Ga naar inhoud

Bios probleem PackardBell PC


Aanbevolen berichten

Hallo, IK heb thuis een Packard Bell PCtje staan, en daarop probeerde ik een BIOS-update op uit te voeren, alleen is het volgens mij fout gegaan :cry: . Ik heb de de BIOS-geflashed, en toen ie klaar was moest ik hem opnieuw opstarten. Dat heb ik toen gedaan, en toen bleef het scherm zwart. Hij gaf toen 10 of 11 piepjes. (Ik weet at 10 of 11 piepjes een Moederbord/Processor probleem is). Is het nu nog mogelijk om te zorgen dat oie het nog wel gaat doen?, zodat de oude instellingen bijv. herladen worden?. Alvast bedankt voor alle reacties :) FTPserver
Link naar reactie
bedankt voor je reactie. Ik heb dat nu gedaan, ik krijg nu wel beeld op mijn scherm, maar mijn diskette drive doet het helaas nog niet. Ik krijg een melding dat ie niet is gevonden, terwijl ie wel goed is aangesloten. ALs ik hem probeer door te laten bootten van de hardeschijf zie ik dat ie Windows 98 aan het laden is (wat ook op de schijf stond), maar naderhand kapt ie ermee, en blijft er in de hoek een _ knipperen. Ik heb hem nu al 30min. laten doorlopen, maar geen reactie. Hoe kan ik dit dan verhelpen? Alvast bedankt :)
Link naar reactie
[quote:99def70f77="FTPserver"]bedankt voor je reactie. Ik heb dat nu gedaan, ik krijg nu wel beeld op mijn scherm, maar mijn diskette drive doet het helaas nog niet. Ik krijg een melding dat ie niet is gevonden, terwijl ie wel goed is aangesloten. ALs ik hem probeer door te laten bootten van de hardeschijf zie ik dat ie Windows 98 aan het laden is (wat ook op de schijf stond), maar naderhand kapt ie ermee, en blijft er in de hoek een _ knipperen. Ik heb hem nu al 30min. laten doorlopen, maar geen reactie. Hoe kan ik dit dan verhelpen? Alvast bedankt :)[/quote:99def70f77] Misschien even die diskettestekker omdraaien: hij past er namelijk op 2 manieren in.
Link naar reactie
heb je belangrijke gegevens op die pc staan? anders zou ik zeggen in je bios de cdrom instellen als eerste boot, en je OS opnieuw installeren, wat betreft je diskettestation; zie je hem in de bios vermeld staan? is hij nog goed aangesloten? als je wilt, ik heb msn adres, is mss makkellijker om het een beetje sneller op te lossen, elie_leux@hotmail.com elie
Link naar reactie
[quote:63cb1ef9a4="Interficior"][quote:63cb1ef9a4="FTPserver"]bedankt voor je reactie. Ik heb dat nu gedaan, ik krijg nu wel beeld op mijn scherm, maar mijn diskette drive doet het helaas nog niet. Ik krijg een melding dat ie niet is gevonden, terwijl ie wel goed is aangesloten. ALs ik hem probeer door te laten bootten van de hardeschijf zie ik dat ie Windows 98 aan het laden is (wat ook op de schijf stond), maar naderhand kapt ie ermee, en blijft er in de hoek een _ knipperen. Ik heb hem nu al 30min. laten doorlopen, maar geen reactie. Hoe kan ik dit dan verhelpen? Alvast bedankt :)[/quote:63cb1ef9a4] Misschien even die diskettestekker omdraaien: hij past er namelijk op 2 manieren in.[/quote:63cb1ef9a4]lekker dom diskettestekker omdraaien. als je dat doet blijft je diskette lampje branden en kan er geen data gelezen en verzonden worden. je moet eff goed lezen waar het om gaat hij heeft een bios update gedaan. dat is een flash progg en een bin file op een floppy en die stop je namelijk in je A drive. dus hij heeft zijn kast nooit open gehad
Link naar reactie
