Ga naar inhoud

wat te denken van athlon 3200+?? (niet 64)


Aanbevolen berichten

Ik zit te denken om een amd3200+ aan te schaffen. Nee, niet de 64-serie, maar nog van het "aloude" XP-platform. Dit omdat de 64-serie toch wat meer euro's vergt, en ook het mobo hiervoor. Maar ik kan zo weinig vinden over deze cpu. Zijn er hier ervaringen met deze cpu? Of, gewoon, kan iemand me wat meer vertellen? Is hij zoveel beter dan een 2700, 2800, 3000? Wat me aantrekt is de 400 FSB, ook wat dat betreft is het een 1-ling binnen de xp-serie. Ik heb al een gekeken bij Tom's hardware, maar ook daar werd ik niet veel wijzer, behalve een test t.o.v. de P4 3,2. Overigens, als ik het goed begrepen heb, was dat een versie met een 200 FSB????????? :o :o Hoe dan ook, het is toch een beetje een apart exemplaar heb ik het gevoel. Maar ja, de prijzen zijn aardig aan het zakken, voor een 220 euro heb je al een boxed versie. Wat ik er mee ga doen, is in ieder geval niet gamen. Hij wordt gecombineerd met een Asus A7N8X Deluxe. Misschien ook nog wel de E-versie van dit mobo. Kortom, als jullie ideeen hebben, of aardige gedachten, brand eens los!
Link naar reactie
Persoonlijk vind ik het een beetje onzin om een Xp 3200+ te kopen. Als reden geef ik aan dat een XP2500+ met en aardige koeler (iets van een Thermaltake volcano 12) voor de helft van de prijs een heel goed alternatief is. De 2500+ laat zich over het algemeen aardig overklokken zodat je heel vaak en zonder heel erg veel moeite zo op het niveau van een 3200+ zit en heel erg stabiel is. Zo heb ik dit zelf ook gedaan, het scheelt toch in prijs en dat geld kun je dan weer voor andere doeleinden gebruiken. Waarom teveel betalen ?
Link naar reactie
[quote:620244f150="hjs"]Een Athlon 64 3000+ met een K8T mobo is ongeveer 400 euro, dat is toch niet veel meer dan een XP 3200+ met een asus A7n8x deluxe. Dus waarom niet?[/quote:620244f150] Even over de prijs: Het gewone 3200+ setje kost me ong. 330 euro. Eerlijkheid gebiedt me om te zeggen, dat ik nog geen pricewatch heb gedaan van een complete set met de 64-serie. Maar de proc. is so-wie-so duurder, en het mobo denk ik ook wel. En waarom niet?? Nou, ergens anders op dit forum wordt ook gepraat over 64 wel of niet. Het gedoe met de sockets die nu wel en straks misschien weer niet toegepast worden (met intell net zo) houdt me dan ook weer tegen. Want dan denk ik nu een 64 kopen, hoezo ben je dan futureproof? En ik vraag me af of ik nog wel zo de noodzaak voel om in de toekomst te upgraden. Ja, zeg nooit nooit in de pcwereld, dat weet ik inmiddels ook wel. Maar toch, zeker gezien ik absoluut geen gamer ben, denk ik dus wat moet ik nog meer dan een 2700, 2800 0f noem maar op. Dat zijn zo mijn overwegingen, maar of die op realiteit zijn gebaseerd, wie zal het zeggen??
Link naar reactie
[quote:a6eb90279b="Noesje1"]En ik vraag me af of ik nog wel zo de noodzaak voel om in de toekomst te upgraden. Ja, zeg nooit nooit in de pcwereld, dat weet ik inmiddels ook wel.[/quote:a6eb90279b] Maar dan ga je toch juist voor een 64bits cpu? Over een tijdje is windows 64bit er, en dat kun jij dan gewoon draaien op je "oude" pc en hebt dus geen reden om up-te-graden.
