Ga naar inhoud

Als ik mijn cpu @ 2,8 heb herstart alles na 3 min


Aanbevolen berichten

ik heb hierzo een irrtante probleem als ik mijn pc OC naar 2,8 ( hij is standaard 2,4 ghz ) dan loopt alles lekker stabiel windows XP binnen en dan ga ik bijv ff interneten en dan opeens naar 3 min herstart hij? :evil: ik vind dat echt raar aangezien alles netjes stabiel is? SPecs: intel pentium 4 2,4 ghz infeon 256 mb pc 2700 asus p4s533-mx windows xp profesional sp1 UK
Link naar reactie
[quote:7c6f2a2854="ak47terror"]ik heb hierzo een irrtante probleem als ik mijn pc OC naar 2,8 ( hij is standaard 2,4 ghz ) dan loopt alles lekker stabiel windows XP binnen en dan ga ik bijv ff interneten en dan opeens naar 3 min herstart hij? :evil: ik vind dat echt raar aangezien alles netjes stabiel is? SPecs: intel pentium 4 2,4 ghz infeon 256 mb pc 2700 asus p4s533-mx windows xp profesional sp1 UK[/quote:7c6f2a2854] nieuwste BIOS al?
Link naar reactie
Ruudfeen zou wel eens gelijk kunen hebben. Ik ben met google even op zoek geweest naar je mobo maar ben niet tegengekomen of je mobo een PCI/AGP lock heeft. Als dit niet zo is dan zal je met het verhogen van je Front Side Bus ook je AGP (video kaart) en PCI (hdd, enz) speed opschroeven wat die andere apparatuur niet leuk vind. Kijk even in je bios of je ergens iets kunt vinden over AGP lock en PCI lock. Zet dan de AGP speed vast op 66 MHz en de PCI op 33 MHz. Controleer ook met een programma als asusprobe hoe warm je mobo en cpu worden. Het kan zijn dat de pc onstabiel word bij bepaalde temperaturen (hoewel intel de cpu geloof ik onderclockt in zo'n geval) Het probleem kan ook nog bij je geheugen liggen. Dit kan ook fouten maken bij een te hoge kloksnelheid.
Link naar reactie
Je systeem reboot gewoon spontaan. Ik weet het niet, maar dit kan je altijd proberen. Kijk eens bij Eigenschappen van systeem > Geavanceerd > Opstart en Herinstellingen knop ''INstellingen'' > vink dan eens ''De computer automatisch opnieuw opstarten'' uit. Of je systeem loopt gewoon niet stabiel zoals je denkt :)
Link naar reactie
[quote:f4524f9f15="ak47terror"]... dan loopt alles lekker [b:f4524f9f15]stabiel[/b:f4524f9f15] windows XP binnen en dan ga ik bijv ff interneten en dan opeens naar 3 min herstart hij[/quote:f4524f9f15]Dat vind ik niet stabiel :o Heb je het alleen bij internetten, dan kan Ruudfeen's verklaring de juiste zijn (netwerkkaart,intern modem). Heb je het ook bij andere toepassingen (dus eigenlijk onder belasting), dan heb je mogelijk een ander probleem. Heb je de voedingsspanningen en temperaturen al gecontroleerd met bv MBM vlak voordat je PC restart?
Link naar reactie
ik zal dat ff doen :wink: [edit] ik heb gekeken of de spanning omhoog vloog maar zag niks tot iedergeval die 3 min waarna hij weer herstarte en heb ook ff die autmatic restart uitgezet en ben nu aan het kijken of hij nog herstart PS ik heb een onboard lan en geen pci ik weet nie of die ook word meegeklokt bij het OCen?
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...