemde is dat het niet bij alle installaties optreed. Heeft er iemand een idee aan wat dit ligt?
Link naar reactie
Aan de windows zal het niet liggen ik gebruikte win xp pro reeds op mijn PIII 800mhz en heb die reeds verschillende malen geïnstalleerd zonder probleem, dus dat zal het niet zijn. Ga nu het ram eens testen met memtest en zien wat het geeft. Heb ook de nieuwste bios gedownload en zal die ook eens proberen. En als het niet opgelost raakt moeten ze het in de winkel maar uitzoeken
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...