Link naar reactie
[quote:659b6cc5bf="plextor"]Bundel AMD XP2200+ / Asus A7V8X-X KT400 / 256MB PC 2700 €199.00[/quote:659b6cc5bf] plextor, ik vind 2200 weer een beetje te groot verschil met wat ik oorspronkelijk in gedachten had. Bovendien wil ik toch het de luxe bord, en wat geheugen betreft ga ik voor 2 X 512 bankjes.
Link naar reactie
[quote:faa0d736f7="hjs"][quote:faa0d736f7="Noesje1"]En ik vraag me af of ik nog wel zo de noodzaak voel om in de toekomst te upgraden. Ja, zeg nooit nooit in de pcwereld, dat weet ik inmiddels ook wel.[/quote:faa0d736f7] Maar dan ga je toch juist voor een 64bits cpu? Over een tijdje is windows 64bit er, en dat kun jij dan gewoon draaien op je "oude" pc en hebt dus geen reden om up-te-graden.[/quote:faa0d736f7] Ja, dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn. Iets waar ik me nog helemaal niet mee bezig heb gehouden, is de software voor een 64 systeem. Over een tijdje schrijf jij, zijn daar al wat nadere tijdstippen over bekend? Bedoel je Longhorn daarmee? Overigens nog een reden waarom ik twijfel, is de verkrijgbaarheid van de 64-processoren. Die schijnt minimaal te zijn. En dan nog wat. Als ik toch voor een 64 systeem ga, wel k mobo adviseer jij me dan, als je bedenkt dat ik dezelfde features wil hebben als het Asus bord A7N8X Deluxe? Kan het zelf ook wel opzoeken, maar misschien heb jij zo uit je hoofd al suggesties?
Link naar reactie
Ik weet de specs zo niet uit mijn hoofd, maar het meeste zal wel gelijk zijn aan de A7N8X deluxe (heb ik zelf) op het geluid na, het geluid zal wel iets minder zijn. Je kan geloof ik kiezen uit 4 chipsets voor de A64 en ik dacht dat over het algemeen die VIA K8T800 net ff beter was dan de rest. Dus de MSI K8T Neo FISR ? [quote:6c42cce58c]- ondersteunt 64-bit AMD® Athlon64 processor (Socket 754) - Chipset: VIA® K8T800 Chipset - HyperTransport™ connection to AMD Athlon64 processor - 800/600/400/200MHz "Double Data Rate" - AGP v3.0 met 8x transfer mode - VIA® VT8237 Chipset - Integrated Hardware Sound Blaster/Direct Sound AC97 audio - Ultra DMA 66/100/133 master mode PCI EIDE controller - Integrated dual channel native Serial ATA/RAID controller, 150MB/s voor RAID 0 en RAID 1 - ACPI - Supports 8 USB2.0 ports - Ondersteunt DDR266/333/400 DDR SDRAM (3 dimm banken) - maximum mem: 2GB - 1 x AGP 8x slot - 5 x PCI bus sloten - Promise 20378 On-Board supports 2 serial ATA plus 1 ATA133 - RAID 0, RAID 1 or RAID 0+1 - RAID functie werkt met ATA133+SATA H/D of 2SATA H/D - Audio: 6 kanaals software audio codec RealTek ALC655 (voldoet aan AC97 v2.3 Spec.) - LAN: gigabit lan: Realtek® 8110S Dual layout - Fire Wire : IEEE1394 (max 400Mbps) - 1 serial port COM1 - 1 parallel port supports SPP/EPP/ECP mode - 1 IrDA connector for SIR/ASKIR/HPSIR - 1 audio port - 8 USB 2.0 ports (Rear x 4/ Front x 4) - 1 RJ45 LAN jack [/quote:6c42cce58c]
Link naar reactie
[quote:7207a1530b="egslim"]Volgens de Tweakers.net/pricewatch kost een A64 3000+ precies evenveel als een AXP 3200+. En hoewel die laatste een hogere rating heeft presteert de A64 beter. En behalve 64 bits heeft-ie ook Cool 'n Quiet.[/quote:7207a1530b] Ja, egslim, ik weet het. Ik zal al wat dagen hebben rondgestruind op tweakers. En het vervelende is, ik laat me helemaal gek maken daar. Aan de ene kant zitten daar best wel jongens en meisjes die veel weten, maar ze zijn daar wel tweakers, die niet rusten voor ze iedere mhz uit hun proc. hebben gehaald. En dat ben ik niet. Ik ben een doodgewone gebruiker, niet eens een gamer. Maar ik wil wel een echt goed en snel systeem wat goed om kan gaan met dtp, muziek en eventueel in de toekomst video/dvd branden.
