Ga naar inhoud

[n00b]Moederbord nieuw, andere voeding?


Aanbevolen berichten

ik ga er voor het gemak van uit dat je een ATX voeding hebt, en geen AT voeding. Voor je nieuwe mobo heb je namelijk een ATX voeding nodig. Je kunt het verschil tussen een ATX en een AT voeding op de volgende manier zien: Bij een AT voeding lopen er twee voedingsstekkers (deze worden weliswaar naast elkaar geplaatst waardoor het één stekker lijkt, maar het zijn twee stekkers) naar het mobo, bij een ATX voeding loopt er maar één voedingsstekker naar het mobo.
Link naar reactie
[quote:fcdee64ed4="diniz"]Met een pcchips moederbord kun je overclocken wel vergeten. Is een budget mobo die zo goedkoop mogelijk gebouwd is.[/quote:fcdee64ed4] en een duron1300 zal et ook niet denderend doen :P Soms willen die goedkoope mainboard eens iets sterkere voeding hebben... zoals vaak bij ECS het geval is (ecs hier in huis werkte met een 300watt noname voeding uberslecht (foutmeldingen enzo) propte ik mijn chieftec 340 watt erin waren die vage foutmeldingen ineens weg :-? en ik was me voeding kwijt :lol:
Link naar reactie
tjah was het maar geen probleem (euros) ik kan namelijk die 810dlu+amd 2000 pro(duron1.3) en 256mbddr intern voor 75 euro nieuw krijgen, dat leek me wel redelijk... (tenzij jullie hier ander over denken) want ik heb er niet veel verstand van... maar kan je die duron1.3 niet overklokken????? hebben jullie anders nog ideen om zo goed koop mogelijk (max 100 euro)(anders wordt het wel een heel duur netwerkje...) het zaakje optevoeren?
Link naar reactie
Een Asrock mobo of ECS mobo + Duron 1400. Blijf je onder de 100 euro en kan je een klein beetje overklokken. Als je echt puur voor het overklokken wil, heb je als goedkoopste OC-bord denk ik de Abit nf7 of de EP-8RDA+, alleen trekt die geen hoge fsb's, dus ik zou dan voor de Abit gaan. Die kost wel rond de 90 euro
Link naar reactie
[quote:425bb24607="leondevries"]ok, ik wil er graag mee fatsoenlijk kunnen word-en en een paar lichte multiplayer games spelen, (counter-strike, Unreal Tournament1, Quake 3) is dan een 1.3 ghz duron met een zon 'hankie pankie' moederbord voldoende of moet ik toch echt naar wat beters zoeken?[/quote:425bb24607] Je kunt die spellen er wel op spelen, maar nieuwere spellen zijn uit den boze met die onboard grafische kaart. Kijk, het moederbord is zo goedkoop mogelijk gemaakt. Dus minder kwaliteit, niet alleen de gebruikte onderdelen maar ook de snelheid. Je gaat er op wel goed op vooruit t.o.v. de Pentium maar niet zo dat je alles weer kan spelen in fatsoenlijke resolutie. Als je echt veel stappen vooruit wil zul je dieper in de buidel moeten tasten.
Link naar reactie
Voor de games die je noemt en voor wat tekstverwerken zijn de genoemde onderdelen prima en de prijs is ook gewoon in orde. Overclocken is een dure hobby, vooral geen rekening mee houden dus als het budget zo'n grote rol speelt. Gewoon hiervoor gaan. Of je een nieuwe voeding nodig hebt, hangt dus van je huidige af, heb je al gekeken wat voor een het is?
Link naar reactie
[quote:5afef1221b="leondevries"]dank je wel, dat wou ik rgaag weten... oke hier komt de voeding: Sunny Technologies Model: ATX-235c Max. output: 235w mobo: AB- AH6 (?????????????) kan die 235 watt dat pcchips ding aan?[/quote:5afef1221b] heb ooit zelf ook eens een Pcchips bordje gehad met een duron 800 erop, en die draaide zonder problemen met een no name 300watter... nu zal die 235 Watt iets krap aan worden, weet ook niet wat je ernog meer inhangt? hoeveel HD's, videokaart etc.. maar als je safe wilt zijn, gewoon even een 300 wattertje bij de PC-boer om de hoek ophalen.. ben je voor een 10 euro ofzo wel klaar.....
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...