Ga naar inhoud

alphacool watercooling


Aanbevolen berichten

Hoi , Ik ben van plan om mij een watercooling set te kopen voor in een atx kast . Nu ben ik al bij de pc boer geweest en die raade mij de alphacool watercooling set aan € 150 Daar ik geen al te grote kast heb vond ik deze wel interesant omdat de pomp in het waterreservoir zit 2 in 1 . Nu is mijn vraag : heeft iemand ervaring met deze set en wat zijn zijn bevindingen ? De pomp kan 650 liter per uur verplaatsen is dit goed of niet ? Alvast bedankt
Link naar reactie
@ delecatable; hou toch eens op man, met zulke waardeloos onderbouwde replys te geven.... als je er niks vanaf weet, wees dan verstandig, en zet jezelf niet zo voorschut door zulk soort onnozele replys te geven waar de TS helemaal niks aan heeft... ik begin me nu echt dood te ergeren aan jou :evil: 650 is wel voldoende, mijn pomp doet iets van 700 liter per uur, en dan moet ie 3 blokjes bij langs. is het dit setje; [img:81415b4d06]http://www.alphacool.de/upload/images/10034.jpg[/img:81415b4d06] http://www.alphacool.de/perl/shop.pl?s=039f4aff7c0c2403a08d&l=1&rm=get_art&menu_id=2&art_id=10034 is mij onbekend to be honest. ziet er echter wel grappig uit... mooie grote rad, sterke 120mm fan erop. pompje in het reservoir vind ik er wel cheapo uitzien, maar goed.... kijk eens op www.google.nl en zoek daar eens naar ''review Alphacool'' of iets in die trend. alleen zoeken op ''alphacool'' geeft ook al tig hits, dus dan zul je zelf even aan het bladeren moeten.. set is verder wel redelijk geprijsd, voor zelfde prijs het je echter ook een setje met een goeie eheim pomp en een Dangerden blokje. ik ken de pomp ook niet, is van hun eigen, en aangezien ie niet inline staat, maar gewoon water vanuit het reservoir zuigt kan het zijn dat als ie kapot gaat, je wel weer problemen kan hebben met het vinden van een vervangend type. daarnaast zijn de eheim en hydor pompjes erg stil, en magnetisch afgeschermd, en dat is erg belangrijk, en iets wat ik zo niet 123 kan vinden over deze pomp..
Link naar reactie
Dat is inderdaad het setje waarover ik het had , Bedankt Turbulence Ik zoek later ook het setje uit te breiden , naar de videokaart mischien . Welke uitbreidingen kan ik het beste kopen voor in deze set ?(Videokaart , chipset , HD's ) Mijn spec's zijn te vinden op mijn onderschrift Denk dat het geluid wel wat word ingeperkt doordat het pompje in het reservoir zit ??? :-? heb het zelf vast gehad :D en het ziet (er) {lees}voelt goed uit , mooi afgewerkt , radiator mooi zwart gespoten . Ik kon alles nabestellen zei de pc boer. Als ik nu toch beslis om elk deel apart te kopen welke delen {lees} merken kan ik dan het beste kopen ? Het cpu blokje is niet vlak waar de koelvloeistof doorloopt er zijn tandjes aan , dat is toch goed hé
Link naar reactie
Die radiator met druk fittingen heeft veel weg van een Black Ice pro, die heb ik toevallig ook en is een goede radiator. Als je later gaat uitbreiden is de videokaart (vind ik) het belangrijkste, daar kun je dan ook weer een aardige winst mee boeken qua overclocken. De NB kan ook, maar is alleen nodig bij heavy overclocks...
