Ga naar inhoud

Moederbord KX616 probleem


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis een KX616 moederbordje liggen. Ik heb daarmee een probleem: Als ik hem aanzet, dan komt er zodra ie gaat checken hoeveel MB-ram erin zit te staan: 31744KB, en dan houd ie op, en doet ie dus helemaal niks meer. Ik heb er nu 256MB-SDram inzitten, en ik heb er ookal een 128MB-SDram latje erin gehad. Hij blijft alleen nog steeds dat probleem vertonen. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt voor alle reacties :)
Link naar reactie
[quote:808f979a0d="Marcel de Reus"]Test het geheugen in een andere PC. Doe een clear CMOS. Is het geheugen OK en hielp de clear CMOS niet dan is het mobo naar de knoppen.[/quote:808f979a0d] Is het ook goed als ik de batterij er eens uithaal? Ik heb het geheuge uit een andere PC gehaald waar hij altijd goed in heeft gewerkt. Nu doet ie het ook nog goed. Ik denk dat dat moederbord niet zo'n grote geheugen staafjes aan kan. Ik denk maar 32MB-SDram 100. HEt probleem is, dat ik de oude geheugen staafjes eens heb verkocht aan een vriend, en die moet ik eens terug proberen te krijgen. Is dat het misschien, dat er gewoon een te groot staafje in zit? Voorheen zaten er 2 staafjes in, maar ik weet niet precies de orginele grote daarvan :-?
Link naar reactie
[quote:41c33cb067="Marcel de Reus"]Lijkt me niet. Dan herkent de PC namelijk gewoon minder (vaak e.g. de helft), maar werkt het verder gewoon wel. Het zou wel kunnen dat je een speciaal type, wellicht registered geheugen moet hebben? Heb je niet even een spec page van dat moederbord?[/quote:41c33cb067] Op het moederbord staat Toshiba KX616, en als ik hem aanzet, dan staat er KX615 :-? Het kan best wel dat ikspeciaal geheugen nodig heb. Hoe kan ik dat weten. Ik heb op de Toshiba site nog gen informatie gevonden over dat moederbord. Ik zal wel eens kijken of ik er een foto van kan maken :wink:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...