Ga naar inhoud

Kan helemaal niets meer met SATA HD! HELP!


Aanbevolen berichten

Tot mijn grote verbazing zag ik dat mijn computer met het opstarten niet verder kwam dan 1 seconde windows te laden, en vervolgens in een flits een blauw scherm met witte letters liet zien. Het gaat hier om een Asus A7N8X deluxe mobo, met serial ATA Maxtor 120 Mb serial Ata Hd Corsair 256 mb extreme memory AMD Athlon XP 2500+ Windows XP proffesoinal (legaal) Alles draaide perfect, en ik zou niet weten hoe dit opeens kan. Het laatste wat ik heb gedaan is volgens mij het downloaden van de virusdefinties (norton antivirus) het volgende heb ik geprobeerd, maar lukt niet: - windows herstellen, dmv opstarten van de cd-rom - windows opnieuw installeren - windows op een andere (niet sata) hd installeren, en van daaruit proberen bij de sata HD te komen Verder zou ik niet meer weten wat ik moet doen, het ergste is dat er 5 GB aan belangrijke gegevens opstaan! Wie denkt te weten wat dit is, of wat ik kan doen???
Link naar reactie
dat blauwe scherm word maar een fractie van een seconde weergegeven, dus dat kan ik niet lezen. Nu herinner ik me wel, dat wanneer ik windows probeer te herstellen, of opnieuw probeer te installeren, dat de foutmelding dan langer blijft staan. Ik zal wel eens even kijken wat daar op staat. ik post de foutmelding binnen een paar minuten
Link naar reactie
Onderhand het bekende probleem, ik heb hetzelfde aan de hand gehad met m'n PC (heb hetzelfde mobo en een SATA-schijf). Je hebt een brakke Serial ATA Driver die leidt tot data-corruptie. Om je probleem definitief op te lossen moet je Windows opnieuw installeren. Je gegevens zijn niet meer terug te krijgen. Ik had in mijn situatie ook geprobeerd om vanaf een IDE-schijf met WinXP erop de SATA-schijf te benaderen; gevolg: crash met of zonder blauw scherm. Volg deze stappen: stap 1 Ga naar je SATA-bios en doe een low-level format stap 2 Installeer Windows met de SATA driver van Silicon Image (F6 tijdens begin installatie) op je SATA-schijf. Deze werkt op mijn Asus A7n8x Delux e rev2.0 prima. De driver is te vinden op http://www.siimage.com/ Zoek op de site met de de term 3112, en dan vind je drivers. Je moet de RAID-driver hebben. stap 3 Installeer Service Pack 1 van WinXP en evt al gelijk de rest van de updates. LET OP: installeer de driver die in Windows Update wordt weergegeven voor de SATA-controller [b:6d8fe7c844]NIET[/b:6d8fe7c844] stap 4 Installeer deze update http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;[LN];331958 Deze zit niet in Windows Update Bij mij werkt het nu al weer 2,5 maand goed, zonder enig probleem. Suc6
Link naar reactie
Zou er echt geen enkele manier zijn om de gegevens terug te krijgen? bijvoorbeeld de HD in een andere computer zetten die Serial ATA ondersteund??? Het is namelijk een enorme ramp als ik alles kwijtraak! dan koop ik liever een Sata pci controller ofzo... Voor de belangstellenden, de foutmelding begon met: Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om Schade te voorkomen. de foutmelding eindigde met: *** STOP: 0X00000024 (0X001902FA, 0XF89ADB70, 0XF89AD870, 0XF814B83D) *** ntfs.sys - Address F814B83D base at F813 A000, Datestamp 3D6DE5C1
Link naar reactie
Bij mij was er geen andere uitweg, dan de manier die ik net noemde. De data corruptie (zoals dus ook bij jou het geval is) zorgde ervoor dat de schijf gewoon onleesbaar is geworden, omdat bestanden niet goed zijn weggeschreven. Hierdoor is dus ook het bestandssysteem beschadigd. In het geval dat je een FAT-partitie hebt op de schijf kan je evt nog proberen om met een bootdisk van w98 ofzo scandisk uit te voeren. Als het goed is wordt de SATA-schijf nl. in DOS gewoon herkend zonder dat je een aparte driver nodig hebt.
Link naar reactie
Uiteindelijk is het gelukt mijn bestanden terug te krijgen. dit oa met de hulp van de [url=http://www.techsupportforum.com/computer/topic/7834-1.html]link[/url] van MGspecial! Ik heb knoppix 3.3 gedownload, en vervolgens opgestart vanaf de cd. Nu kon de Defecte HD wel worden gevonden, evenals mijn gewone harde schijf die leeg was. Vanuit knoppix kon ik de bestanden van de kapotte ntfs schijf kopieren naar de lege fat32 schijf, welke wel weer door windows kon worden gelezen. Toen heb ik het update verhaal wat MeM mij adviseerde uitgevoerd, en nu maar hopen dat het niet weer gebeurd. Als het weer gebeurd heb ik in elk geval wel een backup klaar, want ik wil nooit weer zo'n hell doormaken dat jij bijna zeker bent dat alles weg is. gelukkig heb ik alles weer, iedereen bedankt!!! :D :D :D
Link naar reactie
Lol, ik zat net het draadje te lezen en dan denk ik meteen aan Knoppix. Linux op zich is al mooi, maar Knoppix is wel een van de beste uitvoeringen die ik ken. Voor degenen die nooit van Knoppix hebben gehoord: het is een complete grafische Linux-omgeving op een bootable CD-Rom. Uitermate geschikt om zonder installeren Linux te proberen en tevens dus een schijfje vol met alle mogelijke tools om gecrashde schijven en partities te redden. www.knoppix.nl www.knoppix.de
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...