Ga naar inhoud

case fan's


Aanbevolen berichten

Even een paar, mischien wel simpel, vraagjes; A) kan het zijn dat mijn mobo maar twee plugjes heeft om casefan's op aan te sluiten, of ik moet er wel heel erg overheen kijken maar kan toch niets vinden op de layout van mijn mobo. Er zitten er maar twee net boven het agp slot. Hoe kan ik eventueel meerdere fan's aansluiten? b) ik heb arctic PRO TC fan's. 1000-2500 rpm, is dit ook in te stellen? (ik heb geen frontpannel voor de fan's) Ik vind de luchtverplaatsing wel erg slecht. Sterker nog, als ik mijn had er voor hou is er niet eens zuig- of blaaskracht te voelen.
Link naar reactie
[quote:d7a972a7ec="xiliduur"] A) kan het zijn dat mijn mobo maar twee plugjes heeft om casefan's op aan te sluiten, of ik moet er wel heel erg overheen kijken maar kan toch niets vinden op de layout van mijn mobo. Er zitten er maar twee net boven het agp slot. Hoe kan ik eventueel meerdere fan's aansluiten? [/quote:d7a972a7ec] Dat kan heel goed kloppen. Je kunt meer fans aansluiten op een gewone 4-pin molex met een verloopstukje of door gewoon de draadjes uit de 3-pin bij de 4-pin in de stekker te voegen. [quote:d7a972a7ec]b) ik heb arctic PRO TC fan's. 1000-2500 rpm, is dit ook in te stellen? (ik heb geen frontpannel voor de fan's) Ik vind de luchtverplaatsing wel erg slecht. Sterker nog, als ik mijn had er voor hou is er niet eens zuig- of blaaskracht te voelen.[/quote:d7a972a7ec] TC betekent waarschijnlijk dat hij het toerental zelf aan de hand van een temp sensor bepaald. Niets aan in te stellen dus.
Link naar reactie
Ik heb ook nog een zij-fan die bij de kast hoort, die blaast een suk harder. Deze is dan ook niet op het mobo aangesloten. Heb even gekeken naar die arctic fans, naast de twee stroomkabeltjes lopen twee kabeltjes dood, verbonden met een stukje plastic of zo. Als ik daar een sigaret bij hou loop de rpm snel op naar 2300 terwijl hij normaal met de kast open in probe 1200 aangeeft. Dit moet dus de temp meter zijn waar je het over hebt. ik wil een maximale airflow in mijn kast, en het mag best brommem hoor. Waar ik dus naar moet kijken is fan's die altijd op de maximale snelhied draaien. Dan heb ik nog een vraag, hoe stel je die dingen eigenlijk in op blazen/zuigen? Ik dacht gewoon omdraaien, maar die dingen hebben wel degelijk een voor en achter kant.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...