Ga naar inhoud

Randaarde vereist voor PC ???????


Aanbevolen berichten

Is het iemand bekend dat een PC altijd via randaarde moet worden aangesloten? Mijn computerleverancier heeft mij dit namelijk verteld nadat ik opstartproblemen heb met mijn PC. Door randaarde te gebruiken zou dit probleem opgelost moeten zijn. Ik heb zelf mijn twijfels!!!!!!!!!!!!! Heeft iemand hier ervaring mee?
Link naar reactie
[quote:620c2f3c88="SBR"]Is het iemand bekend dat een PC altijd via randaarde moet worden aangesloten? Mijn computerleverancier heeft mij dit namelijk verteld nadat ik opstartproblemen heb met mijn PC. Door randaarde te gebruiken zou dit probleem opgelost moeten zijn. Ik heb zelf mijn twijfels!!!!!!!!!!!!! Heeft iemand hier ervaring mee?[/quote:620c2f3c88] Over randaarde zijn bomen opgezet van hier tot Tokyo! Houdt het simpel: Ieder apparaat dat wordt geleverd met een randaarde steker hoort bij gebruik op een daartoe geschikt/uitgerust "stopcontact" te worden aangesloten. Er zijn computers stuk gegaan en/of zewerkte niet goed in gevallen dat dit niet zo was. Goede kans dat een verzekering bij schade niet uitkeert indien schade wordt veroorzaakt door verkeerd (anders dan voorgeschreven) gebruik.
Link naar reactie
[quote:5331c77cf2="h.enk"]Over randaarde zijn bomen opgezet van hier tot Tokyo! Houdt het simpel: Ieder apparaat dat wordt geleverd met een randaarde steker hoort bij gebruik op een daartoe geschikt/uitgerust "stopcontact" te worden aangesloten. Er zijn computers stuk gegaan en/of zewerkte niet goed in gevallen dat dit niet zo was.[/quote:5331c77cf2] Niet om het een of ander: dit was de vraag niet. Omdat de topic opener geen aanvullende informatie heeft gegeven, kan ik, en volgens mij iedereen, alleen maar gissen. Zelf heb ik zo'n beetje tot 1999/2000 de computer zonder randaarde gebruikt omdat de WCD dat niet te bieden had. Dat werkte overigens toen prima! En die bomen, tja, daar heb ik verder niks over willen zeggen.
Link naar reactie
quote] Niet om het een of ander: dit was de vraag niet. Omdat de topic opener geen aanvullende informatie heeft gegeven, kan ik, en volgens mij iedereen, alleen maar gissen. Zelf heb ik zo'n beetje tot 1999/2000 de computer zonder randaarde gebruikt omdat de WCD dat niet te bieden had. Dat werkte overigens toen prima! En die bomen, tja, daar heb ik verder niks over willen zeggen.[/quote] Je hebt gelijk: Was vraag niet! Ik oh wel eens meer. Maar.., Bekend is dat sommige computers problemen hebben. Valt links en rechts te lezen. Leverancier zegt doen. Ik zei (erg ingewikkeld :D ) ook doen.
Link naar reactie
[quote:5a152a9c4a="Xgamer"]Leuk adviesje: neem een stekkerblok met termo schakelaar. (over - piek spannings beveiliging en ook handig tegen kortsluiting) Heb je geen geaard stopcontact meer nadig, hij regeld het electronische. rond de € 20,00 => zeer verstandig te nemen met vloeistof gekoeld systeem[/quote:5a152a9c4a]Helaas voor jou, de randaarde blijft nodig om de PC veilig te maken.
Link naar reactie
[quote:2f2bcea1b4="Xgamer"]Leuk adviesje: neem een stekkerblok met termo schakelaar. (over - piek spannings beveiliging en ook handig tegen kortsluiting) Heb je geen geaard stopcontact meer nadig, hij regeld het electronische. rond de € 20,00 => zeer verstandig te nemen met vloeistof gekoeld systeem[/quote:2f2bcea1b4]Geen woord meer van mij over de noodzaak van aardingen (heb ik aan Webspider beloofd :-? ), maar zo'n overspanningsbeveiliging is totaal zinloos, dus weggegooid geld, als deze niet gecombineerd is met een deugdelijke aarding. Het gaat bij die dingen juist om overspanningen t.o.v. de aarde. Ontbreekt daarbij die aarding, dan kan hij die overspanning dus niet constateren. Vergelijk het maar met het feit dat je gerust de spanning die op je stopcontact staat kunt aanraken, zolang je maar goed geïsoleerde schoenen draagt, of op een niet geleidende vloer staat enz. enz. Je voelt dan hoegenaamd geen spanning, ook al is die er wel terdege. Jan de Boer Edit: Sorry, dat was Spiderned, was even verward in die spinnenwebben :D
Link naar reactie
het heeft mij ook de enige hardware gekost voordat ik erachter was dat randaarde nodig was. Zo waren er om 'onverklaarbare' redenen in anderhalf jaar tijd 2 geluidskaarten, een videokaarten twee harde schijven (deels) kapot gegaan. Nadat op aarde ben aangesloten heb ik nergens meer last van, owja ff afkloppen :roll:
Link naar reactie
het heeft mij ook de enige hardware gekost voordat ik erachter was dat randaarde nodig was. Zo waren er om 'onverklaarbare' redenen in anderhalf jaar tijd 2 geluidskaarten, een videokaarten twee harde schijven (deels) kapot gegaan. Nadat op aarde ben aangesloten heb ik nergens meer last van, owja ff afkloppen :roll:
Link naar reactie
[quote:c08b244af5="Chris_Ko"]Zo waren er om 'onverklaarbare' redenen in anderhalf jaar tijd 2 geluidskaarten, een videokaarten twee harde schijven (deels) kapot gegaan. [/quote:c08b244af5] Die harde schijven zitten (bijna altijd vastgeschroefd) in de computer, dus die lopen geen risico door gebrek aan aarde. In principe veroorzaakt alles wat met een steker verbonden wordt aan een ander apparaat een risico. Het bekende vonkje, dat bij contact maken verschijnt, is vaak een gevolg van een stroompje. Soms is dat vonkje een gevolg van statische elektriciteit, dat is niet hetzelfde maar minstens zo gevaarlijk. Zo'n vonkje treedt meestal op als iemand (met een trui aan of zo), een geleidende kast of verwarming aanraakt. Als je dan toevallig zo'n steker vast hebt ... Overigens is aarding daartegen geen remedie tenzij het vonkje toevallig ten op zichte van aarde de kans krijgt weg te "vloeien". Mijn advies is om hiermee niet te experimenteren. De gevolgen zijn volledig voor eigen risico.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...