Ga naar inhoud

Asus A7N8X-E Deluxe.... Weer terug bij af..........


Aanbevolen berichten

Tja................ En dan ben je al weken bezig om een systeem samen te stellen. Je leest en leest, bezoekt fora, praat met collega's, en op gegeven moment denk je dat je er bent. Eindelijk denk je, ik kan gaan bestellen. De basis van je systeem bestaat uit het mobo Asus A7N8X-E Deluxe. De proc wordt een amd, en wel de 2800+ box. Enfin, je besluit om nog wat kleine dingetjes na te kijken, o.a. over Dual Channel bankjes, en waar stuit je op?? Dat er nogal wat problemen zijn met dit mobo. Op Tweakers zijn vooral veel draadjes te vinden over geheugen problemen, maar ook over SATA-moeilijkheden, WinXP talloze keren moeten herinstalleren, dat soort dingen kom je op tweakers veel tegen. En ook ik wilde van SATA-schijven gebruik maken, misschien ook wqel de raptor. Maar ook hier op C!T zijn er draadjes te vinden met moelijkheden, met het geluid. En dan hier nog een site waarop het bord getest werd, met ook al geheugenmoeilijkheden: http://www.hardware.info/reviews.php?id=384&page=reacties In 1 of meerdere draadjes in C!T wordt gemeld, dat Chaintec bijvoorbeeld veel stabielere mobo's levert. Nou, daar heb ik ook naar gekeken, maar die zijn bijna niet te leveren in NL. Om over de prijs nog maar te zwijgen. Kortom, ik ben weer helemaal terug bij af. Ik weet het gewoon niet meer. Ik dacht dat genoemd mobo van Asus een "dijk"van een mobo was, maar ik twijfel nu in hoge mate. Ben ik een zeur, of schuilt er wel degelijk waarheid in de diverse kritieken?? PC samenstellen: een feest............ Me hoela................ zucht............... Het vervelende is ook, dat mijn vrouw (voor wie de pc ook heel belangrijk is) eigenlijk niets moet hebben van zelfbouwers, want onze huidige pc is er ook zoéén, en die heeft vanf het begin niet echt lekker gedraaid. Maar goed, ik wilde me nu écht goed laten voorlichten, maar hoe meer ik zoek, hoe meer ik van dit soort draadjes vind................
Link naar reactie
Verkijk je niet op de aantallen berichten met klachten. De Asusborden worden momenteel erg goed verkocht dus zul je er ook meer ervaringen over horen (meestal de negatieve ;) ) Wanneer er maar 10 borden van een bepaald merk verkocht worden, zul je er ook minder berichten over lezen, dan van een bord waar er 1000 van verkocht worden. Ik heb alleen de 1e keer problemen gehad met geheugen op een a7n8x deluxe, alle andere systemen die ik daarna met deze bordjes heb gebouwd lopen vlekkeloos.
Link naar reactie
Ik heb op dit moment 5 systemen rond dit bord gebouwd (alleen dan zonder het gigabit lan, duz de A7N8X-Deluxe) en heb eigenlijk maar 1 "probleem" gehad dat met een simepele bios flash te verhelpen was. Persoonlijke ervaring is duz gewoon goed :) Het enige nadeel is dat het geluid af en toe wat ruist (maar dit kan ook aan MIJN * PRUT* speakers liggen :wink: ) Voor de rest is het echt een moederbord voor de veeleisende gebruiker. Draait stabiel, als je wat wilt overklokken kom je er goed mee weg, goede geluidschip, jij hebt dan DUAL gigabit lan etc..... Persoonlijk zou ik zegge: Kopen :wink:
Link naar reactie
sluit me bij voorgaande reacties aan, heb zelf diverse systemen gebouwd met dit bord en heb er geen problemen mee, ook geen klachten gehad. problemen onstaan vaak door verkeerde opbouw/samenstelling van een systeem of verkeerde configuratie! deze problemen onstaan niet doordat Asus slechte moederborden zou leveren maar door de consumenten die tegenwoordig allemaal denken dat ze alles weten en computerexperts zijn als ze een uurtje achter de pc gezeten hebben.......
Link naar reactie
