Ga naar inhoud

P4 3.o6 koeling?


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe cpu op mijn mobo gezet een P4 3.06 ipv 2.4 Ook heb ik een nieuwe koeler de Zalman CNPS6500B-ALCu . Nu wil ik weten of die koeler genoeg is voor die cpu en hoe warm mag/kan die cpu worden? Mijn 2.4 kwam niet boven de 42 gr Celsius maar deze werd tijdens Call of Duty al over de 60! Mijn mobo is een Gigabyte 8PE667 Ultra mijn videokaart een radeon 9500 pro. Als deze koeler te weinig zou zijn is de boxed koeler dan beter? Alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:050ace6b16="Obi_one"]Ik heb net een nieuwe cpu op mijn mobo gezet een P4 3.06 ipv 2.4 Ook heb ik een nieuwe koeler de Zalman CNPS6500B-ALCu . Nu wil ik weten of die koeler genoeg is voor die cpu en hoe warm mag/kan die cpu worden? Mijn 2.4 kwam niet boven de 42 gr Celsius maar deze werd tijdens Call of Duty al over de 60! Mijn mobo is een Gigabyte 8PE667 Ultra mijn videokaart een radeon 9500 pro. Als deze koeler te weinig zou zijn is de boxed koeler dan beter? Alvast bedankt[/quote:050ace6b16] mijn cpu is nu 50 graden terwijl ie niks doet (p4 2,53), niks vreem zou ik zeggen dus. (wel vaag btw, heb 1 case fan in en 2 out.) Systeem temp is 40 graden. [edit] oops zat tv te kijken, processor 30 procent in gebruik[/edit]
Link naar reactie
60 graden is wel erg hoog, heb je je CPU overgeclockt? Met deze koeler hoor je niet boven de 45-50 graden uit te komen... Maak je wel gebruik van die 92MM Bracket Fan? Als je het mij vraagt komt de warme lucht niet goed je kast uit, ik zou waarschijnlijk wat aan de luchtcirculatie doen. Check deze review maar eens voor de temps op een P4 2.7Ghz (OC): http://www.vr-zone.com/reviews/Zalman/CNPS6500B/
Link naar reactie
Ik gebruik die fan maar als ik de kast open heb en hij doet niks loopt de temp evengoed naar 51 graden. Kan het zijn dat ik te weinig koelpasta tussen cu en koelblok heb?(was nogal dik spul wat niet echt goed uitsmeerde. Fan draait op 2500 toeren is ok denk ik. Dat hij zo warm word ligt niet aan een voeding?Die is nieuw(550 wat Q-tec)
Link naar reactie
Hmm nee, met koelpasta wordt het maar 2 graden "kouder", gezien in een reviewtje van Artic Silver koelpasta. En je voeding heeft niets met de warmte van je CPU te maken... 60 graden is dan wat aan de hoge kant, het is niet té hoog, als je tegen de 70 graden aankomt moet je je zorgen gaan maken :wink: Je hebt toch niet last van onstabiliteit o.i.d.?
Link naar reactie
[quote:b3467870c3="yoo_han"]60 graden stressed kan nog wel, maar vind ik erg warm voor een [color=red:b3467870c3]P4[/color:b3467870c3].[/quote:b3467870c3] Daar heb je weer van die onzin van das wel raar voor een Pentium 4, daar mee zeg je dat amd dus veel warmer word dan een pentium wat dus ABSOLUUT niet waat is ik denk ik zeg het even !
Link naar reactie
[quote:d61e7d810c="Brainboy"]Daar heb je weer van die onzin van das wel raar voor een Pentium 4, daar mee zeg je dat amd dus veel warmer word dan een pentium wat dus ABSOLUUT niet waat is ik denk ik zeg het even ![/quote:d61e7d810c] Nou joh kerel als jij je daar "bevredigd" door voelt moet je dat vooral zeggen, maar ik zie toch echt nergens staan dat ik heb gezegd dat een AMD warmer wordt dan een Pentium 4. Ik zeg alleen dat ik het warm vindt voor een pentium, dat heeft dan toch geen ene zak met AMD te maken :roll: :roll: . Je zit zelf dus gewoon onzin uit te kramen nu.
Link naar reactie
[quote:22ab5818c3="Delectable"]Ik wil niet tussen beiden komen maar het is wel bekend dat AMD beter gekoeld moet worden dan Pentium. Ik denk dus dat ze ook warmer worden. Mijn AMD is in iedergeval gemiddeld 5-7 graden warmer dan die Pentium van mijn vriend[/quote:22ab5818c3] ?? wedden dat mijn amd 486 koeler blijft dan jouw p4
Link naar reactie
@ Yoo_Han Het is niks persoonlijks maar er zijn veel mensen die pentium boven amd kiezen omdat ze bij amd denken oo die word weer zo warm. En dat is gewoon niet meer zo. mijn temps van XP1600+ 1734 Mhz 37 graden (heb hem net aan :P) maar nomaal komt hij niet hoger dan 40. Geen water koeling geen zalmanblokken enz. Alleen mijn coolermaster cpu koolertju en een paar kees fens
Link naar reactie
Aan dit geblaat van jullie heeft de TS niets. Bovendien is het verhaal dat een AMD beter gekoeld moet worden al een onzin verhaal, beide moeten gewoon goed gekoeld worden. En een AMD is prima te koelen met de bijgeleverde stille boxed koeler en een Intel processor ook. Conclusies als mijn pentium is 3 graden koeler dan mijn buurman zijn AMD zijn feiten en conclusies die je niet kunt vergelijken door de verschillende specificaties. Ik vind eigenlijk dat een pentium stressed (onder belasting) onder de 50 graden moet blijven. Koelpasta moet goed uitgesmeerd worden tot een dun laagje, het is immers alleen om oneffenheden in de oppvervlaktes te vullen. Haal de koeler er nog ff af, probeer het eens opnieuw.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...