Ga naar inhoud

Nieuwe processor op bestaand moederbord


Aanbevolen berichten

Ik heb een oude pentium I 133 Mhz. Deze computer gebruik, ik niet meer maar ik wou hem gaan gebruiken voor internet. Ik heb internet van @Home, de minimale systeemeis is een 133 Mhz comp. In principe voldoetmijn computer hieraan, maar mijn pc geeft aan dat de snelheid maar 132 Mhz is, net te weinig dus. Mijn idee was om een 166 Mhz processor te installeren, kan dat met mijn huidige moederbord of moet dat ook vervangen? Dat is de pc niet meer waard. Mvg. Dave
Link naar reactie
[quote:5c1c044660="adhdave"]Het is ook niet de bedoeling om de pc veel sneller te maken, ik wil de processor vervangen om aan de minimale systeemeisen te voldoen. Dave[/quote:5c1c044660] 133 of 166 Mhz zal niet al te veel uitmaken, maar als je denkt dat die ene Mhz onder de 133 uit zal maken ... nou nee. die minimale systeem eisen zijn ook maar een indicatie, en het zal niet waar zijn dat als je ook maar een fractie daaronder zit, dat dan niets zal werken. Mocht je toch een snellere cpu willen, kijk dan eerste naar het soort moederbord in die pc of als het een merk pc is, het type/merk &c &c suc6
Link naar reactie
Ik zou me daar geen zorgen over maken. Die processor 'is' gewoon 133MHz. Ik zou het eerst proberen. Werkt het, dan werkt het. Werkt het niet, dan kun je nog altijd updaten. 33 is volgens mij 33,33333333333333 en nog een hele zooi drieen (100/3). Om een processor op 133MHz te klokken heb je dan 4x33,33333333333333 (en eigenlijk is die processor dus 133,3333333333333 MHz). Echter als een programma uitgaat van 33 ipv 33 met een hele zooi drieen achter de komman en dat met 4 vermenigvuldigt, heb je dus 132.
Link naar reactie
Ik weet niet wat voor een moederbord het is het is in ieder geval van het merk Dell. De computer is van het type "Dell Optiplex GXMT 5133". Het probleem is niet dat de computer te langzaam is voor het internet op zich, maar voor de software. De @Home software voert in het begin van de installatie een aantal testen uit waaronder ook de snelheid van de pc en het intern geheugen. In het testrapport staat dus echt dat de pc 132 Mhz is en dat dat niet aan de eisen (133 Mhz) voldoet.
Link naar reactie
Dus de software installeert zich niet door die ene Mhz verschil? :-? of? [edit] ff snel gegoogled, maar kon niets vinden over welk moederbord. Het enige qua cpu upgrades, was een vage achteraf site die wél aan upgrades aan dat systeem deed, maar dat je voor de cpu zelf bij Dell moest wezen. Vaag ...
Link naar reactie
je moet die @home software niet installeren !!! en ik kon dit ook niet omdat ik 132,95 mhz had :P oid die @home zooi bestaat voornamelijk uit realplayer en dat soort spul. als je de computernaam goed zet en internet explorer hebt geinstalleerd dan kun je al internetten, en dan zonder die overbodige software ;)
Link naar reactie
[quote:0d774a6303="NoepZoR"]je moet die @home software niet installeren !!! en ik kon dit ook niet omdat ik 132,95 mhz had :P oid die @home zooi bestaat voornamelijk uit realplayer en dat soort spul. als je de computernaam goed zet en internet explorer hebt geinstalleerd dan kun je al internetten, en dan zonder die overbodige software ;)[/quote:0d774a6303]Nou niet overdrijven, maar je kan inderdaad beter handmatig de boel instellen. Je kunt later alsnog sommige dingen gaan downloaden van hun site.
Link naar reactie
[quote:470ba8ae55="Wim Sturkenboom"]Ik zou me daar geen zorgen over maken. Die processor 'is' gewoon 133MHz. Ik zou het eerst proberen. Werkt het, dan werkt het. Werkt het niet, dan kun je nog altijd updaten. 33 is volgens mij 33,33333333333333 en nog een hele zooi drieen (100/3). Om een processor op 133MHz te klokken heb je dan 4x33,33333333333333 (en eigenlijk is die processor dus 133,3333333333333 MHz). Echter als een programma uitgaat van 33 ipv 33 met een hele zooi drieen achter de komman en dat met 4 vermenigvuldigt, heb je dus 132.[/quote:470ba8ae55] Die 33 1/3 zou het in theorie moeten zijn. De PLL heeft echter altijd wel kleine afwijkingen (omhoog of naar beneden) en dat kan dus een MHz schelen. In dit geval is de proc ook werkelijk een MHz langzamer geclocked.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...