Ga naar inhoud

Geheugen doorgebrand.


Aanbevolen berichten

Ik startte toennet mijn pc op kreeg ik geen beeld , en ik rook een brand lucht , dus ik mijn pc uitgezet kast opengemaakt is heel mijn geheugen reepje verbrand ik denk kortsluiting in het geheugen zelf ofzow .... Maar kan ik gewoon nieuw geheugen plaatsen in het bankje waar het geheugen reepje verbrand is of moet ik daarmee uitkijken ? m.v.g.
Link naar reactie
Daar zou ik maar mee op passen. Die kortsluiting zal niet zomaar opeens onstaan. Wellicht zit er iets niet goed in dat bankje. Vraag me zoiezo af of het mobo niet ook dood is hoor, als dat stickie echt helemaal doorgebrand is moet er behoorlijk wat stroom over hebben gestaan en dat zal je mobo ook niet leuk vinden.
Link naar reactie
Persoonlijk zou ik daar erg voorzichtig zijn en in dat bankje geen geheugen meer plaatsen (anderen misschien wel :D), misschien wel met wat ouder geheugen dat ik niet meer nodig heb/niet meer gebruik. Je heb volgens mij redelijk grote kans dat met het volgende reepje wat je er in doe hetzelfde gebeurd.
Link naar reactie
wat je kan doen is eens de voeding nachecken... doet de PC nog wel wat? of heb je deze niet meer aangezet?? mocht ie het nog doen, probeer dan eens met CPUcool ( www.podien.de ) de voltages eens uit te lezen, en hier even neer te plaatsen.. kan best zijn dat de voeding rare dingen aan het doen is, of dat er ergens een voltageregulator voor je mem naar de knoppen is... ik weet niet of je er ook een AGP kaart in hebt zitten, maar ik geloof dat die 2 (mem en VGA) op een gedeelde 3,3V lijn zitten.... mocht het mem dan doorgeblazen zijn, dan zou je VGA ook gegaan moeten zijn...
Link naar reactie
[quote:e5fda35029="Delectable"]Ik weet wat je hebt lopen modden eraan maar ik zou ff naar een speciaal zaak gaan met je moeder plank. En als je je geheugen overklock zorg dan voor een head spreader dat is wat veiliger[/quote:e5fda35029] :-? waar heb jij het over dan??? wat heeft hij lopen modden dan?? en overclocken met PC133??? das net zoiets als 200 willen in een fiat panda (misschien lukt het wel, maar reken er maar niet op :wink: )
Link naar reactie
[quote:be326d90c9="turbulence"]wat je kan doen is eens de voeding nachecken... doet de PC nog wel wat? of heb je deze niet meer aangezet?? mocht ie het nog doen, probeer dan eens met CPUcool ( www.podien.de ) de voltages eens uit te lezen, en hier even neer te plaatsen.. kan best zijn dat de voeding rare dingen aan het doen is, of dat er ergens een voltageregulator voor je mem naar de knoppen is... ik weet niet of je er ook een AGP kaart in hebt zitten, maar ik geloof dat die 2 (mem en VGA) op een gedeelde 3,3V lijn zitten.... mocht het mem dan doorgeblazen zijn, dan zou je VGA ook gegaan moeten zijn...[/quote:be326d90c9] Turbulence , ik kan de PC gewoon nog opstarten ik krijg gewoon beeld. Ik heb er inderdaad een AGP kaart in zitten (GF 2 MX 400) 4x AGP Maar ik zal dalijk eens mijn mobo uit mijn kastje halen en helemaal afstoffen want die ziet eruit (de kast overigens ook :P ) en meteen een CMOS Clear :D
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...