Ga naar inhoud

Verbruik van een computer


Aanbevolen berichten

Ik heb betere meetresultaten. De vorige waren met een analoge meter, deze zijn van een digitale: 0,15A x 228V = 34,2 Watt. Dat lijkt er meer op :D . Dat idee van een web/ftp server vind ik ook wel leuk. Weten jullie sites waar uitgelegd staat hoe je die kan opzetten? Welke programma's bevelen jullie aan?
Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:3932c014dd="Hu'uruun"]Hij vindt het waarschijnlijk, net als ik, zonder om WinXP voor een 500 mhz router te gebruiken... Ik snap sowieso niet waarom je in hemelsnaam er winxp opgezet hebt? Overigens, als je de hardeschijf eruit haalt, geef die dan gelijk aan L ;-).[/quote:3932c014dd] Heb die WinXP Pro toch maar voor 17 euro gekocht. Trouwens, ik heb verder geen andere computer waar ik het op zou kunnen zetten. Even terug naar mijn vraag: Dat idee van een web/ftp server vind ik ook wel leuk. Weten jullie sites waar uitgelegd staat hoe je die kan opzetten? Welke programma's bevelen jullie aan?
Link naar reactie
[quote:686aac5ac9="Hu'uruun"]Nou Merijn, ik dacht dat jij wel bekend was met google :roll: :) .[/quote:686aac5ac9] Jawel, Alexander, maar ik had alleen een paar onduidelijke sites gevonden en ik verwacht dat de experts van dit forum :D mij wel DE site aan weten te wijzen i.p.v. dat ik zelf 'een' site vind.
Link naar reactie
[quote:d3d0903a6a="The Ram"][quote:d3d0903a6a="Hu'uruun"]Nou Merijn, ik dacht dat jij wel bekend was met google :roll: :) .[/quote:d3d0903a6a] Jawel, Alexander, maar ik had alleen een paar onduidelijke sites gevonden en ik verwacht dat de experts van dit forum :D mij wel DE site aan weten te wijzen i.p.v. dat ik zelf 'een' site vind.[/quote:d3d0903a6a] Dat schreef Huruun. En ff over dat met XP, XP vraagt vee lvan een pc, en is sterk afteraden op een 500 mhz.. maar het kan.. er zit bij XP Pro een webserver (installeren via conf scherm --> software --> win obderdelend --> iets als IIS aplication server). Linux is stabieler (maar wel wat lastiger, mar ik heb met een klein beetje kennis een RH9 server opgezet bij een vrien op een 400 mhz, onze clan site draait er op ([url]80.61.116.214/demonsquad/[/url]).
Link naar reactie
[quote:5055c5c2ae="Ruud de Wit"][quote:5055c5c2ae]0,15A x 228V = 34,2[/quote:5055c5c2ae] Het is wisselspanning. Vergeet de COS@ dus niet. M.a.w. 0,15 x 228 x 0,8 = 27,3 Watt[/quote:5055c5c2ae] Dat wist ik helemaal niet. Zou dat misschien het grote verschil verklaren tussen de twee metingen? Ik heb hier een simpele analoge meter (gaf 0,25A aan) en een digitale multimeter (staat in de 'wisselspanning' stand en geeft 0,15 aan). Moet ik dan die 0,15A geloven?
Link naar reactie
[quote:10f435dc7f="Alexander Online"][quote:10f435dc7f="The Ram"][quote:10f435dc7f="Hu'uruun"]Nou Merijn, ik dacht dat jij wel bekend was met google :roll: :) .[/quote:10f435dc7f] Jawel, Alexander, maar ik had alleen een paar onduidelijke sites gevonden en ik verwacht dat de experts van dit forum :D mij wel DE site aan weten te wijzen i.p.v. dat ik zelf 'een' site vind.[/quote:10f435dc7f] Dat schreef Huruun. En ff over dat met XP, XP vraagt vee lvan een pc, en is sterk afteraden op een 500 mhz.. maar het kan.. er zit bij XP Pro een webserver (installeren via conf scherm --> software --> win obderdelend --> iets als IIS aplication server). Linux is stabieler (maar wel wat lastiger, mar ik heb met een klein beetje kennis een RH9 server opgezet bij een vrien op een 400 mhz, onze clan site draait er op ([url]80.61.116.214/demonsquad/[/url]).[/quote:10f435dc7f] Ik heet ook Alexander hoor ;-). Dat het af te raden was om WinXP pro op een 500 mhz te zetten, had ik hem ook gezegd, maar meneer was weer eigenwijs :-P. Linux is ook niet stabieler, ik heb Mandrake 9.1 eens op m'n laptop gezet (met Merijn erbij) en dat ging echt vaak fout, veel crashes en dergelijke (vooral in combinatie met Wine), dussssss...
Link naar reactie
LOL Ja dat is ook wel zo.. maar meestal wordt er Linux gebruikt, ook vanwege licenties enzo..maar hij heeft XP dus als hij per se wil.. Wat wil je er dan allemaal op? Dat spul van Clarkconnect lijkt me ook wel wat als alternatief.. Als je een webserver wil met PHP en mysql voorgeinstalleerd is PHPtriad (ff google) mss wel wat.. werkt met Apache, en is gewoon te downen voor Win. Suc6.. Mss ff aparte topic erover beginne zodat hier meer over stroomverbruik wordt gepraat.
Link naar reactie
[quote:4cf7c0a48d="Alexander Online"]Mss ff aparte topic erover beginne zodat hier meer over stroomverbruik wordt gepraat.[/quote:4cf7c0a48d] Ik heb er al een aantal sites voor gevonden, dus ik denk (hoop) dat ik er zelf wel uit kom. Even terug naar die wisselspanning, weet iemand hoe dat zit? Ik heb dus gemeten met één analoge meter (gaf 0,25A aan) en met een digitale meter, die een wisselspanning 'stand' had (gaf 0,15A aan). Welke moet ik nu geloven?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...