Ga naar inhoud

Nwe Sata Hd met XP Prof. maar naar enkele dagen zwart scherm


Aanbevolen berichten

Hallo, Na installatie van Windows XP Prof. op een nieuwe S-ata HD, wilt het systeem na enkele dagen stabiel en zonder problemen gedraaid te hebben niet meer opstarten met XP. Krijg nog wel Post scherm te zien en evntueel Windows Logo maar daarna kijk ik tegen een zwart scherm. HD is al een keer omgeruild en eentje erbij gekocht, maar ik kom ook gewoon niet meer op die HD's, zijn beide niet toegankelijk meer. Tevens het MO gisteren ook omgeruild voor een nieuwe, maar niets helpt. Een computerzaak in Tiel heeft de beide HD's in zijn server gehangen en geformateerd, Opnieuw XP Prof. erop gezet, maar na 3 dagen weer hetzelfde. systeem: AMD Atlon 2600/512KB/333 MO Asus AV600 Geheugen Kingston 512MB/333 HD 2x Seagate 120GB Sata Video Asus 9520 128MB Voeding 350 Watt.
Link naar reactie
Ik denk toch dat het een hardware probleem is. Heb je een SATA converter kit, of zit die aansluting gewoon op het moederbord. Reageert trouwens je toetsenbord? Je zou eens je processor kunnen testen in een andere PC. Heb je ookal eens je geheugen gecontroleerd met MEMTEST86? Zo nee, doe dat eens. Je kunt ook eens proberen om je hardeschijven in een andere machine te zetten, en dan eens testen :wink:
Link naar reactie
lavast bedankt voor het meedenken, maar op dit moment zegt ie alleen na opstarten geen system aanwezig, bootfailure.. Plus ik krijg bij het proberen van een nieuwe installatie of reparatie met de Xp CDrom geen toegang tot de schijven...het setup process loopt gewoon vast (op verschillende momenten) even antwoorden op de reacties: Heb je een SATA converter kit, of zit die aansluting gewoon op het moederbord. [color=darkblue:854f6db73b][b:854f6db73b]gewoon op het MO[/b:854f6db73b][/color:854f6db73b] Reageert trouwens je toetsenbord? [color=darkblue:854f6db73b][b:854f6db73b]Ja[/b:854f6db73b][/color:854f6db73b] Je zou eens je processor kunnen testen in een andere PC. [color=darkblue:854f6db73b][b:854f6db73b]Zal ik morgen 'ns proberen[/b:854f6db73b][/color:854f6db73b] Heb je ookal eens je geheugen gecontroleerd met MEMTEST86? Zo nee, doe dat eens. [color=darkblue:854f6db73b][b:854f6db73b]Ik heb een mem test gedaan en bij de computerzaak zeiden ze ook dat het niet aan het geheugen lag[/b:854f6db73b][/color:854f6db73b] Je kunt ook eens proberen om je hardeschijven in een andere machine te zetten, en dan eens testen. [color=darkblue:854f6db73b][b:854f6db73b]Meerdere schijven gehad nu met hetzelfde resultaat[/b:854f6db73b].[/color:854f6db73b]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...