Ga naar inhoud

heeft usb-poort op moederbord een zekering?


Aanbevolen berichten

Volgens mijn eigen analyse geeft mijn usb-poort geen stroom meer. Ik denk dat dat komt doordat ik een usb-kabeltje eens verkeerd om in een apparaat probeerde te drukken. Heeft een usb-poort op het moederbord een zekering o.i.d. die je vrij eenvoudig kunt vervangen om dit probleem op te lossen? Ik ben niet iemand die zomaar even zijn pc open gaat maken en allerlei dingen gaat veranderen, dus het leek mij verstandig om vooraf al jullie kennis eerst te gebruiken om t ekijken of ik mijn probleem relatief eenvoudig op kan lossen. Mijn moederbord is volgens het boekje: P6S5AT van ATX (??) Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Link naar reactie
Volgens mij is je mobo van het merk ECS, atx is de standaard die wordt gebruikt voor de bouw van computerbehuizingen. Als ik je probleem bekijk, lijkt het me niet dat je zomaar je usb-poort hebt gemold, je hebt naar eigen zeggen geprobeerd een usb stekker verkeerd om in een apparaat te stoppen? Volgens mij is dit niet dodelijk voor je usb-poort... Kun je misschien aangeven op welke manier je tot de conclusie bent gekomen dat je usb poort geen stroom meer geeft? Werken de andere usb poorten op je systeem wel goed? Hoe meer informatie je ons geeft, des te beter kunnen we je helpen :D
Link naar reactie
Mijn dig. camera en scanner hebben eigen voeding en die doen het goed. Mijn webcam (ook als snapcam te gebruiken) doet het alleen als ik er batterijen in heb en anders doet hij het niet. Mijn cardreader doet het niet en op mijn laptop doet die het wel. Het lampje power brandt niet op de cardreader. Op de webcam heb ik de kleine aansluiting van de usb-kabel op de cam zelf eens per ongeluk verkeerd om aangesloten. sindsdien moeten de batterijen er per sé in. Maa rda ris al ca. half jaar zo en ik heb verder niets gemerkt. Maar nu ik een cardreader heb gekocht denk ik dat ik het verband zie. Zo ben ik tot de conclusie gekomen. Zit er een zekering op het moederbord (ik neem aan dat mobo een afk. is daarvan?) die ik relatief simpel kan vervangen?
Link naar reactie
Er kan inderdaad een probleem zijn met de voedingslijn. De voedingslijn is i.h.a. niet voorzien van glaszekering. Er bestaan wel elektronische zekeringen, maar die moeten na kortsluiting vaak vervangen worden. Dat is dus ook geen optie omdat die klein zijn en ergens op het moederbord vast gesoldeerd zijn. In hubjes zit vaak wel een soort van elektronische beveiliging. Mijn Sitecom hubje geeft nogal vaak de melding dat het aangesloten apparaat teveel stroom gebruikt en dat ik een externe voeding moet gebruiken. Die melding heb ik voor een USB poort op de PC nog nooit gezien. Kortsluiting levert meestal een doorgebrande printbaan op. Zoiets is vaak niet goed te herstellen. Een oplossing is eventueel om de +5V lijn apart door te verbinden naar de USB connector. Zeker voor de uitbreidingsconnectors is zo'n aanpassing vrij eenvoudig te maken. Voor onboard connectors vind ik het vrij tricky.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...