Ga naar inhoud

Je kunt nooit genoeg RAM-geheugen hebben??


Aanbevolen berichten

Ik heb 1024MB RAM in m'n pc gepland. Dit een beetje, omdat je de afdgelopen jaren nogals eens hoorde en las, dat je nooit genoeg RAM-geheugen kon hebben. Nu kwam ik laatst een posting op tweakers tegen, waar men hier ook over discussieerde, maar de algemene opninie was toch, dat een verdubbeling van 512 naar 1024 nauwelijks zin en effect had. Hoe denken jullie daar over?
Link naar reactie
Ja, dan moet ik jullie even vertellen wat ik met de pc wel en niet doe. PC wordt NIET voor gamen gebruikt. WEL voor: Veel DTP (ook veel progr. tegelijk open :oops: ), voor cd's branden, verder het bekende officewerk incl. internet, ik doe veel aan fotoberkingen (nieuwste versie PSP) en in de nabije toekomst wil ik ook dvd's gaan branden, denk aan het overzetten van m'n oude VHS en V8 banden. Dus dat video-"bewerken" (kun je dit overzetten als bewerken aanmerken??) doe ik nu nog niet. Kan ik natuurlijk ook eventueel dat extra reepje van 512 even uitstellen tot ik zover ben. Is het misschien ook weer wat goedkoper..... By the way: wat is verstandiger 1 reepje of meerdere?
Link naar reactie
[quote:fd671fc867="yoo_han"]Als je dual-channel geheugen wilt gerbuiken, dan moet je het liefst 2 identieke latjes nemen. Maar als ik jou was zou ik gewoon 2*512 nemen, dan ken je voorlopig vooruit.[/quote:fd671fc867] Dank je, yoo_han! Je krijgt t.z.t. nog een pb'tje van me, want ik ben nog steeds bezig, zoals je merkt........ :oops: :wink:
Link naar reactie
Ik heb zelf 1024mb PC3500 geheugen (2x512) ik heb dit genomen puur om er zeker van te zijn dat mijn interne geheugen geen bottleneck zou wezen voor games e.d. Over het algemeen gebruik ik mijn pc voor games, en af en toe voor videobewerking, ik zelf heb nog geen voordeel ondervonden aan de 1024mb, ik wil echter niet zegen dat mijn upgrade waardeloos was maar ik kon geen significante vooruitgang merken. Echter met de huidige prijzen van het geheugen is 2x512 mb erg intteressant om aan te schaffen, je hebt met 1024mb in ieder geval de eerste komende tijd geen tekort aan geheugen.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...