Ga naar inhoud

bios update ASUS a7v266-e mislukt en wat nu???


Aanbevolen berichten

Hallo creatievelingen, Ik heb moederbord A7V266-E met -AMD Athlon(TM) XP1800+ 1.5 GHz -ASUS - 30303031 Award Medallion BIOS v6.0 Award Plug and Play BIOS Extension (gegevens nu volgens Norton System Works) -geheugen 512MB -grafische kaart ATI Raedon 64 MB ddr -DVD lite on -CD lite on -TV kaart van Pinnacle -geluidskaart soundblaster Ik heb 2 problemen: 1.de slaapfunktie die in XP via energiebeheer kan worden ingesteld werkt de ene keer wel en de andere keer niet. Per saldo meer niet dan wel. Hoe los ik dit probleem op ? Bij mijn ander PC werkt het uitstekend. 2.Om probleem 1 op te lossen heb ik een upgrade van mijn bios gedaan. Ik heb daarbij gekozen voor Update BIOS including Boot Block and ESCD. Helaas zonder een positief resultaat. Bij het opstarten van de PC krijg ik nu het signaal: Ultra100(™) Bios Versio 2.01.0 (Build 43) C 1999-2001 Promise Technology, Inc all rights reserved. Ultra100 Bios is not installed because there are no drives attached. Toen ik dit signaal kreeg heb ik geprobeerd om het oude bios terug te zetten. Echter het signaal dat hiervoor staat blijft bestaan. Indertijd heb ik van het bios de volgende gegevens genoteerd:ASUS A7V266-EACPI BIOS REV 1006 Het gedownloade bios bestand dat ik geprobeerd heb om te installeren heeft de naam: AE1011.AWD Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb al mail gestuurd naar ASUS- Nederland maar die komt steeds retour. Ik denk dat ze daar zelf op hun retour zijn!!!! De ........ Alvast bedankt voor eventule reacties. Peter
Link naar reactie
je moet hebben asus bios 1011 . flash het bios nog een keer. maak een opstart flop met het bin file aw 1011.awd en het flash progg aflash. start de pc op druk op del zet de opstart volgorde van C: naar a:. start de pc weer op . stop de flop in de A drive draai dan het progg aflash. backup het oude bios op die flop Bv awd1 . start dan de bios update door in te tikken wa 1011.awd ???. na de bios update de pc weer opstarten en dan de opstartvolgorde van A: naar C: zetten dan het bios zo zetten als jij wil
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...