Ga naar inhoud

Voor ECS K7S5A gebruikers


Aanbevolen berichten

Tijdens mijn eerst IDF sprak ik met een leverancier voor moederbordcomponenten. Toen vertelden ze me ook dat ECS vooral voor consumenten borden kwalitatief slechte onderdelen gebruikt. Je hebt natuurlijk gelijk dat ECS bordjes vooral in het begin erg aantrekkelijk leken. En voor iemand die veel van pc's weet, het niet erg vindt om nu en dan te knutselen en in upgradeprijzen denkt in plaats van systeemprijzen is er niets mis mee een beetje risico te nemen om wat geld te besparen. Wat nu volgt is gericht op iedereen die hier advies geeft over nieuwe aankopen: Waar ik me zorgen om maak zijn de mensen zonder veel computerkennis die hierheen kwamen voor goed advies om een systeem samen te stellen. Dat zijn geen hardware-enthousiasten, voor hen zijn de problemen met ECS bordjes veel ernstiger. Als je dit soort mensen advies geeft, bedenk dan dat zij misschien andere prioriteiten hebben dan wij - namelijk in de eerste plaats een probleemloos werkend systeem. Als je hen advies geeft moet je óf zoveel mogelijk risico's vermijden, óf ervoor waarschuwen. Mensen geven honderden Euro's uit op basis van wat wij zeggen, denk daaraan.
Link naar reactie
Toen ik dit moederbord twee jaar geleden aankocht, was ik echt overtuigd van de goede kwaliteit ervan. Immers zes op de tien PC's met een Athlon cpu werd toen gebouwd op een K7S5A. Het "reset" probleem deed zich pas voor na een jaar. Wat betreft de kwaliteit van dit bord, enige maanden geleden was er een enquete door ocworkbench onder de gebruikers van dit MB, het aantal problemen was zéér miniem. Dus geen statistische onzorgvulgdigheid van mijnentwege. Eddy
Link naar reactie
[quote:6c7e3def73="Eddy X"]Wat betreft de kwaliteit van dit bord, enige maanden geleden was er een enquete door ocworkbench onder de gebruikers van dit MB, het aantal problemen was zéér miniem. Dus geen statistische onzorgvulgdigheid van mijnentwege. Eddy[/quote:6c7e3def73] Aj, het ecs k7s5a forum op die site wel eens gezien? :wink:
Link naar reactie
[quote:15a36de0e4="Chestah"]ik ga waarschijnlijk een upgrade doen, en ik was van plan dit moederboard te kopen (K7S5A Pro) moet ik dat nou nog doen??? :roll:[/quote:15a36de0e4] Als je het niet erg vind dat de kans op problemen en gedwongen geknutsel groot is kun je het doen. Als je meer waarde hecht aan een betrouwbaar werkend systeem kun je beter een ander bord kiezen.
Link naar reactie
[quote:fd859f190a="egslim"]Als je het niet erg vind dat de kans op problemen en gedwongen geknutsel groot is kun je het doen.[/quote:fd859f190a] Zelfs met al dat geknutsel moet je nog het geluk hebben dat het daarna wél werkt, even afgezien voor hoelang. Bij mij draait het nu wel al zo'n twee jaar, maar nu nog haal ik steeds, als de casetemp boven de 25 is/zal gaan én ik een spelletje wil spelen, een van mijn 256mb sd-ram reepjes eruit ... [quote:fd859f190a="Chestah"]ik ga waarschijnlijk een upgrade doen, en ik was van plan dit moederboard te kopen (K7S5A Pro) moet ik dat nou nog doen??? :roll:[/quote:fd859f190a] Gezien je huidige Celeron systeem wil je zeker je sd-ram recycelen? Die 512mb duiden zeker ook op meer dan één reepje geheugen? Ik zou het dan zeker niet doen, helaas. En je zou sowieso een veel sterkere voeding erbij moeten prikken, want dit moederboord vraagt meer om stabiel te draaien.
Link naar reactie
[quote:2c917e7e71="Alexander Online"]60 euros alweer een flinke prijs. Raar dat je nou zoveel slechts over die ECSen hoort, ik hoorde daar altijd alleen maar positieve dingen over :-? . Asrock heeft een vriend ennog iemand anders die ik ken, en allebei gen problemen.[/quote:2c917e7e71] Maar dat zijn anecdotes, geen betrouwbare data. Natuurlijk zijn heel veel mensen erg blij met hun ECS bordje. Maar een relatief groot percentage van de ECS gebruikers heeft problemen. Wat betreft de prijs, als je een goed werkend moederbord wilt gaat dat meer geld kosten dan wanneer je tevreden bent met een probleembordje. Dat is simpelweg omdat goede kwaliteit componenten en kwaliteitscontrole geld kosten. Over Asrock weet ik niet genoeg om iets over de kwaliteit te kunnen zeggen. Duurzaamheid is misschien wel de belangrijkste eigenschap van een moederbord, maar ook vrijwel onmogelijk te testen...
Link naar reactie
Ik hoorde via Challenge dat de ECS K7S5A (Pro) nu eindelijk na zeer lange tijd uit productie is en dat de bordjes langzaam lastiger te krijgen zullen zijn. Een vriend van mij had een kapotte ECS K7S5A Pro, maar kreeg een Syntax mobo met een KT266a chipset terug die ook zowel SDRAM als DDR ondersteunde. De naam Syntax zei en zegt me niks, maar een KT266a chipset staat wel als sneller en stabieler bekend als de Sis 730 (nooit geweten dat de KT266a ook SDRAM ondersteunde, maar ik heb het zelf gezien).
Link naar reactie
Zomaar uitgepikt: http://forums.amdmb.com/showthread.php?s=59b116bb702767d37d1a0703512560f7&threadid=197644&perpage=15&pagenumber=2 cbri123 Junior Member Registered: Dec 2003 Location: Posts: 9 I'm running and office with about 50 machines based on the k7s5a board (built them all) with ATI video cards, XP 1600-1800's.. ddr memory.. have not had any problems at all over at least a year. Vandaag mijn plaatselijke PC boer gesproken, heeft gedurende meer dan een jaar op basis van de K7S5A zelf een 300 tal PC's gebouwd. Een defekt uit de doos, twee met reset probleem. Facts are facts :wink: Komt dus uit op 1% na twee jaar. Al bij al zo slecht dus niet. Eddy :roll:
Link naar reactie
Overclocken kan best wel een beetje..., maar zeer minimaal in vergelijking met hedendaagse andere MoBo's. [quote:5511bcf1b3="Eddy X"]I'm running and office with about 50 machines based on the k7s5a board (built them all) with ATI video cards, XP 1600-1800's.. ddr memory.. have not had any problems at all over at least a year.[/quote:5511bcf1b3] Tja, als ik sinds dat ik m'n k7s5a had alleen Office werk deed, dan had ik ook geen greintje last gehad eigenlijk. Zelfs alle intensieve programma's (behalve 3d games!) werkten probleemloos voor uren. De SIS735 chipset is niet slecht op zichzelf, maar ECS heeft gewoon budget componenten er omheen gebouwd én onvoldoende getest op problemen. Dat verhoogt gewoon de kans op problemen, maar betekent niet dat alles kommer en kwel is -gelukkig maar. Dit MoBo heeft gewoon alleen zijn eigenaardigheden.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...