Ga naar inhoud

Asetek waterchiller: moet ik gaan boren in mijn moederbord?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie
[quote:6d2729708b="Alexander Online"]Als je de radiator bovenin doet moet hij toch naar buiten blazen, dan is de lucht toch niet meer koud? Is dit wat? [url]http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40694[/url][/quote:6d2729708b] Alexander, mss is het handig om je eigen topic te beginnen? zodat mijn watercooler afzonderlijk van joue wordt besproken. zodat er niet 2 coolers worden besproken in 1 topic.
Link naar reactie
[quote:1cd94354d7="Alexander Online"]Kun je de pc met waterkoeling, als ie uit staat, voor vervoer kantelen? [/quote:1cd94354d7] in je ''eigen'' topic heb je het over de TT aquarius II, die kan je gewoon wel ondersteboven houden, mits je de backupreceiver (soort reservoirtje) niet in de kring opneemt.. ik zou toch wel iets voorzichtiger zijn met kantelen e.d, want je wil natuurlijk geen losse slangen of natte plekken in je kast wel? [quote:1cd94354d7]ik heb ff een vraagje: maakt het uit of ik de:ASETEK KT12 L-20 waterchill kit heb of de ASETEK KT12 L-30 waterchill kit? t scheelt namelijk 40 euro[/quote:1cd94354d7] ik heb zelf die set met de Hydor L20 pomp erbij, en die is meer dan voldoende voor genoeg flow door de hele set heen.. de L30 zet meer water per uur weg, maar veel teveel voor deze set; [code:1:1cd94354d7]Hydor L20 700 L/u Hydor L25 1000 L/u Hydor L30 1200 L/u [/code:1:1cd94354d7] 1200 Liter per uur is gewoon een dikke overkill aan waterflow, en ik zou daarom mooi die 40 euro besparen. [quote:1cd94354d7]ook zeiden ze op GoT dat je de shim van je videokaart af moet halen, is dit echt nodig?[/quote:1cd94354d7] het is wel aan te raden, heb het zelf ook gedaan, maar geen werkje wat je graag elke dag doet.. de shim is die metalen rand rond de core van je videokaart. deze zit iets hoger zodat je de core niet gauw kan slopen met vervangen koelers etc. de standaard cooler van ATI valt net om die shim heen, en is iets dieper binnen in het heatsinkje waardoor ie goed contact maakt. als je nu je WC-blokje erop zet, dan rust deze op de shim, en maakt dus geen goed contact. het is heel simpel; je neemt een mesje (stanley mesje/ afbreekmesje/ scalpel) en die wrik je voorzichtig onder de shim.. dan even een klein gebedje en met gepaste kracht losrammen! [img:1cd94354d7]http://www.bit-tech.net/images/review/204/Core.jpg[/img:1cd94354d7] die brede zilverkleurige strip rond de core heen, dat is dus je shim, en die moet er dus af 8) :wink:
Link naar reactie
[quote:ede8a5e9b6="koene"]waarom valt de zalman zm80c er dan wel over? ik wil hem er graag oplaten want ik ben een n00b met geknutsel, aangezien ik dan een 9800 Pro heb waar ik lang voor heb moeten sparen.[/quote:ede8a5e9b6] hij valt er [b:ede8a5e9b6]over[/b:ede8a5e9b6] ja... niet erop... :wink: das een verschil he... je kunt het misschien niet zien, maar er zal een hele kleine ruimte tussen zitten.. de shim verwijderen is direct ook een hele extreme aanpak. Als je het niet aandurft, gewoon laten zitten...
Link naar reactie
[quote:bf193f02f3="koene"]dus dan kan ik m'n 9800 pro niet watercoolen? zou ik erg jammer vinden :cry:[/quote:bf193f02f3] tuurlijk kan het wel :lol: alleen het contact met de core zal niet 100% optimaal zijn, als je de shim verwijderd maakt ie perfect contact. het is gewoon de afweging maken, alleen voor de beste koelprestatie zou ik hem er wel afhalen...
Link naar reactie
[quote:6030e85e60="turbulence"][quote:6030e85e60="koene"]dus dan kan ik m'n 9800 pro niet watercoolen? zou ik erg jammer vinden :cry:[/quote:6030e85e60] tuurlijk kan het wel :lol: alleen het contact met de core zal niet 100% optimaal zijn, als je de shim verwijderd maakt ie perfect contact. het is gewoon de afweging maken, alleen voor de beste koelprestatie zou ik hem er wel afhalen...[/quote:6030e85e60] is et niet zo dat je hem niet kan oc'en of artifacts krijg op standaard speeds? Op GoT zeiden ze dat je er wat extra koelpasta tussen kon doen maar dat bevorderd je koelprestatie niet. En ja, misschien is het u al meerdere keren gelukt en doet u het 1 2 3, dit wordt voor mij de 1e keer.
Link naar reactie
[quote:f04e00d1a8="koene"]is et niet zo dat je hem niet kan oc'en of artifacts krijg op standaard speeds? Op GoT zeiden ze dat je er wat extra koelpasta tussen kon doen maar dat bevorderd je koelprestatie niet. En ja, misschien is het [b:f04e00d1a8]u[/b:f04e00d1a8] al meerdere keren gelukt en doet u het 1 2 3, dit wordt voor mij de 1e keer.[/quote:f04e00d1a8] U? kom op ben 23, dan vind ik U wel erg overdone :wink: :D extra koelpasta kan wel, maar ja, dan isoleer je de warmte weer van de core, en dat komt ook niet tengoede. het contact zal niet optimaal zijn, dus ik kan je niet garanderen dat het geen rare dingen zal opleveren @ stockspeeds.... als je hier nu woonde had ik het zo wel even voor je gadaan, maar ja...
