Ga naar inhoud

Moederbord verandert zelf kloksnelheid en type...?


Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn computer een AMD Athlon XP 2400+ maar ik heb wat zitten kloten met de computer, en nu zegt ie soms ineens dat hij een AMD Athlon XP 1800+ in zich heeft, en zijn kloksnelheid gaat dan omlaag van 2 gig naar 1,47 gig. Een vriend zei iets over BIOS, dat ik dat moest veranderen als ik de computer opstart, moet ik op delete drukken en dan iets veranderen van 100 naar 133, maar als ik dan op delete druk, gebeurt er niets, en start hij gewoon verder op.heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Link naar reactie
Je moet inderdaad in het bios zien te geraken om de FSB op 133MHz te zetten. Meestal door het indrukken van de "del" toets tijdens het opstarten van de PC. Dit kan verschillend zijn bij jouw PC; kijk tijdens het opstarten wat er op je scherm voorbijvliegt, moet ergens bijstaan hoe je in het bios geraakt.
Link naar reactie
[quote:8f779c5153="Marcel de Reus"]Waar heb je zitten kloten dan? In principe veranderd de klok enkel als je in het BIOS heb zitten kloten (dan moet je dus weten hoe je erin komt) of als je de 100/133 jumper om hebt gezet. Heb je jumpers veranderd?[/quote:8f779c5153] Er schijnen anders ook progje's te zijn om gewoon in winddoos je kloksnelheid te verandersn, dacht ik, was ooit is bij een topic.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...