Ga naar inhoud

Processor vervangen in een notebook


Aanbevolen berichten

Ik probeerde in een Compag Armada 7800 notebook de PII 266 Mhz processor te vervangen door een 366 Mhz. De vervanging lukte, echter het werkte niet. Nu is het bij een "normale PC" zo, dat je de cpu Setup in de cmos aanpast. Mijn vraag: hoe werkt dat bij een notebook en hoe kom je bij de cmos? ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~F10 werkt wel d.w.z. nadat ik de reserve (verwisselbare) HD er in zette ik begrijp hieruit dat de gegevens op de HD gezet worden. Ik ga dus werken met de ontvangen tips
Link naar reactie
[quote:141614a321="Bosje"]Normaliter wordt de cpu automatisch gedetecteerd. Ik ben bang dat je bij een notebook de processor niet kan vervangen of je hebt iets niet goed aangesloten.[/quote:141614a321] Tegenwoordig wel ja, vroeger moest je frequentie en multiplier per hand instellen per jumper...... Dat was ook ten tijde van de pII nog zo bij veel moederborden, en ook bij de laptops neem ik dan maar eens aan.
Link naar reactie
Marcel (en inmiddels anderen), Met dank voor de snelle reactie(s). Alles al geprobeert (F1 t/m F12, Del + comb. toetsen). Ik kom niet bij de Bios. Omwisseling Proc. 266Mhz door 366Mhz is een voudig. De eerste werkt de tweede niet! Vandaar dus mijn vraag m.b.t. de bios. (ondertussen er achter gekomen dat op de tweede HD een boot sector zit die wel met F10 te benaderen (maar niet te wijzigen) Ik ga dus proberen alles volledig opnieuw te doen gelukkig heb ik de orginele Comaq CD hiervoor). ~~~~~~~maar nu even niet ik stop er mee vanavond ~~~~~~~~~~
Link naar reactie
misschien dat je hier wat kan vinden: http://h71025.www7.hp.com/support/reference_library/viewcompletelist.asp?countrycode=1000&catid=763&famid=764&doctypeid=MAN&prodid=82|Armada%207800 In het bios kom je normaal bij compaq met f10, bij compaq staat die in een partitie op de hd. Als je die gewist heb moet je even bij compaq een nieuwe f10-setup voor je laptop downloaden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...