Link naar reactie
[quote:d7dce05108="Carthoga"]Dat is inderdaad het setje waarover ik het had , Bedankt Turbulence Ik zoek later ook het setje uit te breiden , naar de videokaart mischien . Welke uitbreidingen kan ik het beste kopen voor in deze set ?(Videokaart , chipset , HD's ) [/quote:d7dce05108] je kan hem inderdaad altijd uitbreiden.. zijn volgens mij gewoon normale 10mm slangpilaren, dus er kan later altijd een GPU blokje bij... waarmee uitbreiden? ja, er zijn zoveel gpu en NB blokjes wel te krijgen. als je het direct goed wilt doen, kun je ook voor de Asetek Kt12 set gaan. die set heb ik zelf, zit dezelfde rad bij, maar dan ook met blokjes voor de GPU en NB direct meegeleverd. ok, setje is ietsjes duurder, rond de 230/240 geloof ik, maar dan heb je het direct ook goed.. [quote:d7dce05108]Denk dat het geluid wel wat word ingeperkt doordat het pompje in het reservoir zit ??? :-? [/quote:d7dce05108] kijk, het is allemaal net even wat goedkoper gemaakt, door de pomp direct in het reservoir te plaatsen. aangezien dit niet veel voorkomt, is het af te vragen of de pomp wel zo'n hoge kwaliteit is. het water zal wel iets dempen, dat ben ik met je eens. [quote:d7dce05108]Als ik nu toch beslis om elk deel apart te kopen welke delen {lees} merken kan ik dan het beste kopen ?[/quote:d7dce05108] zou gewoon direct alles pakken (NB en VGA) je hebt tenslotte ook niet voor niets eens Nf7-s of wel soms :P . echter is het dan eerder goedkoper om bijvoorbeeld een hele complete set zoals de Asetek te kopen, aangezien je anders wel iets duurder uitbent. [quote:d7dce05108]Het cpu blokje is niet vlak waar de koelvloeistof doorloopt er zijn tandjes aan , dat is toch goed hé[/quote:d7dce05108] huh??? die snap ik even niet... hoe bedoel je dat? tandjes aan het blokje? in het blokje bedoel je zeker.... dit is er gewoon voor, dat het water goed rond de core rondstroomt, en pas weer goed opgewarmt het blokje verlaat. ik zou me er eerst wel even in verdiepen, want er is zoveel op de markt te krijgen, en het zou zonde zijn als het later niet veel blijkt te zijn.. wat wil je er aanuit geven bijvoorbeeld?
Link naar reactie
Heeft mijn moederbord ook gaten om het cpu blokje te bevestigen , want ik kan het niet zien ? Mobo ABIT NF7-s rev 2.0 Als ik er meer dan 200 euro voor moet uitgeven dan wacht ik er nog even mee , heb vorige maand al genoeg uitgegeven voor deze pc CORSAIR pro TwinX 2x256Mb pc3200 cas 2225 met die bangelijke ledjes is namelijk niet goed voor voor je bankrekening 8) Heb nu een aerogate 7+ cooler waar ik niet tevreden mee ben 45° normaal en 65° met pieken van 70° stressed :evil: daarom heb ik mijn zijkant eraf gehaald dan gaat ie al iets beter Zoek later ook wel te oc'en maar dan moet ie eerst wat koeler worden . Heb daarjuist geleerd om een HERCULES radeon 9800 non pro naar xt waarden te veranderen Bedankt forum.computertotaal.nl
Link naar reactie
[quote:cc13f46669="Carthoga"] Heeft mijn moederbord ook gaten om het cpu blokje te bevestigen , want ik kan het niet zien ? Mobo ABIT NF7-s rev 2.0[/quote:cc13f46669] in je manual kijken of op je mobo kijken:P 4 gaten rond je cpu socket... zitter er kan ik je vertellen [quote:cc13f46669="Carthoga"] Heb nu een aerogate 7+ cooler waar ik niet tevreden mee ben 45° normaal en 65° met pieken van 70° stressed :evil: daarom heb ik mijn zijkant eraf gehaald dan gaat ie al iets beter [/quote:cc13f46669] die temps zijn te hoog... die moeten met die koeler toch lager kunnen te veel koelpasta? niet goed op je cpu? of gewoon geen airflow in je kast?
Link naar reactie
De hoeveelheid water doe je pomp per tijdseenheid rondpompt is niet direct belangrijk. Belangrijker is hoe goed je radiator de warmte kan afgeven. Als die at slecht doet maakt het niet uit hoe snel het water rond gaat. De specificaties van de pomp mbt de hoeveelheid water per tijdseenheid is wel iets belangrijker omdat het iets zegt over hoe sterk de pomp is. Heb je namelijk veel eenheden in je setup (cpu, gpu, nb, hdd, enz) dan zal er veel druk nodig zijn om het water aan het stromen te houden.
