Ga naar inhoud

Trafo vraagje


Aanbevolen berichten

Mijn trafo ventilator geeft na wat werkuurtje bij het uitzetten een niet geheel gezond geluid. Ik wil de hele trafo inclusief ventilator vervangen door een v/h zelfde type. Vraag is: Zijn die dingen gestandariseerd? Ik bedoel moet ik eerst stekertje tellen e.d. of kan ik gewoon trafo kopen en dan pas systeem openschroeven en uit en in monteren?
Link naar reactie
[quote:66c9678fad="plextor"]als het gaat om een pc psu dan heb je twee type een voor een AT system en een voor een moderne pc de atx psu Pentium 4 / Athlon XP compatible 4 molex connectoren 300 watt €19.00[/quote:66c9678fad] Ik heb een "gewone" athlon 1,2 en een gigabyte GA 7vrx mobo. Op trafo staat Alleen ATE als aanduiding + nog wat gezeur over pin test. Type plaatje zal wel op de bodem zitten. Als ik dus trafo voor dergelijke configuratie vraag, zal ik de goede wel krijgen. Er zit nu voor zover ik mij herinner zit er 350 W in; of ik vergis en het is 300. Weet zeker dat het geen 400 is INTERN via trafo moet "gevoed" worden: 2 HD met koelers. Een "sleetje" met verwisselbare HD en koelertje. Dus maximaal 3 HD's, een ide dvd reader, een scsi cdR reader. geluid-, video-, en scsi-kaart. Overige randappatuur wordt extern gevoed. Is die 300 watt voldoende? Is dat genoemde prettig geprijsde app. redelijk stil? groet, Henk.
Link naar reactie
[quote:b1aa75ca19="h.enk"][quote:b1aa75ca19="plextor"]als het gaat om een pc psu dan heb je twee type een voor een AT system en een voor een moderne pc de atx psu Pentium 4 / Athlon XP compatible 4 molex connectoren 300 watt €19.00[/quote:b1aa75ca19] Ik heb een "gewone" athlon 1,2 en een gigabyte GA 7vrx mobo. Op trafo staat Alleen ATE als aanduiding + nog wat gezeur over pin test. Type plaatje zal wel op de bodem zitten. Als ik dus trafo voor dergelijke configuratie vraag, zal ik de goede wel krijgen. Er zit nu voor zover ik mij herinner zit er 350 W in; of ik vergis en het is 300. Weet zeker dat het geen 400 is INTERN via trafo moet "gevoed" worden: 2 HD met koelers. Een "sleetje" met verwisselbare HD en koelertje. Dus maximaal 3 HD's, een ide dvd reader, een scsi cdR reader. geluid-, video-, en scsi-kaart. Overige randappatuur wordt extern gevoed. Is die 300 watt voldoende? Is dat genoemde prettig geprijsde app. redelijk stil? groet, Henk.[/quote:b1aa75ca19] http://www.computer-land.nl/index.php?page=producten&catid=209
Link naar reactie
[quote:320551c7d8="gerben"]Als de voeding op zich nog goed is, kun je ook alleen de fan vervangen. Dit is meestal een standaard 80x80x25 mm fan. Soms moet je de draadjes even solderen, maar dat is dan ook alles. Een standaard fan kost je hoogstens 5 euro.[/quote:320551c7d8] Bedankt voor reactie. Trafo is het meest antieke deel van het systeem; het is daarom dat ik het geheel wil vervangen. Denk dat ik hem er volgende week toch eerst uithaal en in de winkel op de toonbank de oude en nieuwe naast elkaar laat draaien om een wat stillere uit te zoeken.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...