Ga naar inhoud

probleem


Aanbevolen berichten

hallo ik hoop dat iemand mij kan helpen met een probleem dat ik heb soms als ik mijn pc opstart komt erop cpu clock fail en dan staat mijn fsb op100 in plaats van 166 ik druk dan del in kom in de bios maar daar staat alles nog goed gewoon f10 drukken dan start de pc op en is alles goed ik heb dit wel niet altijd maar af en toe eens ik zit met een epox 8rda3+ moederbord en een2600 amd barton cpu 2 maal 256 geheugen pc 3200 al bedankt he
Link naar reactie
het geheugen heb ik al eens omgewisseld en het batterijtje op het moederbord is vervangen en toch blijft de pc hetzelfde soms is het 2 dagen goed en dan is het weer cpu clock fail terug del duwen en direct f10 en dan is alles weer goed voor een tijdje als ik het probleem heb moet ik wel niets in de bios veranderen gewoon opnieuw safe doen nog iemand goeie raad
Link naar reactie
bios update heb ik ook al gedaan nu blijft em soms 4 dagen goe en dan weer 1150 mhz ik versaa het niet meer normaal kan dat toch nie aan de cpu zijn denk ik dan is het ofwel de mobo of de voeding hebben ze mij gezegd de voeding is 380 w dus dat is toch genoeg maar als bv oct met fsb op 184 dan heb je hetzelfde effect
Link naar reactie
Dit gebeurd meestal bij geheugen dat te ver overclocked is of bij een 'koude' start moeite heeft met de CAS/RAS of TRAS instelling. Zet de timing eens op 6-3-3-11 i.p.v. b.v. 5-2-2-6 of 'normal' i.p.v. 'turbo' of 'fast' of iets dergelijks. [quote:2d045a5630]voeding is 380 w dus dat is toch genoeg [/quote:2d045a5630] Als het een 380W Q-TEC of ander waaibomenmerk voeding is, mag je blij zijn als zo'n '380W' voeding effectief 280W kan leveren. Als de geheugensetting geen soelaas biedt zou ik toch een een echte voeding proberen b.v ANTEC, zeker als je meer dan 1 HD in je syeteem hebt kunnen de goedkope voedingen de aanloopstroom van die schijven niet trekken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...