[quote:de35fbc119="plextor"][quote:de35fbc119="Interficior"][quote:de35fbc119="FTPserver"]bedankt voor je reactie. Ik heb dat nu gedaan, ik krijg nu wel beeld op mijn scherm, maar mijn diskette drive doet het helaas nog niet. Ik krijg een melding dat ie niet is gevonden, terwijl ie wel goed is aangesloten. ALs ik hem probeer door te laten bootten van de hardeschijf zie ik dat ie Windows 98 aan het laden is (wat ook op de schijf stond), maar naderhand kapt ie ermee, en blijft er in de hoek een _ knipperen. Ik heb hem nu al 30min. laten doorlopen, maar geen reactie. Hoe kan ik dit dan verhelpen? Alvast bedankt :)[/quote:de35fbc119] Misschien even die diskettestekker omdraaien: hij past er namelijk op 2 manieren in.[/quote:de35fbc119]lekker dom diskettestekker omdraaien. als je dat doet blijft je diskette lampje branden en kan er geen data gelezen en verzonden worden. je moet eff goed lezen waar het om gaat hij heeft een bios update gedaan. dat is een flash progg en een bin file op een floppy en die stop je namelijk in je A drive. dus hij heeft zijn kast nooit open gehad[/quote:de35fbc119] Ja, daar heb ik ervaring mee, maar het kan toch dat iei irritante kinders in zijn huis heeft? :wink:
Link naar reactie
De kabel zit wel goed aangesloten, maar het livhtje blijft wel branden, ook als ik de stekker omwissel. Ik heb verder niks meer aan de PC gedaan, alleen na de BIOS installeren toen het siskette station het niet meer deed heb ik ff erin geneust. kan dit toch aan de bios liggen? Als ik hem aanzet krijg ik te zien : A drive error. In de BIOS ziet ie hem niet. het diskette station werkt wel goed in een andere computer. Het probleem moet dus wel liggen bij die PC. Op het diskette station kan ik geen jumpers veranderen. Ik zal eens kijken of ie wil gaan bootten van de CD. zodra ie gaat bootten van de CD, dan zal ik wel eens Windows opnieuw installeren. Ik heb eigenlijk het diskette station niet nodig, dus ik zal het misschien ook los kunnne koppelen, en in de bios instelen dat ie het diskette station moet gaan negeren. Als iemand nog meer ideeen heeft, dan hoor ik die graag :) , Alvast bedankt voor alle reacties.
Link naar reactie
[quote:7bde3a3097="elios"]ik vermoed dat er wil gezegd worden om opnieuw te flashen zoals je de eerste maal gedaan hebt elie[/quote:7bde3a3097] moet ik dat dan gewoon weer doen als dat ik he heb geflashed? dus flop maken, en dan mjaar ff laten draaien? kan ik hem niet laten flashen via de CD-rom speler?
Link naar reactie
[quote:1f1d96c83c="elios"]heb het persoonlijk nog nooit via cdrom gedaan, maar hoe heb je hem de eerste maal geflasht? je pc start al op, maar heb je die piepjes nog? probeer via cdrom je OS te installeren, en dan zien wat het resultaat is, volgens mij zal het probleem dan opgelost zijn elie[/quote:1f1d96c83c] vorige keer heb ik het gewoon met diskette gedaan, maar aangezien het diskette station nu de geest geeft, kan ik het niet doen. ik zal het wel eens gaan proberen met de OS opnieuw het systeem opnieuw te installeren. Als iemand nog wat tips etc. heeft, dan hoor ik die graag!
Link naar reactie
[quote:472bfd7841="elios"]veel succes toegewenst, a propos, kan je geen ander diskettestation insteken om te zien wat resultaat dat heeft elie[/quote:472bfd7841] dat zou ik ook kunnen doen, maar het probleem is dat ik die niet meer heb liggen. ik kan morgen ook niet naar de winkel om ene nieuwe te kopen. Het diskstte station werkt wel in een andere PC.
Link naar reactie
[quote:443f7473cc="FTPserver"][quote:443f7473cc="elios"]veel succes toegewenst, a propos, kan je geen ander diskettestation insteken om te zien wat resultaat dat heeft elie[/quote:443f7473cc] dat zou ik ook kunnen doen, maar het probleem is dat ik die niet meer heb liggen. ik kan morgen ook niet naar de winkel om ene nieuwe te kopen. Het diskstte station werkt wel in een andere PC.[/quote:443f7473cc] heb je je oude bios gesaved op flop? zet die terug. zonee, zoek dezelfde op intewrnet als je oude.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...