Link naar reactie
[quote:5a2707ae37="Noesje1"][quote:5a2707ae37="egslim"]Volgens de Tweakers.net/pricewatch kost een A64 3000+ precies evenveel als een AXP 3200+. En hoewel die laatste een hogere rating heeft presteert de A64 beter. En behalve 64 bits heeft-ie ook Cool 'n Quiet.[/quote:5a2707ae37] Ja, egslim, ik weet het. Ik zal al wat dagen hebben rondgestruind op tweakers. En het vervelende is, ik laat me helemaal gek maken daar. Aan de ene kant zitten daar best wel jongens en meisjes die veel weten, maar ze zijn daar wel tweakers, die niet rusten voor ze iedere mhz uit hun proc. hebben gehaald. En dat ben ik niet. Ik ben een doodgewone gebruiker, niet eens een gamer. Maar ik wil wel een echt goed en snel systeem wat goed om kan gaan met dtp, muziek en eventueel in de toekomst video/dvd branden.[/quote:5a2707ae37] Bij Mycom is het zo dat de A64 3200+ goedkoper is dan de gewone 3200+ http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?section=101
Link naar reactie
[quote:725475a236="Interficior"]Bij Mycom is het zo dat de A64 3200+ goedkoper is dan de gewone 3200+ http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/section.do?section=101[/quote:725475a236] Ja, ik heb het gezien. Maar het moet me ook wel van het hart: MyCom is ook wel heeeeeeeeeeeeel errug verschrikkelijk duur met z'n gewone 3200+. Kijk maar eens bij de pricewatch van tweakers of bij www.pricewatch.info De goedkoopste gewone 3200 boxed komt momenteel op een 220 euro. En da's heel wat anders dan de 383 euro van MyCom. Ik vind het echt een belachelijke prijs.
Link naar reactie
Hallo, Het systeem komt van www.flexpro.nl in Hoogvliet Ik ben trouwens een beetje afgeknapt op de 3200+ "papieren tijger" volgens www.tomshadware.com Deze presteerd niet echt tov wat je er zou verwachten. Heb nu een P4 2800 800 Mhz uitgezocht met een ASUS P4P800S MoBo Het geheel komt beter uit de test zelfs de 3200+ scoort niet beter als een 2.6 als je perse een AMD wilt kun je ook de 3000+ nemen of iets lager Wat de 64 van AMD betreft het is nog onzeker is pas uit. Heb altijd geleerd niet met de top mee te willen Subtop is goed voor de eerste 2 jaar. Succes op je zoektocht
Link naar reactie
[quote:afe1a1ba8f="barttange"]Ome Tom is soms wel heel postief over intel. Het ligt eraan wat je gaat doen maar als je gaat gamen zou ik toch echt voor een 3200+ en een Athlon 64 3000+ zou natuurlijk helemaal perfect zijn.[/quote:afe1a1ba8f] Barttange, zoals je in de start hebt kunnen lezen, ga ik dus niet gamen. Wat dan wel? Veel DTP, foto's, muziek en wellicht nog video.
Link naar reactie
Ik zou zelf of ervoor kiezen om goedkoop uit te zijn en voor de subtop te gaan (e.g. 2400+/2500+) met een leuk mobo en 512MB geheugen of als je voor de top gaat het gewoon gelijk goed doen en een A64 3200+ kopen met idd 2x 512MB. Mij lijkt me dat je voor de doelen waarvoor je de PC gebruikt ook wel voldoende hebt aan die 2400+/2500+, anderzijds zal die A64 langer meegaan (aangezien hij langer aan je eissen blijft voldoen).
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...