Ga naar inhoud

geluid geintegreerd op mobo?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een nieuwe pc aan te schaffen, gebaseerd op het MSI K8T Neo moederbord. Nu zag ik dat die 6-kanaals geluid ondersteunt. Houdt dat in dat ik er rechstreeks wat speakers aan kan hangen, en me een aparte geluidskaart kan besparen? (in ieder geval tot de bankrekening weer wat gegroeid is :wink: ). En moet dat een setje van 6 (5 + 1?) zijn of kan krijg ik er met 2 luidsprekertjes ook fatsoenlijk geluid uit (voor games)? Zit verder overigens nog te twijfelen tussen de AM 64 3000+ en 3200+, en een 9800 XT of 9800 PRO grafische kaart. Tips hiervoor zijn van harte welkom, al vrees ik dat de uiteindelijke beslissing van het overgebleven budget zal afhangen.
Link naar reactie
Uit mijn MSI mobo komt baggergeluid, dus ik vrees met vrezen dat er ook niet geweldig geluid uit die van jouw komt. In dat geval kan je beter een goedkoop geluidskaartje kopen. de 3000+ schijnt een hele goede koop te zijn voor het geld wat je ervoor betaalt. vraag het aan egslim en je wordt overdondert
Link naar reactie
[quote:b4aba61cd9="Interficior"][quote:b4aba61cd9="jackdegek"]dat kan niet, tussen een 3000+ en een 3200+ zit geen verschil in megaherz, maar een verschil in de grootte van de cache, een 3000+ heeft 512 kb cache, een 3200+ heeft 1 mb cache.[/quote:b4aba61cd9] En daar schijn je weinig van te merken, dus[/quote:b4aba61cd9] [quote:b4aba61cd9]Daar merk je niks van kan ik vertellen uit zeer betrouwbare bronnen :D [/quote:b4aba61cd9]
Link naar reactie
Om even op het onderwerp van dit topic terug te komen. Wanneer je een moederbord hebt met een nForce chipset, zoals ik een MSI K7N2 Delta ILRS, dan denk ik niet dat je te klagen hebt over geïntegreerd geluid. Ik heb de soundstorm vergeleken met een Soundblaster Audigy en ben beter te spreken over de soundstorm.
Link naar reactie
[quote:4a41550dd8="Eddy Brouwer"]Om even op het onderwerp van dit topic terug te komen. Wanneer je een moederbord hebt met een nForce chipset, zoals ik een MSI K7N2 Delta ILRS, dan denk ik niet dat je te klagen hebt over geïntegreerd geluid. Ik heb de soundstorm vergeleken met een Soundblaster Audigy en ben beter te spreken over de soundstorm.[/quote:4a41550dd8] Bedankt. Ik denk dat ik het eerst kan proberen met het geluid uit het moederbord, mocht dat niet goed zijn dan kan ik altijd nog een aparte kaart aanschaffen. Krijg ik er met 2 speakertjes redelijk geluid uit of moet dit echt een setje van 5+1 zijn? Het gaat in dit geval niet zozeer om de kosten maar meer om de ruimte, ik zou niet weten waar ik al die speakers moet laten! (later in het jaar krijg ik, hopelijk, meer ruimte, dan wil ik wel een setje aanschaffen)
Link naar reactie
Nee hoor, kan net zo goed 2 boxjes eraan hangen. Of bijvoorbeeld 2.1, dus 2 boxen met subwoofer. Als de kwaliteit boxen maar goed is, is 5.1 geluid niet per definitie beter. Natuurlijk is het dan wel 'voller', het komt van meerdere kanten. Kijk bijvoorbeeld eens [url]http://www.eynstein.nl/a/2375.html[/url], [url]http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/details&CRID=2&CONTENTID=5046&countryid=19&languageid=1[/url] en [url]http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/productlist&CRID=18&countryid=19&languageid=1[/url]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...