Link naar reactie
[quote:cc055a83df="Carthoga"]Heeft mijn moederbord ook gaten om het cpu blokje te bevestigen , want ik kan het niet zien ? Mobo ABIT NF7-s rev 2.0 [/quote:cc055a83df] ja, heeft ie.. heb zelf ook een watercoolblokje erop zitten met schroeven door het mobo heen, en die heb ik niet zelf geboord :wink: [quote:cc055a83df]Heb nu een aerogate 7+ cooler waar ik niet tevreden mee ben 45° normaal en 65° met pieken van 70° stressed :evil: daarom heb ik mijn zijkant eraf gehaald dan gaat ie al iets beter[/quote:cc055a83df] denk dan ook eens na over bijvoorbeeld een extra casefan erbij. dat kan nooit kwaad. deze temps zijn erg aan de hoge kant. iets verkeerd gedaan? teveel pasta ertussen? boel overgeclocked? Ps; is aero 7+, niet aerogate. aerogate is de digidoc lijn van coolermaster :wink: ik kan weinig tot geen reviews ook van die set vinden @ internet. ik denk echter wel dat dit niet een verkeerde keus zal zijn.. heb zelf de Asetek WC set, en veel onderdelen van deze set die jij aangeeft lijken daar wel iets op. qua aansluitingen in iedergeval, en de radiateur is ook precies hetzelfde. ik zou denk ik de gok wel wagen. mocht de pomp ongelofelijk herrie maken, of niet goed werken kan je altijd voor een 20/30 euro een Hydor L20 pompje kopen. klein reservoirtje kost ook niet zoveel, dus dat zal geen pijn doen. ik zie wel dat ze in duitsland redelijk goedkoper zijn, varierend van 117 tot 129 euro.. scheelt toch wel weer wat. wat ik nu ook pas zie. de pomp wordt aangegeven dat ie op 230V draait. nu zitten er bij veel setjes ook van die schakelblokjes bij, zodat de pomp ook direct aangaat op het moment dat de PC aangaat. bij de eheim pompen bijvoorbeeld moet je eerst de pomp aanzetten, en dan de PC nog een keer. mocht je dit een keer vergeten, dan kun je wel inzien wat er gebeurt he... kun je dat anders nog eens controleren, of er een gewone stekker aanzit, of dat ie via de voeding geschakeld wordt.
Link naar reactie
Ik heb er 2 fanetjes bijzitten die draaien op 2500tpm 1in & 1 out temp. van de kast zit ongeveer rond de 30° Het koelblok voelt erg warm aan , dat wil toch zeggen dat ie er goed opzit hé Het is inderdaad aero 7+ , ik heb ook de aerogate 2 daarom dat ik deze verwisselde . Ik heb nog niets overgeclocked dat doe ik pas als het wc setje erop staat Hoe noemde dat programma weer om te zien of mijn cpu al reeds overgeclocked is ( mischien hebben ze mij een 2500 barton voor een 2800 verkocht ) ? De pomp is inderdaad enkel aangesloten via stekkertje 230v Ik kan er bv wel een schakelaar tussen zetten en die mooi in het frontpaneel inwerken Hmmm 8)
Link naar reactie
[quote:a7a3fc9ec5="Carthoga"]Ik heb er 2 fanetjes bijzitten die draaien op 2500tpm 1in & 1 out temp. van de kast zit ongeveer rond de 30° Het koelblok voelt erg warm aan , dat wil toch zeggen dat ie er goed opzit hé [/quote:a7a3fc9ec5] ja, dan weet je zeker dat de warmte goed doorgegeven wordt. wel vreemd dat ie zo ongelovelijk slecht koelt dan, want je hoort ook genoeg mensen die er wel mee tevreden zijn... hoeveel Vcore draai je door de CPU heen dan? [quote:a7a3fc9ec5]Het is inderdaad aero 7+ , ik heb ook de aerogate 2 daarom dat ik deze verwisselde .[/quote:a7a3fc9ec5] :lol: leuk dingetje wel he.. heb em zelf ook... alleen irri van dat alarm wat maar af blijft gaan als er geen fan is aangesloten... heb je de fan van de CPU er ook op aangesloten trouwens? en zo ja, heb je er dan ook een temp sensor bij geplakt (iig de goeie) want de aerogate regelt het aantal RPM van een fan n.a.v de temp die gemeten wordt op de bijbehorende tempsensor... [quote:a7a3fc9ec5]Hoe noemde dat programma weer om te zien of mijn cpu al reeds overgeclocked is ( mischien hebben ze mij een 2500 barton voor een 2800 verkocht ) ?[/quote:a7a3fc9ec5] je kan het met dit dingetje wel zien; http://www.nforcershq.com/modules.php?name=News&file=article&sid=947
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...