Ga naar inhoud

koelpasta verwijderen.


Aanbevolen berichten

Je kan het proberen met keukenrol en water, keukenrol heel lichtjes nat maken anders valt die uit elkaar. Maar meestal is koelpasta wel hardnekkig dan kun je wasbenzine, terpetine of spiritus gebruiken. Dan heel klein druppeltje nieuwe koelpasta erop en uitwrijven met een stukje karton/oud bankpasje, zorg dat het een beetje egaal is over de core.
Link naar reactie
[quote:6c2d454612="Delectable"]Krijg je met alcohol toch vet kortsluiting. Noujah dat zegt mijn scheikunde docent en die zal het wel weten :roll: Maar nagelremover zou kunnen ffise navragen :wink:[/quote:6c2d454612] Wat denk je van de cpu er uit halen en laten drogen voordat je hem terug zet, slimpie
Link naar reactie
Wasbenzine niet doen! Daar zit vrij veel vet in en dat blijft achter op de core/heatspreader en dat komt de geleiding niet ten goede. Terpentine is daarentegen ideaal. Dat heeft iedereen in huis, zit bijna geen vet in en zit veel alcohol in. Ik gebruik altijd terpentine en een doekje ofzo, werkt prima. Voor hardnekkige troep op je heatsink kan je thinner gebruiken (kijk uit voor wondjes enzo, is vrij agressief spul), maar ik zou dat eerst proberen Terpentine. Gebruik GEEN THINNER VOOR JE CORE. Thinner lost behalve vuil nog meer dingen op. Als je lang genoeg blijft wrijven gaat het je plastic package ook aantasten :wink: Na het gebruik van thinner nog ff schoonvegen met terpentine :)
Link naar reactie
maar pas op als je cpu schoon maakt met wasbazine of water of terpentine waarom om dat bij P4 cpu aan de boven kant een klijn gaatje zit die uit komt aan de binnen kant van je cpu dus als er iets daar in kom anders dan koelpasta dan is voor 90% kans op dat je cpu kapot gaat DUS PAS OP heo ik dat weet ik hat een kapot cpu die heb ik open gemaakt toen ik zag dat gaatje recht naar je binnen kant gaat van je cpu maar waar om die er zit is een goed vraag
Link naar reactie
Waar het om gaat bij de verschillende oplosmiddelen is dat het materiaal van de koelpasta 'past=oplost' in het oplosmiddel. gebruik het liefst een oplosmiddel met een laag kookpunt(bij kamertemperatuur), dus in die zin zijn aceton(nagellakremover) en terpentine en wasbenzine geschikt. Volgens mij kunnen water en alcohol op zich geen kwaad(zijn welliswaar polair maar pas bij hoge spanningen vindt geleiding plaats), probleem is dat je de cpu en/of heatsink goed moet drogen. Daarentegen kunnen de a-polaire oplosmiddelen(aceton etc) kunststof aantasten! Mijn advies: gebruik zeer weinig oplosmiddel, baseer je op goede ervaringen van anderen. Hans.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...