[quote:6053017a01="micky.g"].........problemen onstaan vaak door verkeerde opbouw/samenstelling van een systeem of verkeerde configuratie! deze problemen onstaan niet doordat Asus slechte moederborden zou leveren maar door de consumenten die tegenwoordig allemaal denken dat ze alles weten en computerexperts zijn als ze een uurtje achter de pc gezeten hebben.......[/quote:6053017a01] Ja, dat gevoel heb ik ook nogal eens een keer. Vooral bij tweakers, maar daar zitten ook nogal wat knutselaars, als ik het zo oneerbiedig mag zeggen. Ja, ik heb er ook heel grote moeite mee, om de juiste spullen te kiezen. Ik heb al diverse tips gehad, en waar ik dan tegenaan loop, is bijvoorbeeld het serienummer. Een lettertje meer, of anders, dat soort dingen. Geheugenreepjes is ook zo'n mooi voorbeeld. Je hebt er als 'leek' gewoon niet echt een idee van wat je nu eigenlijk bestelt. Of het allemaal wel goed bij elkaar past. En dan zijn daar nog de pricefighters. Wat krijg je eigenlijk nu echt voor dat "weinige" geld? Een oud model, een oude versie??? Zeg het maar............ Off-topic: Goh, ik zie dat ik opgeklommen ben naar de junior-status..... :o :D
Link naar reactie
[quote:4e898570a2="Noesje1"]Dat er nogal wat problemen zijn met dit mobo. Op Tweakers zijn vooral veel draadjes te vinden over geheugen problemen, maar ook over SATA-moeilijkheden, WinXP talloze keren moeten herinstalleren, dat soort dingen kom je op tweakers veel tegen. En ook ik wilde van SATA-schijven gebruik maken, misschien ook wqel de raptor.[/quote:4e898570a2] probleem met S-ata schijven (zogenoemde Sata corruption) komt alleen voor door het hoog overclocken van dit bord. ik heb er zelf ook last van gehad met mn Nf7-s, maar na een biosflash was dit ook opgelost. door de hoge kloksnelheid wordt de SB ook erg warm, en dit zorgt ervoor dat de data via de Sata controller gecorrupteerd wordt, met als gevolg dat windows niet meer bruikbaar is.. bij normaal gebruik (lage of geen overclock) zul je dit probleem haast niet tegen komen...
Link naar reactie
[quote:f85c7b46ee="De Geest Van Oirlo"][quote:f85c7b46ee="pietjg"]computerland of Mycom zijn vaak de goedkoopste![/quote:f85c7b46ee] www.tweakers.net/pricewatch zegt volges mij toch wat anders, dat zijn juist de duurdere winkels hier in nederland.[/quote:f85c7b46ee] Ja, dat is zo. Vooral MyCom, die zit ver boven de gemiddelde prijzen.
Link naar reactie
[quote:444fbfead8="turbulence"]........bij normaal gebruik (lage of geen overclock) zul je dit probleem haast niet tegen komen...[/quote:444fbfead8] Mja, ik heb ook een "oogje" op dat overklokken. Ik was het ook niet van plan, eerlijk gezegd. Ik heb het ook niet echt nodig, de pc wordt NIET voor gamen gebruikt. Inderdaad kwam ik de meeste postings hierover tegen bij tweakers, en daar zitten denk ik de meeste overklokkers.....
Link naar reactie
Ik heb ook de "gewone" deluxe versie en het enigste probleem welke ik tegen ben gekomen is het aan de praat krijgen van mijn 2 achterspeakers met mp3's. Maar dat werkt nu goed met de laatste 4.09 drivers. Verder goed en stabiel bord. Oh wacht, nog een probleem, ik kan de 10 en 10.5 multipliers niet selecteren (ik heb een unlockte cpu) 9.5 * 211 loopt perfect maar 10 * 200 boot niet :( (11*200 is ook geen probleem)
Link naar reactie
[quote:8b7f2e3b49="De Geest Van Oirlo"]Ik heb op dit moment 5 systemen rond dit bord gebouwd (alleen dan zonder het gigabit lan, duz de A7N8X-Deluxe) en heb eigenlijk maar 1 "probleem" gehad dat met een simepele bios flash te verhelpen was. Persoonlijke ervaring is duz gewoon goed :) Het enige nadeel is dat het geluid af en toe wat ruist (maar dit kan ook aan MIJN * PRUT* speakers liggen :wink: ) Voor de rest is het echt een moederbord voor de veeleisende gebruiker. Draait stabiel, als je wat wilt overklokken kom je er goed mee weg, goede geluidschip, jij hebt dan DUAL gigabit lan etc..... Persoonlijk zou ik zegge: Kopen :wink:[/quote:8b7f2e3b49] Ik heb twee A7V8X-X gehad en beide bordjes hadden veel ruis. Ik heb de nieuwste drivers geprobeerd (SOUNDMAX) en tevens verschillende speakers, koptelefoon, maar nix helpt. Nu ga ik een gewone geluidkaart erbij prikken om het probleem op gte lossen.
Link naar reactie
Ik heb er nu zo'n 50 gebouwd met diverse A7N8X borden. Wel in de gaten houden: Bij installatie van XP geen overklok waarden gebruiken. Eenmaal geinstalleerd, afhankelijk van geheugen, goed te overklokken. Gebruik bij voorkeur Kingston of Corsair geheugen De borden met een SATA interface vereisen de extra installatiedrivers (F6) Gebruik voor de geluidskaart de Realtek ALC650 drivers, bij de soundstormborden (deluxe) de Nvidia drivers
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...