Ga naar inhoud

koelpasta


Aanbevolen berichten

Hoi Indien je de koeler van je processor (AMD) afhaalt. - Als er nog resten koelpasta op je processor zit, hoe (en waarmee) kun je deze het beste verwijderen? - Indien je de koeler er weer op zet, moet je dan altijd weer nieuwe koelpasta toevoegen? - Kun je koelpasta eigenlijk gewoon in de computershop kopen? Groetjes Ronald
Link naar reactie
[quote:da0b5bd915="igg"]1. ik gebruik meestal nagellak remover (aceton)met een papieren zakdoekje , sommige mensen zweren bij wasbenzine of terpentine. .....................[/quote:da0b5bd915]Beetje O.T., maar merkwaardig dat wasbenzine nog gewoon volop beschikbaar is voor huishoudelijk gebruik. In het bedrijfsleven is het al jaren verboden. Het bevat benzeen, dat op de lijst van kankerverwekkende stoffen staat. Ben even kwijt wat daar nu het alternatief is. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:47b83248d3="koene"][quote:47b83248d3="Marcel de Reus"]Ik gebruik gewoon een stuk keukenrol en water.[/quote:47b83248d3] keukenrol ''breekt'' toch af als je er water bij doet? is dit niet slecht voor je processor?[/quote:47b83248d3] Hij klinkt alsof ie dagelijks koeler van processors afhaalt, dus het zal wel goed gaan.
Link naar reactie
[quote:4886e7ee29="Interficior"][quote:4886e7ee29="koene"][quote:4886e7ee29="Marcel de Reus"]Ik gebruik gewoon een stuk keukenrol en water.[/quote:4886e7ee29] keukenrol ''breekt'' toch af als je er water bij doet? is dit niet slecht voor je processor?[/quote:4886e7ee29] Hij klinkt alsof ie dagelijks koeler van processors afhaalt, dus het zal wel goed gaan.[/quote:4886e7ee29] Zeker niet dagelijks, gewoon een aantal per jaar. Keukenrol breekt enkel als je het echt zeiknat maakt. Je moet het gewoon een beetje vochtig maken. Het ligt ook een beetje aan de pasta hoe makkelijk het eraf gaat. Bij AS gebruik ik vaak een beetje wasbenzine als het te vast zit.
Link naar reactie
beetje aceton op een klein stukje keukenpapier of toiletpapier (wat maar voor handen is) heel voorzichtig schoonmaken, en klaar.. Ps; boven in staat een mooi linkje; [img:eca9270a64]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/templates/subSilver/images/icon_mini_search.gif[/img:eca9270a64] genaamd [b:eca9270a64]''zoeken''[/b:eca9270a64] en kijk eens; http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=102969&highlight=schoonmaken
Link naar reactie
[quote:8014a1c80c="NoepZoR"]vraagje, 1. Is thinner te gebruiken ? 2. Is spiritus te gebruiken ?[/quote:8014a1c80c] uh jup geloof et wel.... als et maar flink oplost :P had laatst van die nagelzooi maar die was geparfumeerd :-? en toen zat er dus een vage waas over et koelblok (waar ik het had gebruikt) en et stonk naar bloemetjes dus toen maar weer terpetine gepakt trouwes... water? ril... :-?
Link naar reactie
[quote:0f9a324a5d="Vandread"][quote:0f9a324a5d="NoepZoR"]vraagje, 1. Is thinner te gebruiken ? 2. Is spiritus te gebruiken ?[/quote:0f9a324a5d] uh jup geloof et wel.... als et maar flink oplost :P had laatst van die nagelzooi maar die was geparfumeerd :-? en toen zat er dus een vage waas over et koelblok (waar ik het had gebruikt) en et stonk naar bloemetjes dus toen maar weer terpetine gepakt trouwes... water? ril... :-?[/quote:0f9a324a5d] dus et bijt niet in de core enzo ? :P mooi, thinner here i come >:)
Link naar reactie
:o thinner is zo aggressief als de pest man!! ik zou dit nou echt nooit op mn dure CPU'tje mikken, al is het et laatste wat ik hier heb staan.. joh, rijd even gauw naar de karwei, gamma, praxis whatever, en haal even een flesje wasbenzine op.. weet je wel hoe aggressief dit spul is??? gooi maar eens een laagje in zo'n plastic bekertje.. de hele bodem wordt gewoon weggesmolten....
Link naar reactie
[quote:c9fb681dce="turbulence"]:o thinner is zo aggressief als de pest man!! ik zou dit nou echt nooit op mn dure CPU'tje mikken, al is het et laatste wat ik hier heb staan.. joh, rijd even gauw naar de karwei, gamma, praxis whatever, en haal even een flesje wasbenzine op.. weet je wel hoe aggressief dit spul is??? gooi maar eens een laagje in zo'n plastic bekertje.. de hele bodem wordt gewoon weggesmolten....[/quote:c9fb681dce] daarom zit het ook in plastic flessen ? :P haha :) maar ik moet toch nog wasbenzine / spiritus hebbe, me pa en ma hebbe alles opgestookt bij et gourmetten of ontvetten.
Link naar reactie
PET of PEC ofzo (materiaal van die flessen) is van een iets andere samenstelling dan van het kunststof waar ik het over heb.. het is gewoon redelijk agressief, en ik zie weinig mensen dit gebruiken voor de core, en dat heeft misschien ook zo zn redenen :wink: proberen kan altijd, maar om 100% safe te zitten zou ik toch voor Aceton/Wasbenzine gaan...
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...