Ga naar inhoud

Probleem met installeren PC (Waar hoort dit topic?)


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb thuis een AMD K6 900MHz staan. Het is een Packard Bell PC. IK heb de oude Windows ME eraf gegooid vanwege problemen. Nu wil ik er Windows 98SE opzetten, maar nu weer het volgende probleem....Ik krijg Windows er niet op. Ik heb geprobeerd SETUP te starten van uit DOS, en rechtsreeks van de CD-rom. Zodra ik setup opstart, dan herstart ie zich automatisch, en het scherm blijft gewoon zwart (dit doet ie ook zodra ik ALT+DEL+CTRL indruk etc. etc.). Ik heb ook al eens geprobeerd Windows XP Pro te installere, maar dan krijg ik een grijs scherm te zien waar allemaal teskt op komt te staamn. Er komt zoveel tekst bij, zodat ik het niet kan lezen. Meteen daarna herstart ie zich ook weer automatisch. Ik heb het RAM geheugen ookal vervangen, en de hardeschijf ook. Ik denk zelf dat het moederbord op processor iets heeft. IK heb de BIOS ookal geupdate Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor alle reacties etc. :)
Link naar reactie
[quote:bd0ed1c01b="guts007"]Ik zou eerst het windows station formateren dan de opstart diskette erin van windows 98 en kies je zonder cd-rom ondersteuning en dan doe je D:setup het kan ook zijn dat het f:setup is maar dat weet ik niet zekre[/quote:bd0ed1c01b] Ik heb al eens het Windows station geformatteerd. Maar als ik zonder CD-rom ondersteuning opstart, dan laat ie de CD-rom drivers niet. Ik heb namelijk de Windows SETUP bestanden niet op mijn hardeschijf staan :-?
Link naar reactie
Packard Bell (Hell?) zijn eigenwijze machines, evenals Compact. Ze brengen een hoop troep op de harde schijf, naast het besturingssysteem. Bovendien laten ze weinig flexibiliteit t.o.v. nieuwe hardware toe, is mijn ervaring. Waarom boot je niet vanaf de Windows cd rom (aanzetten in het BIOS: bootsequence) Je kunt dan de installatie afbreken met F3 en vanaf je cdrom in de map win98 met format c:/mbr ook de bootsector eruit gooien dan vanuit dezelfde map setup en daar gaat ie.
Link naar reactie
[quote:ac326a7dfa="Jos1966"] Je kunt dan de installatie afbreken met F3 en vanaf je cdrom in de map win98 met format c:/mbr ook de bootsector eruit gooien dan vanuit dezelfde map setup en daar gaat ie.[/quote:ac326a7dfa] Je kunt dan de instalatie afbreken met F3, waarna je systeem reboot, en je weer de WinSetupInstaller krijgt... Wat jij bedoelt, is start je pc met een WIN98SE bootdisk (opstartfloppy), en typ dan format C: /mbr. (hoewel ik niet denk dat dat gaat werken, maar ik zou zeggen Proberen maar !)
Link naar reactie
[quote:ad3261cfa8="Jos1966"]Packard Bell (Hell?) zijn eigenwijze machines, evenals Compact. Ze brengen een hoop troep op de harde schijf, naast het besturingssysteem. Bovendien laten ze weinig flexibiliteit t.o.v. nieuwe hardware toe, is mijn ervaring. Waarom boot je niet vanaf de Windows cd rom (aanzetten in het BIOS: bootsequence) Je kunt dan de installatie afbreken met F3 en vanaf je cdrom in de map win98 met format c:/mbr ook de bootsector eruit gooien dan vanuit dezelfde map setup en daar gaat ie.[/quote:ad3261cfa8] Je hebt gelijk. Ik weet dat PackardBell niet goed is. Ik heb deze PC gekregen, maar hij heeft wel gewerkt, maar opeens. Als ik van de Windows CD-rom probeer te bootten, loopt ie vast, of herstart ie zich. Ik heb ookal Smoothwall 2.0 geprobeerd te installeren, maar dan kapt ie ook gewoon.
Link naar reactie
[quote:48d83c2d7e="Marcel de Reus"]Boot smoothwall helemaal niet? Dan is het duidelijk een hardware probleem en heeft het tevens niets met je HDD te maken. Op welk moment kapt smoothwall ermee?[/quote:48d83c2d7e] Ik heb de smoothwall CD erin gedaan, en dan krijg je wel een scherm te zien, maar dan als ie gaat voorberijden met installeren (dus dat er schijven koen te staan etc etc.), dan komt er ERROR, en dan reboot ie gewoon weer, en blijft het scherm zwart. Hij geeft verder geen piepjes. Hij leest wel gewoon van de diskette
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...