Ga naar inhoud

opstart discette win Me


Aanbevolen berichten

welke dos versie moet ik pakken dan ik dacht dat ik 5.0 had en kan ik die gewoon op diskette zetten en dan start ie gewoon op als ik de computer opnieuw opstart want ik heb wel al geprobeerd maar hij geeft een foutmelding dan met opnieuw opstarten computer en doe ik de diskette eruit en enter dan gaat ie gewoon weer verder.
Link naar reactie
Onder W98SE (ME is volgens mij hetzelfde) kun je via [i:e0cee95840]start->settings->control panel->add/remove programs[/i:e0cee95840] een startup diskette maken. Daarna kun je bijna alles eraf gooien (bv via de explorer); wat over moet blijven zijn: IO.SYS MSDOS.SYS COMMAND.COM Deze moeten in de 'root' staan (a:\). Bij mij staat er nog DRVSPACE.BIN bij, maar die is meen ik niet nodig. Vervolgens kun je via de explorer de flashsoftware erbij zetten en de nieuwe bios-file(s). PC herstarten met floppy erin, eerst BIOS ingaan om de boot-volgorde aan te passen zodat er eerst van floppy wordt geboot. Met de flashsoftware je oude BIOS saven (geef het een duidelijke naam waarbij je ook weet welke versie het is) en daarna de nieuwe flashen. Succes [color=red:e0cee95840]PS Alleen flashen als je er een goede reden voor hebt[/color:e0cee95840]
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...