Ga naar inhoud

AMD Athlon XP 2600+ 333 FSB @ 400 FSB?


Aanbevolen berichten

Ik heb een AMD Athlon XP 2600+ gekocht. En in het bios staat ie nu ingesteld op 200 (dus 400?) En dan staat er dat ie 2,3 Ghz is... Maar hij zou 1,9 moeten zijn... Een vriend zegt dat ik um snel op 166 (300?) moet zetten... maar kan dit echt zoveel kwaad? (ik heb overigens [url=http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=105]deze cooler[/url])
Link naar reactie
[quote:ac0b7d5bcd="k_koen_k"]Ik heb een AMD Athlon XP 2600+ gekocht. En in het bios staat ie nu ingesteld op 200 (dus 400?) En dan staat er dat ie 2,3 Ghz is... Maar hij zou 1,9 moeten zijn... Een vriend zegt dat ik um snel op 166 (300?) moet zetten... maar kan dit echt zoveel kwaad? (ik heb overigens [url=http://www.spirecoolers.com/fcc.asp?ProdID=105]deze cooler[/url])[/quote:ac0b7d5bcd]als je geen problemen hebt, kun je 'm zo laten
Link naar reactie
je hebt je processor overclocked, bedoelen ze. Dus je hebt een 2600+ die nu als een ??? draait, wat verschijnt er bij het opstarten ? AMD 3200+ of zo ? ALs je hem volgens de regels wil draaien moet ie zoals je zegt op 1917 met 166 in je bios dus niet op 200. Waarom zeggen ze temp in de gaten houden, je kan de processor dan doorbranden dacht ik in het ergste geval.
Link naar reactie
2300/200=11 Je zou de MP idd kunnen verhogen, naar 11.5, dan heb je er weer 100MHz bij dus. De FSB moet waarschijnlijk ook nog wel hoger kunnen. Wat voor moederbord heb je? Doorbranden zal niet gebeuren hoor. Dat risico loop je alleen als je de Vcore extreem gaat verhogen, dat kan bij de meeste borden geeneens en hier is de Vcore nog helemaal niet verhoogt, dus niets aan de hand. Kan niets misgaan. Hooguit wordt hij wat instabiel als je verder OC't en dan moet je hem dus weer wat terug zetten.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...