Ga naar inhoud

Keuze componenten


Aanbevolen berichten

JA het is het zoveelste topic... Maar het is gewoon dat ik wat bevestiging wil hebben, en niet dat ik straks een verkeerde koop heb. Dus ik hoop dat ik niet meteen van die aanvallende reacties krijg. [list:5892ed63e3]↑Athlon XP 2600+ € 108,00 € 108,00 ↑5060 Asus A7N8X Deluxe AMD € 107,00 Nforce2/Sata Raid/8x AGP/lan/usb 2.0 ↑0216 512mb DDR Kingston € 81,00 € 81,00 VR333X64C25/512 | PC333 ↑912 80 GB Maxtor 7200rpm € 67,00 € 67,00 Liquid / 2mb cache [/list:u:5892ed63e3]
Link naar reactie
wat wil je met de pc doen? waarom zo'n duur merk geheugen? als je verder niks specials ermee doet (zoals overklokken) kan je beter een veel goedkoper merk nemen zoals dana-elec je kan dan trouwens ook beter 2x256 nemen, omdat je een dual channel bord hebt trouwens, die hd is er 1 met 2 mb cache, je kan er beter 1 nemen met 8 mb, al zal dat niet zoveel uitmaken, ook kan je beter kijken naar een sata-schijf. misschien ook weer iets sneller
Link naar reactie
[quote:7f9f9a9653="wo jan"] wat wil je met de pc doen? waarom zo'n duur merk geheugen? als je verder niks specials ermee doet (zoals overklokken) kan je beter een veel goedkoper merk nemen zoals dana-elec je kan dan trouwens ook beter 2x256 nemen, omdat je een dual channel bord hebt trouwens, die hd is er 1 met 2 mb cache, je kan er beter 1 nemen met 8 mb, al zal dat niet zoveel uitmaken, ook kan je beter kijken naar een sata-schijf. misschien ook weer iets sneller[/quote:7f9f9a9653] Ik neem dir duurdere geheugen omdat het cl 2.5 is. En als ik dual geheugen neem kan ik later niet meer uitbreiden daarom hou ik het nu nog bij 1 van 512 MB. Voor die harde schijf is eigenlijk wel een goed idee, dat van S/ATA. Ik zal er ook rekening mee houden met het cache geheugen. [quote:7f9f9a9653="wo jan"]medewerker ICT niveau 3. en dan nog vragen of het goed is wat je wil kopen.[/quote:7f9f9a9653] Ja, maar ik ben ook nog in opleiding he :wink:. En ik wil er gewoon zeker van zijn dat ik geode spullen koop, en niet dat ik strax met componenten heb die niet compatible zijn emt elkaar
Link naar reactie
[quote:e68b241abe="wo jan"] wat wil je met de pc doen? waarom zo'n duur merk geheugen? als je verder niks specials ermee doet (zoals overklokken) kan je beter een veel goedkoper merk nemen zoals dana-elec je kan dan trouwens ook beter 2x256 nemen, omdat je een dual channel bord hebt trouwens, die hd is er 1 met 2 mb cache, je kan er beter 1 nemen met 8 mb, al zal dat niet zoveel uitmaken, ook kan je beter kijken naar een sata-schijf. misschien ook weer iets sneller[/quote:e68b241abe] Ik neem dir duurdere geheugen omdat het cl 2.5 is. En als ik dual geheugen neem kan ik later niet meer uitbreiden daarom hou ik het nu nog bij 1 van 512 MB. Voor die harde schijf is eigenlijk wel een goed idee, dat van S/ATA. Ik zal er ook rekening mee houden met het cache geheugen. [quote:e68b241abe="wo jan"]medewerker ICT niveau 3. en dan nog vragen of het goed is wat je wil kopen.[/quote:e68b241abe] Ja, maar ik ben ook nog in opleiding he :wink:. En ik wil er zeker van zijn dat ik geode spullen koop, en niet dat ik strax met componenten heb die niet compatible zijn met elkaar
Link naar reactie
Ik zou zowiezo met dat mobo en cpu niet ddr333 maar ddr400 kopen. Je fsb kun je namelijk zonder moeite op 200 MHz zetten en je cpu op 200x11 of 200x10.5 laten lopen. Verder vind ik het een goede keuze. Minder belangrijk, maar wel uit eigen ervaring: waarom neem je niet een S-ATA schijf? Die dunne kabels zijn een verademing (lettelijk en figuurlijk) in je kast. Het ziet er netter uit en is beter voor de luchtstroom. Scheelt niet zoveel in prijs.
Link naar reactie
Enige opmerkingen: Die Maxtor schijf is prima, liquid is mooi, maar je kunt idd beter voor de 8MB cache versie gaan. Dan kom je op een 80GB Maxtor Plus 9 met 8MB cache en liquid bearing. Kingston geheugen zou je bijvoorbeeld kunnen vervangen door goedkoper cl2 Dane-Elec of Twinmos geheugen. PC3200 is zeker handig aangezien het nauwelijks duurder is en de mogelijkheid open houdt om later voor een prikkie nog naar een 3200+ uptegraden en daarbij geheugen en FSB nog gewoon synchroom te houden.
Link naar reactie
[quote:66425a09dd="erikcornelissen"]Wat houd dat eigenlijk in? dat liquid? ↑912 80 GB Maxtor 7200rpm [b:66425a09dd]Liquid[/b:66425a09dd] / 2mb cache Ik heb aan laten raden om niet een 8 mb cach te nemen, ik weet het nu niet meer :(.[/quote:66425a09dd] http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=681544#681544 zoekt, en ook gij had het kunnen vinden :wink: en wie raad je aan geen 8mb cache schijf te nemen dan? prestatiewinst is ook nihil, maar goed alle kleine beetjes helpen.. [quote:66425a09dd]En scheelt dat zoveel CL 2.5 of CL 2.0? In ieder geval, al bedankt voor de reacties :D[/quote:66425a09dd] lees ook even de memory faq :) (had je ook kunnen vinden) http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=608114#608114 ik quote; [quote:66425a09dd]CAS Latency Cas betekend Column Adress Strobe. Even uitgelegd; Cas Latency is een indicatie hoe snel geheugen het tweede deel van een lees/schrijf handeling voor geheugen kan afhandelen, dit is dus na de handeling die het geheugen uitvoert zoals hierboven beschreven. Op CAS 2 kan het geheugen het in 2/10de deel van de hele handeling uitvoeren. Bij CAS 3 duurt dit 3/10de deel van de handeling (dus langzamer). [/quote:66425a09dd] even een tip voor de volgende keer; bovenin staat een linkje; [img:66425a09dd]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/subSilver/images/icon_mini_search.gif[/img:66425a09dd] daar had je de antwoorden zelf ook redelijk kunnen vinden :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...