Ga naar inhoud

lawaai uit de comp


Aanbevolen berichten

[quote="mountaineer"]Sinds deze week een nieuwe comp aangekocht met daarin een Asus P4P800 moederbord en een pentium 4, 2,6 ht. Nu vind ik dat er behoorlijk wat lawaai uit de kast komt, volgens mij komt dat van de cooler? Hoe kan ik dit geruislozer maken? Bedankt alvast Of dit van de koeler komt kun je horen als je de kast open maakt en "gericht" luistert. Welke koeler (ventilator).? Voeding; cpu; vidiokaart of extra ventilator in je kast? Bekijk de Computer!Totaal's van de laatste maanden eens. Als het niet echt superirritant is kun je ook overwegen het apparaat onder je bureau te plaatsen (als je dan tenminste nog cd's e.d kunt plaatsen)
Link naar reactie
Je moet idd eerst even kijken waar het geluid nu precies vandaan komt. Dit kan van verschillende koelers of van je HDD komen. Als je de herrieschopper hebt gevonden kun je deze door eens stillere oplossing vervangen. Als het een gewone 80x80 fan is die voor de overlast zorgt kun je bijvoorbeeld een Papst fan kopen, is het een van de kleine fannetjes op de Northbridge of de videokaart dan kun je hier passieve koelblokjes voor krijgen.
Link naar reactie
[quote:e39d610a85="Kaz'Duzar"]Als je middenin je fan drukt, stopt hij even met draaien en kun je zo uitzoeken of je casefans of processorfan te veel herrie maakt... Verder zijn er al heel veel topics over je pc stiller maken geweest, dus kijk ff in de search...[/quote:e39d610a85] Dat zou ik bij je processor niet al te lang volhouden :wink: Slimste is om de CPU-fan als laatste te checken. Meestal zorgen de kleine (40x40mm) fans het eerste voor lawaai. Dus de northbridge of de videokaartkoeler.
Link naar reactie
P4P800 goede keuze weet je wat je kunt doen nu draait je koeler op 3000 toeren of hoger je kunt instellen met deze moederbord ( cpu koeler toeren) (desnoods moet je even alle ander fans uitzetten als je die hebt dan weet je ook waar het geluid vandaan komt die brobleem had ik eerst ook ( bij mij was het ook de cpu koeler en de voeding ) (kijk voor de zekerheid ook je voeding na ) (en je case fans ) ( videokaart checken ) volgens mij als het een ai serie is je gaat gewoon naar je bios en hardware monitoring kies manual en je kunt je cpu koeler in 5 soorten toeren laten draaien ik heb m op 2200 toeren draaien , maakt minder geluid en je cpu temp blijft ook goed , je hoeft geen ander koeler te kopen het is ook zo dat de cpu koeler even moet indraaien duurt wel effe
Link naar reactie
Wickedmaster: :o Ik en waarschijnlijk meerdere forummers zouden het heel fijn vinden als je iets duidelijker zou typen. Neem er wat langer de tijd voor, lees het nog eens over voor je post en gebruik leestekens. Na een paar keer lezen snap ik wel wat er staat, maar er staan een heleboel stomme typfouten in die je met nog een keer doorlezen er zo uithaalt. Bij voorbaat dank. Topicstarter: Ben je er al achter welke fan de oorzaak is?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...