Ga naar inhoud

Kopen & plaatsen extra geheugen, wie weet er meer van?


Aanbevolen berichten

Verder hopelijk kunnen jullie me iets meer vertellen van geheugen bijplaatsen? mijn oude comp. moet nodig nodig een beetje ge-tweakt worden. =win 98 celeron 433 / 64 Bij die 64 wil ik 256 bijplaatsen. Nu weet ik inmiddels dat dit niet moeilijk is en hoogstwaarschijnlijk wordt de nieuwe kaart herkend en werkt het zonder moeilijke handelingen Hier zie ik dan ook niet tegenop. wanneer ik kijk op www.geheugen.com dan duizelt het me van de vaktaal. 1 ding daarvan ben ik zeker. op mijn moederbord is nog ruimte voor zeker 1 strip van het sdram type. Ook denk ik te hebben begrepen van deze site dat ik erop moet letten dat ik eenzelfde type bijplaats als de bestaande & alle sd types ongeveer even groot zijn en evenveel pinnetjes hebben aan de onderkant, namelijk 84*2. Ook begrijp ik uit de site dat een pc100 type meer aankan dan een pc66 Maar nu mijn vraag waarbij jij hopelijk koopadvies kunt geven. wat moet ik nemen pc 66 / 100 / 133?? ecc / non-ecc / register?? Toch bestaan er naast 168 ook 144 pin kaartjes, welke kiezen?? Het gaat om een Yakumo pc deze wordt niet genoemd op voornoemde site, waar moet ik op letten zodat ik geen miskoop doe. ander merk kiezen , of een standaard kaart? Is deze even goed? Kunnen jullie me met dit technisch geweld helpen, alvast bedankt. ronald
Link naar reactie
Je kunt gewoon een stickie PC133 non-ECC unbufferd kopen. Dat is ook gewoon wat het gangbare SDRAM is. Let erop dat je een PC133 256MB module met 8 chippies aan beide kanten, 16 in totaal. Op de 256MB modules met 8 chippies zitten namelijk modules met meer capaciteit, die je moederbord waarschijnlijk niet volledig zal herkennen. Dus samengevat: gewoon bij de PC boer vragen naar een 'doublesided' PC133 256MB module.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...