Ga naar inhoud

Chipset moederbord.


Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken voor een nieuw moederbord, en nu kom ik verschillende chipsets tegen. Ik weet al wel dat de nForce2 de beste chipset is. Maar nu zijn daar ook nog verschillende van... zie door de bomen het bos niet meer :o. Dus daarom zou ik jullie om hulp willen vragen :wink:. Het gaat om deze chipsets: [list:e9214c880c]*NVIDIA nForce2 SPP* *NVIDIA nForce2 400* *NVIDIA nForce2 IGP* [/list:u:e9214c880c] Dus welke chipset is het beste, en welke is de best keuz voor mij? Ik wil een AMD 2600+ kopen met 512 MB 2.5 CL geheugen bij voorbat dank, Erik Cornelissen
Link naar reactie
[quote:9c317679ed="koene"]Die drie namen die u noemt zijn onderdeel van de volledige Nforce 2 chipset.[/quote:9c317679ed] Dat klopt jah. *NVIDIA nForce2 SPP* (Southbridge, versies: MCP (zonder soundstorm) MCP-T (met soundstorm) *NVIDIA nForce2 400* (northbridge) *NVIDIA nForce2 IGP* (northbridge incl. Integrated Grapics Port. (Geforce 4 MX)
Link naar reactie
[quote:41b3ad7dd8="Delectable"]Koop het moederbord van MSI de k8 neo fis2r die heb ik ook en is erg goed en grafische helemaal geen problemen hoor[/quote:41b3ad7dd8] De grafische kaart die op de nforce2 zit (Geforce4 MX 440) is niks waard. Is voor 10-20 euro 2e hands te kopen. Ga voor een van de deluxe versies van de verschillende merken. (Asus A7n8x Deluxe-E, Abit FF7-S (misschien nog L als je Sata wilt) Op de verschillende hardware sites zijn al veel tests onder nforce2 bordjes gedaan, www.tomshardware.com , www.anandtech.com etc...
Link naar reactie
[quote:ef7a404cb5="Delectable"]Koop het moederbord van MSI de k8 neo fis2r die heb ik ook en is erg goed en grafische helemaal geen problemen hoor[/quote:ef7a404cb5] Is geen nForce2 bordje, wat de TS wil. dan zou je eerder naar een MSI K7N2 Delta-L moeten gaan, of de duurdere variant, de K7N2 Delta-ILSR
Link naar reactie
[quote:584318dab1="erikcornelissen"]Ik wil er een athlon 260+/2700+ op zetten, ga er o.a. mee gamen, werkstukken uitwerken. On-board; LAN, S-ATA, geen grafische kaart. [/quote:584318dab1] Oke, S-ATA is dan de optie waar je even op moet letten. LAN hebben zo goed als alle nForce2 moederborden onboard. Verder zal dan gewoon ieder nForce2 moederbord met de (ultra) 400 northbridge voldoen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...