Ga naar inhoud

Harde schijf verdwenen


Aanbevolen berichten

In mijn PC, met Windows 98 SE, zitten twee harde schijven (30 en 80 GB). Bij de verkenner is de schijf van 30 GB niet meer te vinden. De 80 GB schijf bestaat uit twee partities (C en D) en geeft geen probleem. Ik heb de stekkerverbindingen in de PC gecontroleerd, alles zit goed vast. Waardoor kan er opeens een HD verdwenen zijn en hoe is dit probleem op te lossen? Bij voorbaat dank Groetjes :o
Link naar reactie
Vaak is dan de partitietabel idd beschadigd. Niets aan de hand als je de _goede_ tools gebruikt. Je kunt namelijk met cfdisk gewoon een nieuwe partitie aanmaken. Let op dat je cfdisk gebruikt (maak even een GNU/Linux bootdiskette of gebruik Knoppix) en niet MS fdisk. Deze maakt het filesystem op de plek van de partitie namelijk onbruikbaar en je moet dan gaan formateren. cfdisk schrijft enkel de tabel en laat het filesystem met rust. Verder had ik hier laatst een HDD waar spontaan een pinnetje van was afgebroken. Gewoon een stukje ijzerdraad er door heen gedaan en om maat geknipt en hij werkte weer.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...