Ga naar inhoud

Overklokken: tips & advies gevraagd


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Om met PiFast een zo hoog mogelijke score neer te zetten met mijn systeem ben ik de boel maar eens gaan opkrikken. De FSB van 200 naar 220 zetten was geen probleem en m'n geheugen liep gewoon ook prima op 220. Maar als ik mijn FSB op 225 zet dan kom ik windows niet in of ik kom er wel in maar bij het spelen van een spel hangt m'n pc al snel. Dus nadat ik m'n vcore op 1,55 heb gezet en het geheugen voltage op 2,65 (die allebei op auto stonden in mijn bios) kon ik wel in windows komen alleen krijg ik een error met PiFast (de ene keer meteen in het begin, de andere keer aan het eind). Wat ik nu het beste doen? Gewoon de voltages verder omhoog krikken? Ik neem aan dat dat bij m'n cpu wel kan alleen m'n geheugen ben ik niet zo zeker van ik kan die nog op 2,75 of 2,85 zetten maar is dat niet een btje hoog? Mijn complete systeem staat in m'n sign en me mem timings zijn 2.5 4 4 8 Alvast bedankt voor de hulp! EDIT: owja en me processor loopt nu met 225 FSB op 3150 Mhz.
Link naar reactie
[quote:834216cb9d="Interficior"]Cpu voltages ergens op 1,75 ofzo. Maar hoe heet wordt het in jouw systeem. want ik zie dat je een boxed koelertje hebt en als je dan serieus begint te overklokken moet je die misschien wel vervangen.[/quote:834216cb9d] weet je dat zeker interficior.... hij heeft een P4 systeem waar ik niet zo veel verstand van heb... maar geloof dat je met bepaalde voltages je cpu echt om zeep helpt.....
Link naar reactie
[quote:8d72de8129="Vandread"][quote:8d72de8129="Interficior"]Cpu voltages ergens op 1,75 ofzo. Maar hoe heet wordt het in jouw systeem. want ik zie dat je een boxed koelertje hebt en als je dan serieus begint te overklokken moet je die misschien wel vervangen.[/quote:8d72de8129] weet je dat zeker interficior.... hij heeft een P4 systeem waar ik niet zo veel verstand van heb... maar geloof dat je met bepaalde voltages je cpu echt om zeep helpt.....[/quote:8d72de8129] Owja, das waar ook, de P4 schijnen niet zo van hoge voltages te houden. Tot hoe hoog kan R-bin zijn voltages zetten dan, ben ik benieuwd.
Link naar reactie
Wat ik ook een btje raar vind is dat ie nu met een FSB van 225 het niet goed doet. Op 220 had ik de voltages zoals ik al zei op auto staat, nu kon ik zien dat de vcore dan op +/- 1.55 volt stond alleen van me geheugen kon ik niet achterhalen (kon het ook niet vinden in MBM5). Maar goed ik had dus me vcore een stukje hoger gezet en ik neem aan dat ik me geheugen ook nu hoger had staan (2.65 volt) dan dat er auto word ingesteld en evengoed doet ie het dus niet. Ik vind het een btje raar dat ik de voltages "nog" hoger moet zetten dan om um stabiel te krijgen terwijl de FSB niet veel verhoogt is.
Link naar reactie
Ik zie dat je proc standaard 2.8 ghz is, dit heb ik zelf ook. Maar ik kan em stabiel op 3.3 ghz krijgen met Vcore op 1.6V. Op hoeveel staat je DDRvoltage? Zet die eens op 2.7V. Ga trouwens nooit hoger dan 1.7V met een P4, dan kunnen zich namelijk hele rare dingen voor gaan doen. Je kan vast wel bedenken wat. Als het goed is moet je em toch hoger zien te krijgen. Wat voor geheugen heb je trouwens? Edit: Corsair :lol: Toch is het een kwestie van geluk, of je hebt een lekker overclockbare te pakken of niet.
Link naar reactie
Ik denk ook niet dat de vcore verhogen bij mij veel zin heeft, denk dat het aan m'n geheugen ligt dat is cas 2 geheugen maar allebei de reepjes op cas 2 lukt niet, als ik er 1 in heb zitten en die op cas 2 zet dan gaat dat zonder problemen. Ik zal eens aan iemand vragen die ik ken die precies hetzelfde systeem heeft of die z'n geheugen mee wil nemen (met dat geheugen lukt het wel om beide reepjes op cas 2 te laten draaien)
Link naar reactie
[quote:441355f572="Interficior"]Cpu voltages ergens op 1,75 ofzo. Maar hoe heet wordt het in jouw systeem. want ik zie dat je een boxed koelertje hebt en als je dan serieus begint te overklokken moet je die misschien wel vervangen.[/quote:441355f572] Op die Vcore krijg je toch kan dat je CPU snel overlijd aan het iNtel-syndroom :lol:
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...