Link naar reactie
[quote:40aa7a2c7e="turbulence"][quote:40aa7a2c7e="koene"]is et niet zo dat je hem niet kan oc'en of artifacts krijg op standaard speeds? Op GoT zeiden ze dat je er wat extra koelpasta tussen kon doen maar dat bevorderd je koelprestatie niet. En ja, misschien is het [b:40aa7a2c7e]u[/b:40aa7a2c7e] al meerdere keren gelukt en doet u het 1 2 3, dit wordt voor mij de 1e keer.[/quote:40aa7a2c7e] U? kom op ben 23, dan vind ik U wel erg overdone :wink: :D extra koelpasta kan wel, maar ja, dan isoleer je de warmte weer van de core, en dat komt ook niet tengoede. het contact zal niet optimaal zijn, dus ik kan je niet garanderen dat het geen rare dingen zal opleveren @ stockspeeds.... als je hier nu woonde had ik het zo wel even voor je gadaan, maar ja...[/quote:40aa7a2c7e] als je in de buurt van alkmaar woont dan zal het reizen niet zo'n probleem zijn :wink: Ik zou evt ook een reiskosten vergoeding willen geven :wink:
Link naar reactie
[quote:9cd329a911]als je in de buurt van alkmaar woont dan zal het reizen niet zo'n probleem zijn :wink: Ik zou evt ook een reiskosten vergoeding willen geven :wink:[/quote:9cd329a911] hmm, das wel erg uit mn richting... zit in friesland (net onder heerenveen) dus dat wordt em ook niet.. :cry: weet zo niet of er hier users zijn die hier ook ervaring mee hebben, en dit evt voor je willen doen, en die dichterbij wonen...
Link naar reactie
[quote:c22c47bb1d="turbulence"][quote:c22c47bb1d]als je in de buurt van alkmaar woont dan zal het reizen niet zo'n probleem zijn :wink: Ik zou evt ook een reiskosten vergoeding willen geven :wink:[/quote:c22c47bb1d] hmm, das wel erg uit mn richting... zit in friesland (net onder heerenveen) dus dat wordt em ook niet.. :cry: weet zo niet of er hier users zijn die hier ook ervaring mee hebben, en dit evt voor je willen doen, en die dichterbij wonen...[/quote:c22c47bb1d] ik krijg de waterkoeling pas van de zomer zei m'n pa net, ivm school. wat zullen de reiskosten zijn van heerenveen naar schoorl? Ik kom er net achter dat m'n ouders vrijdag naar heerenveen moeten voor schaatsen, moet ik ff snel die 9800 hebben. P.S: we raken een beetje off-topic denk ik :roll: PB me maar es.
Link naar reactie
[quote:1b1b78e329="turbulence"][quote:1b1b78e329]als je in de buurt van alkmaar woont dan zal het reizen niet zo'n probleem zijn :wink: Ik zou evt ook een reiskosten vergoeding willen geven :wink:[/quote:1b1b78e329] hmm, das wel erg uit mn richting... zit in friesland (net onder heerenveen) dus dat wordt em ook niet.. :cry: weet zo niet of er hier users zijn die hier ook ervaring mee hebben, en dit evt voor je willen doen, en die dichterbij wonen...[/quote:1b1b78e329] Om ff een shim eraf te halen? Is echt simpel, daar heb je echt niemand voor nodig hoor, ff mesje eronder en klaar... Als dat de moeite is...
Link naar reactie
[quote:1f35e20226="diniz"][quote:1f35e20226="turbulence"][quote:1f35e20226]als je in de buurt van alkmaar woont dan zal het reizen niet zo'n probleem zijn :wink: Ik zou evt ook een reiskosten vergoeding willen geven :wink:[/quote:1f35e20226] hmm, das wel erg uit mn richting... zit in friesland (net onder heerenveen) dus dat wordt em ook niet.. :cry: weet zo niet of er hier users zijn die hier ook ervaring mee hebben, en dit evt voor je willen doen, en die dichterbij wonen...[/quote:1f35e20226] Om ff een shim eraf te halen? Is echt simpel, daar heb je echt niemand voor nodig hoor, ff mesje eronder en klaar... Als dat de moeite is...[/quote:1f35e20226] ik ben zo bang dat ik mn 9800 Pro dan om zeep help.
Link naar reactie
Je moet niet zo scheiterig doen, want anders lukt het je ook niet die set in te bouwen, er zijn lastiger dingen te doen dan die shim verwijderen. Je haalt aan alle 4 kanten ff een afbreekmesje oid er onder door en dan springt hij vanzelf los. Ik dacht de eerste x ook, waar ben ik mee bezig, maar hij was zomaar los, dus je hoeft je nergens druk om te maken.
Link naar reactie
[quote:928aa1f1d7="diniz"]Je moet niet zo scheiterig doen, want anders lukt het je ook niet die set in te bouwen, er zijn lastiger dingen te doen dan die shim verwijderen. Je haalt aan alle 4 kanten ff een afbreekmesje oid er onder door en dan springt hij vanzelf los. Ik dacht de eerste x ook, waar ben ik mee bezig, maar hij was zomaar los, dus je hoeft je nergens druk om te maken.[/quote:928aa1f1d7] ik dacht omdat turbulence zei dat je gepast geweld moest gebruiken dat je hard moest drukken. op die foto van die core die turbulence platste lijkt het me dus dat je je afbreekmesje in die 4 gaten moet doen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...